نظام ملی آدرس گذاری پست ، سلامت اداری و کاهش هزینه ها

|
0 دیدگاه

مدیرکل پست خوزستان گفت: طرح نظام ملی آدرس گذاری پست یا GNAF (طرح مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن) از سال ۱۳۹۴ در کشور کلید خورد و به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی با مزایای مختلف در حال اجرا و تکمیل شدن در استان است.

مهران حموله چهارشنبه اظهار کرد: این طرح ملی به منظور بررسی و صحت سنجی یک آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی برای سازمان ها و مکان ها و مردم و با توجه به مراحل مختلف در حال اجرا و تکمیل شدن است.
وی افزود: بر اساس حکم ریاست جمهوری، اداره پست به عنوان متولی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست به عنوان رئیس کارگروه طرح منصوب شد و در سطح استان ها استانداران رئیس کارگروه هستند.
حموله در خصوص اهداف این طرح گفت: تجمیع اطلاعات مکانی در کشور از جمله این اهداف است چون امروز دستگاههای متفاوت یکسری اطلاعات پراکنده دارند که باید بر مبنای کدپستی تجمیع شود.
مدیرکل پست خوزستان با اشاره به اتصال اطلاعات مکانی به نقشه های پارسل بندی که در اختیار ثبت اسناد شهرداری ها است به عنوان دیگر هدف یاد کرد و گفت: برگزاری آخرین جلسه در کارگروه استان باعث شد این نقشه ها هرچه زودتر در اختیار پست قرار گیرد و با توجه به تفاهم نامه بین مدیرعامل پست و استانداری خوزستان دستگاهها باید نهایت همکاری را داشته باشند.
وی گفت: همچنین با اجرای این طرح، ارتباط برخط در بستر مناسب برای تبادل اطلاعات بین دستگاهی ایجاد می شود و ایجاد سرویس های مبتنی بر اطلاعات مکان براساس نیاز دستگاهها و مردم تقسیم بندی می شود.
حموله اظهار کرد: طرح GNAF در ۱۵ تیر ۱۳۹۵ به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی معرفی شد که در این راستا باعث افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، حذف دوباره کاری و فرآورده های جعلی، سلامت اداری و سالم سازی اقتصاد می شود.
مدیرکل پست خوزستان در ادامه این طرح را به سه بخش کدپستی مکان، طبقه بندی مشاغل و سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک) تقسیم کرد و ادامه داد: کدهای مکان مناطق شهری هر دوسال یکبار و در روستاها هر چهار سال یکبار بازنگری و به هنگام سازی می شود.
وی افزود: در استان خوزستان در حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار مکان شهری ۱۰۰ درصد به هنگام شده است و ۲۸۰ هزار مکان روستایی تا پایان سال ۱۳۹۶ به صورت کامل به هنگام سازی می شود.
حموله در خصوص طبقه بندی مشاغل استان گفت: ۵۰ درصد از اطلاعات مشاغل متفاوت که در بانک اطلاعات ما قرار دارد بر اساس استاندارد بین المللی ISIC ساماندهی شدند که میانگین در کشور ۴۵ درصد است.
مدیرکل پست خوزستان در خصوص سامانه سیماک اظهار کرد: ۱۷ دستگاه از جمله بنیاد مسکن، شرکت های برق، آب و گاز و برخی از دیگر شرکت ها به عنوان دستگاههای بهره بردار از این سامانه هستند.
وی اضافه کرد: این سامانه از نظر ماهیت، یک زیرساخت نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه املاک است که علاوه بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک می تواند فرآیند کار اداری مربوط به املاک و موارد مشابه را در میان دستگاههای ذیربط الکترونیکی کند.
حموله در خصوص آثار ساماندهی و ایجاد بانک اطلاعات متمرکز گفت: امکان مبادله الکترونیکی، مدیریت و نظارت برتمام امور مربوط به املاک، ایجاد پیشخوان الکترونیکی شهروندان، ارتقای سلامت اداری و به حداقل رسیدن زمین خواری از جمله این مزایا است.
مدیرکل پست خوزستان درخواست کرد که دستگاههای مربوطه، همکاری های لازم را در خصوص این موضوع انجام دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پست خوزستان پیشگام در اجرای سیاست های شبکه پستی است و ۸۰۰ ایستگاه تماس پست در استان فعال است که یک هزار و ۲۰۰ نفر در این ایستگاه ها اشتغال دارند.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.