تعیین تکلیف طرح‌های غیرکارشناسی دولت قبلی

|
0 دیدگاه

رئیس سازمان گسترش گفت: طرح‌های کوچک مصوب سفرهای استانی دولت را تعیین تکلیف کرده و به نهادهای ذیربط ارجاع داده‌ایم.

دولت قبل در سفرهای استانی ۱۲۱ طرح کوچک را به‌صورت غیرکارشناسی مصوب و اجرای آن‌ها را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار کرده است.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در پاسخ به پرسشی درخصوص این طرح‌ها گفت: اکثر این طرح‌ها غیرکارشناسی و غیرقابل اجرا بودند.

منصور معظمی با بیان این‌که این طرح‌ها خارج از رده کاری ایدرو بودند، ادامه داد: با این حال ما طرح‌های کوچک مصوب در سفرهای استانی دولت قبل را باز نگذاشتیم، بلکه آن‌ها را تعیین تکلیف کرده و به نهادهای ذیربط ارجاع داده‌ایم.

گفتنی است مشغول کردن سازمان گسترش به اجرای مصوبات غیرکارشناسی سفرهای استانی دولت قبل، موجب نابه‌سامانی صنایع وابسته به این سازمان شد که به واگذاری‌های غیراصولی برخی شرکت‌های وابسته آن و تعویق برگزاری مجامع عمومی برخی دیگر تا بیش از سه سال انجامید.

آموزش و توسعه ۵۰۰ مدیر تراز جهانی

وی در نشست خبری خود به آموزش مدیران اشاره کرد و گفت: در سرفصل ماده هشت تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بر آموزش و سرمایه گذاری در رابطه با مدیران صنعتی تاکید شده است.

رئیس ایدرو افزود: در سال های گذشته سرمایه گذاری ها بیشتر در زمینه سخت افزار بوده در حالی که سرمایه گذاری در نیروی انسانی سرمایه گذاری ثابت است و آثار آن در درازمدت نشان داده خواهد شد.

معظمی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکم من تاکید کرده است که ۵۰۰ مدیر در تراز جهانی آموزش داده شود؛ مسئولیت این موضوع بر عهده سازمان مدیریت صنعتی گذاشته شده، این سازمان با تجربه ۵۰ ساله در کشور، بسیاری از مدیران کشور را تربیت کرده است.

جبران عقب‌ماندگی در پارس جنوبی

وی همچنین به فعالیت های ایدرودر بخش انرژی پرداخت و در پاسخ به پرسشی در مورد طرح های توسعه فازهای پارس جنوبی نیز گفت: فازهای ۱۷ و ۱۸ امسال نهایی می شود و فاز ۱۴ نیز تا دو ماه آینده به درصد پیشرفت مورد نظر وزارت نفت خواهد رسید.

قرارداد خودرویی با آلمانی‌ها

رئیس هیات عامل سازمان گسترش همچنین اعلام کرد: تاکنون دو قرارداد همکاری در زمینه خودرو تولید منعقد شده است؛ یک قراراد در مرحله امضا شدن است و سه یا چهار قرارداد دیگر نیز تا پایان امسال امضا می شود.

وی افزود: به زودی یکی از شرکت های خودروسازی خصوصی با یک شرکت خودروسازی آلمانی که از بهترین خودروسازان جهان است، قراردادی را امضا خواهد کرد.

مشارکت با کشورهای صاحب برند؛ راه خودروساز شدن

معظمی اضافه کرد: کشورهایی خودروساز شده اند که با کشورهای صاحب برند مشارکت کرده اند؛ به طور نمونه برزیل، ترکیه، کره جنوبی و چین به کشورهای مطرح در صنعت خودرو تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: چین سالیانه ۲۱ میلیون و ترکیه سه میلیون دستگاه خودرو تولید می کند؛ این در حالی است که ما در سال گذشته کمتر از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کردیم.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.