توجه : روزنامه آسیا هیچگونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، تلگرام و غیره ندارد و هر گونه صفحه ای منتسب به این روزنامه جعلی است .

بلومبرگ: رونمایی از نخستین مدل استیشن واگن پورشه در سال ۲۰۱۷

|
0 دیدگاه

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی پورشه آلمان در سال آینده میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو، از نخستین مدل استیشن خود رونمایی خواهد کرد.

به نقل از بلومبرگ، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی پورشه آلمان در سال آینده میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو، از نخستین مدل استیشن خود رونمایی خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده پورشه قصد دارد با رونمایی از خودروی«Panamera station wagon» در سوییس حضوری جدی در بازار خودروهای استیشن داشته باشد و بخشی از این بازار را در اختیار خود بگیرد.

در پی انتشار این خبر بسیاری از کارشناسان ضمن استقبال از اقدام اخیر پورشه، معتقدند معرفیPanamera station wagon به بازار سبب گسترش حضور پورشه در بازار خودرو شده و جایگاه این خودروساز لوکس آلمانی را در بازار ارتقا خواهد داد. گفتنی است اقدامات اخیر پورشه در زمینه گسترش حضور خود در بازار در حالی اتفاق می افتد که پورشه پیش از این بیشتر به تولید خودروهای اسپورت شهرت داشت و حضور این برند معتبر آلمانی در سگمنت SUV و اخیراً خودروهای استیشن و واگن موضوعی جدید و جالب توجه محسوب می شود.

خودروی«Panamera station wagon» در شرایطی وارد بازار خواهد شد که رقیب مستقیم آن مرسدس بنز CLS بوده و هدف پورشه از ساخت و عرضه این خودرو به بازار جلب نظر آن دسته از مشتریانی است که علاوه بر لوکس بودن خودروی خود به کاربردی بودن آن نیز اهمیت می دهند.

در این میان اگرچه بسیاری بر این عقیده اند که نخستین محصول استیشن پورشه با توجه به علاقه اروپایی ها به خودروهای استیشن و واگن فروش موفقی را در بازار اروپا تجربه خواهد کرد، اما این شرکت آلمانی براساس برنامه ریـــزی های صورت گرفته قصد دارد نخستین بار محصول جدید خود را در بازار خودروی آمریکا عرضه کند.

خـــودروی استیشــن پورشه که فرآیند طراحی آن از مـــــدل مفهومــــیSport Turismo الگوبرداری شده است، نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میــــلادی و در حـــاشیه نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و قرار است تا براساس Panamera sedan تولید و در ماه نوامبر به صورت رسمی وارد بازار آمریکا شود.

شایان ذکر است شرکت خودروسازی پورشه آلمان در سال های اخیر با توجه به استراتژی این شرکت مبنی بر کسب درآمد حداکثری از ساخت مدل های معمولی تر ۹۱۱، همواره با تقاضای بالای مشتریان برای محصولات خود روبه رو بوده است و هم اکنون قصد دارد تا از جذابیت و مقبولیت پانامرای خود در سایر سگمنت ها نیز استفاده کرده و با استفاده از ایده پانامرا تنوع بیشتری به خودروهای خود ببخشد.

گفتنی است استفاده از ایده پانامرا تنها به تولید مدل استیشن و SUV محدود نشده و پورشه در تولید نخستین خودروی تمام برقی خود نیز از این ایده به خوبی استفاده کرده است.

تقاضای موجود در بازار برای شرکت فولکس واگن که مالک پورشه محسوب می شود خبر بسیار خوبی است چرا که این شرکت به منظور جبران خسارت های وارد شده ناشی از تقلب در تولید خودروهای دیزلی خود نیازمند افزایش درآمد خودروسازان زیرمجموعه خود است.

لازم به ذکر است که شرکت پورشه از سال ۲۰۰۹ میلادی که پانامرا را به بازار معرفی کرد توانست رقمی معادل ۱۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند اما در ماه های اخیر و با توجه به قدیمی شدن پانامرا میزان تقاضای موجود برای آن شدیدا کاهش یافته که این موضوع سبب شده است تا مدیران این خودروساز لوکس اروپایی از نخستین مدل استیشن خود رونمایی کنند.

پورشه پانامرا به هنگام ورود به بازار بارها از سوی نشریات تخصصی حوزه خودرو مورد انتقاد قرار گرفت و علاقه مندان به سگمنت خودروهای اسپرت به هیچ عنوان از طراحی این خودرو راضی نبودند.

پس از این انتقادها، پورشه در طراحی نسل جدید این خودرو از عناصر به کار رفته در طراحی مدل های ۹۱۱ خود استفاده و از این طریق رضایت مخاطبان و مشتریان خود را تا حدودی جلب کرد.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.