کلیدهای موفقیت شاپینگ مال ها 

|
0 دیدگاه

برخی از مهمترین مواردی که در برنامه ریزی کالبدی و خلق فضای شاپینگ مال ها  باید مد نظر قرار گیرد عبارتند از:

طراحی و توزیع فضایی متناسب مستاجرین کلیدی با دیگران.

  1. به عنوان یک اصل کلی، هر قدر طرح ساده تر باشد توزیع فروشگاه ها و جریان حرکتی بهتر صورت می پذیرد چرا که خریداران در حین گردش در فضای مجموعه، نقشه ای از طرح در ذهن خود می سازند.
  2. طراحی تالار مرکزی یا همان آتریوم (Atrium) و پرهیز از تعداد و تجمع راه پله، پله برقی و ستون در راستای دید آتریوم (که باعث ناخوانایی و شلوغی می گردد) از نکات مهم در طراحی کالبدی می باشد (بطور تجربی ۷ * ۱۴ فوت مربع برای این فضا لازم می باشد.)
  3. انتخاب یک ایده درونگرا یا برونگرا در طرح فروشگاه ها.
  4. انتخاب طرح به گونه ای که جریان حرکتی خریداران را روان نماید.
  5. پرهیز از طراحی راهرو های غیر اصلی
  6. طراحی و توزیع فضای پارکینگ بگونه ای که میزان تردد مراجعین در هر نقطه از مرکز که باشند بطور یکنواخت صورت گیرد.ضمنا سکوی تخلیه و بارگیری حتما باید خارج از مسیر مراجعین طراحی شود و از هرگونه تداخل این دو جریان حرکتی پرهیز گردد.
  7. طراحی آسانسورها و پله های برقی در نقاط استراتژیک صورت گیرد به نحوی که جابجایی مشتریان بین طبقات هر چه سریعتر و روانتر صورت پذیرد.
  8. استفاده از راهرو های قوس دار بجای مستقیم و پرهیز از راهروهای طولانی در طراحی.
  9. جانمایی فروشگاه های مربوط به مستاجرین کلیدی در کانون مجتمع به گونه های که مشتریان مجبور باشند برای رسیدن به آنها از کنار تعداد زیادی فروشگاه عبور نمایند.
  10. تمرکز برروی بهره وری بیشتر بجای اصرار بر افزایش بازدید کنندگان.
  11. به منظور به حداکثر رساندن جریان حرکتی خریداران متمرکز، مدیریت مرکز باید برنامه و فرمول هایی برای کشاندن مردم به طبقات آخر، زیر زمین و نقاط کنج (به اصلاح نقاط مرده) داشته باشید.
0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.