موتورلا و لنوو روی دو بال هما تلکام

|
1 دیدگاه

دو برند بزرگ نلفن همراه دنیا یعنی موتورلا و لنوو در ایران متولی خود را شناختند و از این پس شرکت هما تلکام مسئول عرضه این دوبرند به بازار ایران خواهد بود.

علی فرد شاهین  مدیرعامل هما تلکام با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به آنکه شرکت ارتباطات هما در سال ۸۲ تاسیس شد که هدف آن ایجاد و توسعه ارتباطات دیجیتال بود. هماتلکام  در این مدت تامین کننده تجهیزات معتبر دنیا برای ارگان‌های دولتی بوده است. طی دو سال گذشته و تحققیات انجام شده ، تصمیم گرفتیم وارد بازار گوشی‌های هوشمند شویم. جالب است بدانید که در ایران روزانه ۳۲ هزار گوشی موبایل خریداری می‌شود و کشورمان یک بازار ۱۰ میلیونی در سال است.

وی افزود:در این بازار، ۹۰ درصد کالاها از طریق قاچاق وارد می‌شود و امیدواریم با رجیستری این مشکل برطرف گردد. شرکت هماتلکام با توجه به آنکه دفاتری در اروپا و امارات و چین داشت، تصمیم گرفت طی تحقیقات با لنوو همکاری کند. ما به صورت مستقیم با لنوو مذاکراتی داشتیم که هم‌زمان با خرید موتورولا توسط لنوو همراه بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات هما اظهار اشت: هما تلکام جز اولین شرکت‌هایی بوده است  که وقتی قرارداد لنوو با موتورولا بسته شد، با آن‌ها همکاری خودمان را ثبت کردیم. مدیرعامل لنوو بسیار مُصر است که در بخش تجارت اسمارت فون، همان طور که رتبه خیلی بالایی در محصولات آی‌تی کسب کرد، در این بخش هم چنین اتفاقی بیفتد.

وی با بیان این که هدف اصلی ما حذف واسطه‌ها است تصریح کرد:  بسیاری از شرکت‌ها دوست دارند که حضور خود را با گوشی‌های ارزان آغاز کنند اما ما می‌خواهیم با مدل‌های متوسط و بالارده کارمان را ادامه دهیم. انتخاب این استراتژی، با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

علی فرد شاهین ادامه داد:بر این اساس عرضه اکثر محصولاتی که شرکت مادر تولید می‌کند، بین ۶ تا ۷ ماه طول می‌کشد تا وارد بازار خاورمیانه شود و حال ما این فاصله را حداکثر به ۱ ماه رسانده‌ایم. مثلا در بازار خاورمیانه گوشی وایب ایکس حضور ندارد ولی ما آن را داریم. همچنین در شهریور ماه، سری زوک ۲ و زوک پرو را لانچ خواهیم کرد.

در ادامه پروانه طاهری معاونت فروش و بازاریابی هما تلکام با بیان این مطلب که ما نماینده رسمی محصولات لنوو و تنها نماینده موتورولا در ایران هستیم. لنوو سیر صعودی خیلی زیادی در صنعت آی‌تی ایران داشته و بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده لپ‌تاپ و سومین در تلفن همراه است گفت: هماتلکام با هدف عرضه محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب، فعالیت خودش را آغاز کرده و سعی دارد تا اقداماتی که انجام می‌دهد در راستای رسیدن به همین هدف باشد. کالاها را ما با وسواس و تحقیق بسیاری انتخاب می‌کنیم و تنوع بالایی هم در انتخاب آن‌ها داریم چون یک تیم در پشت آن فعالیت می‌کند. همچنین در بحث قیمت گذاری سعی داریم تا کنترل مناسبی را هم بر روی آن انجام دهیم.

وی افزود: مورد بعدی بحث توزیع مناسب کالا است و تلاش داریم به مشتری نهایی خیلی نزدیک شویم و در کم‌ترین زمان کالای خودمان را به آن‌ها عرضه کنیم. همچنین در قسمت فروشگاه‌های آنلاین نیز فعالیت داشتیم که دی‌جی‌کالا و بامیلو در این قضیه اولین بودند؛ با آن‌ها قرارداد بستیم و می‌خواهیم با سیاست مناسبی کالای ما در این فروشگاه‌ها عرضه شود؛ ضمن اینکه در آینده نزدیک فروشگاه آنلاین خودمان نیز راه اندازی خواهد شد.

در پایان این مراسم که در هتل اسپیناس برگزار می شد هومن سیاری، مدیر خدمات پس از فروش هما تلکام توضیحاتی را ارایه داد.

وی گفت: شرکت لنوو  ۳۲ سال قبل تاسیس شده و حتی از برندهایی چون اچ‌تی‌سی و هواوی هم قدمت بالاتری دارد. در ۱۹ سال اول، نام شرکت لجند بود، اسم لنوو تریکیبی از Le در ابتدا لجند و novo به معنای نوین است. در سال ۲۰۰۵ لنوو بخش تولید کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ IBM را خرید و تبدیل به سومین تولید کننده کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ در دنیا شد و پس از چند سال، به اولین تولید کننده کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ بدل گردید. هم اکنون ۲۰ درصد تولید این کالاها در دنیا، در دست لنوو است. همچنین در سال ۲۰۱۴، این شرکت خط تولید موبایل موتورولا را به مبلغ ۲.۹ میلیارد دلار خریداری کرد.

 

0 پسندیده شده
از این نویسنده

یک دیدگاه

توسط: انعکاس سمینار هماتلکام در وب‌سایت روزنامه آسیا – هماتلکام

[…] مشاهده متن کامل گزارش به وب‌سایت روزنامه آسیا (اینجا) مراجعه […]

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.