توجه : روزنامه آسیا هیچگونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، تلگرام و غیره ندارد و هر گونه صفحه ای منتسب به این روزنامه جعلی است .
مهندس حمید رضاییان اصل، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) خبر داد:

ورود به بازار بین‌المللی ساخت دکل‌های حفاری

|
0 دیدگاه

بازار تعميراتي مجتمع کشتي‌سازي و صنايع فراساحل بسيار رقابتي است و با مطالعه سه‌ساله‌اي که به صورت حرفه‌اي انجام شد و دوباره‌کاري‌هايي که در اين زمينه انجام داديم توانستيم زمان تعميرات شناور ۸۰ تني را از سي و پنج روز به دوازده روز کاهش دهيم

سحر سعیدیان:

با اختصاص ۲۲۰ هکتار از زمین‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) حدود یک ماهی است که استارت ساخت شهرک صنعتی دریایی در این مجتمع زده شده است  تا ایران  بتواند با ساخت  ریگ‌ها و دکل‌های حفاری بطور حرفه‌ای وارد بازار بین المللی ساخت  این نوع از تجهیزات نفتی بشود.

به گزارش خبرنگار اعزامی روزنامه آسیا به بندرعباس، حمید رضاییان اصل، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)   با بیان اینکه کشتی‌سازی طیف وسیعی از فعالیت‌های صنعتی را در بر می‌گیرد که می‌تواند زنجیره تولید را تکمیل کند، گفت: ساخت شهرک صنعتی دریایی در این مجتمع حدود یک ماهی است که استارت خورده و  به زودی به صورت رسمی کلنگ‌زنی می‌شود.

رضاییان با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین کشتی اقیانوس‌پیمای کشور (شناور کاشان) افزود: این شناور در کلاس بین‌المللی ساخته شده است که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به ساخت سکوی ۱۸B پارس جنوبی و بارگیری آن در اوایل تیرماه، گفت: همچنین ساخت سکوی ۱۷B پارس جنوبی هم  با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد آماده عملیات بارگیری است و با تأمین منابع مالی به نقطه صفر مرزی بارگیری خواهد شد.

وی افزود: همچنین ساخت دو سکوی فاز ۱۴ هم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده تمام می‌شود و ایزوایکو توانایی ساخت سکو در مدت زمانی دو تا دو و نیم ماه را دارد.

مهندس رضاییان در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه آسیا در خصوص تأخیر در تحویل سکوی ۱۷B که قرار بود تا اواسط شهریورماه گذشته بارگیری شود، توضیح داد: تعهد شرکت تا آخر شهریورماه بوده است، البته این سکو مدت‌هاست که آماده بارگیری است و  یکی از اتفاقات خوبی که در چهار سال و نیم گذشته انجام شده، توافقی است که در بخش نفت انجام شده است و انحرافی از نظر ریالی و هزینه‌های متناسب با تحلیل فنی قرارداد با کارفرما نداشته‌ایم، البته اختلاف پانزده تا بیست درصدی در پروژه‌ها معمولا طبیعی است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به لزوم حضور قدرتمند صنعت کشتی‌سازی در بنادر بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: ایزوایکو در حوزه تعمیرات بازار بسیار خوبی دارد و هم‌اکنون جایی برای پارک شناور نداریم، چرا که بازار تعمیراتی ما بسیار رقابتی است و با  مطالعه سه‌ساله‌ای که به صورت حرفه‌ای انجام شد و دوباره‌کاری‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، توانستیم زمان تعمیرات شناور ۸۰ تنی را از سی و پنج روز به دوازده روز کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: البته هنوز اندکی با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم که این مربوط به بروکراسی‌های موجود در قوانین ایران است و نیاز به اصلاح دارد. مهندس رضاییان با اشاره به عملکرد مالی مجموعه ایزوایکو طی چهار سال گذشته بیان کرد: این مجموعه کاملاً ورشکسته بود و امروز افتخار آن را داریم که زیان ۲۲۶ میلیاردی ایزوایکو مثبت شده و از یک تراز کاملاً منفی وارد بازار مثبتی شده است، همین مسأله به تنهایی نشان دهنده این است که تغییری در نگاه مهندسی در حوزه تعمیرات و نوسازی این مجتمع انجام شده است، اما نکته مهم در کشتی‌سازی، ساخت و سفارش است که در این زمینه نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

گفتنی است، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سی‌وهفت کیلومتری غرب بندرعباس با ۱۱۰ هکتار مساحت  با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی، ساخت و نصب انواع سازه‌های فراساحلی احداث شده و به صورت هولدینگ اداره می‌شود.

1 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.