تبلیغات و رقابت در ترابردپذیری، هوش از سر اپراتورها برد

پشیمانی، هدیه جدید به مشترکین

|
0 دیدگاه

در حالی که اپراتورها با جدیت پیگیر تبلیغات ترابردپذیری هستند، برخی از مشترکین از کرده خود مبنی بر درخواست انتقال خط بدون تغییر شماره تماس در پی ایجاد برخی مشکلات پشیمان هستند.

حدود دو سال پیش بود که در کنار برخی از طرح های شرکت زیر ساخت و ارتباط سیار، بحث ترابردپذیری شماره تلفن‌های سه اپراتور بزرگ کشور مطرح شد که تا اواخر مردادماه سالجاری زمان صرف شد تا این طرح به مرحله اجرا برسد.

در مراسم رونمایی و افتتاح از اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، محمود واعظی وزیر ارتباطات، دستیابی به این موضوع را مهم دانست و اعلام کرد، مهمترین بخش پرداختن به این فعالیت، همکاری سه اپراتور رقیب است.

ترابردپذیری با تبلیغات بسیار از سوی سه اپراتور در اواخر مردادماه و همزمان با هفته دولت آغاز به کار کرد که اعلام شد امکان دارد ترابردپذیری به ۶ دلیل رد شود، از این موارد می‌توان به مشخص نبودن هویت صاحب خط اشاره کرد، در زمان رونمایی از طرح ترابردپذیری اعلام شد از ۲۰ تیرماه تا ۳۰ مردادماه، ۱۰ هزار و ۹۹۴ درخواست به ثبت رسیده که از این میزان ۳۰۵۰ درخواست به نتیجه نهایی رسیده و ۳۹۶۴ درخواست به دلایل اعلامی رد شد.

در ابتدای امر قرار بر آن بود تا بعد از تائید ترابردپذیری سیم کارت اپراتور مبدا قطع و بعد از چند روز سیم کارت اپراتور مقصد دایر شود اما با گذشت زمان در پروسه بررسی‌ها این زمان به کمترین حد ممکن کاهش یافت و در نهایت اعلام شد که پروسه ترابردپذیری از ابتدا تا انتها نهایتا یک هفته زمان می‌خواهد.

پروسه ترابردپذیری به این صورت است که فرد درخواست خود را برای انتقال اپراتور تلفن همراه بدون تغییر شماره تلفن در اپراتور مبدا اعلام می‌کند و بعد از دریافت تمام تائیدیه‌ها توسط دو اپراتور، سیم کارت جدید با شماره تلفن سابق از سوی اپراتور مبدا برای فرد ارسال می‌شود که طی ۲۴ ساعت سیم کارت ابتدایی قطع و سیم کارت جدید وصل خواهد شد.

از ابتدای شهریورماه اپراتورهای تلفن همراه تبلیغات رسانه‌ای خود را در این زمینه آغاز کردند و هر کدام از اپراتورها با توجه به امکانات خود به ویژه در زمینه اینترنت همراه به دنبال جذب مشتری جدید هستند، در ترابردپذیری پیش بینی می‌شود که حجم اعظم ترابردپذیری‌ها در زمینه سیم کارت‌های دائمی رخ بدهد و مشتریان قدیمی اپراتورها که سنی از آن‌ها گذشته است دیگر آنچنان به دنبال ترابردپذیری نباشند و در مجموع می‌توان گفت ترابردپذیری توسط افراد جوان که بیشتر به دنبال اینترنت همراه هستند، انجام شود.

ترابردپذیری به نظر می‌آید بتواند زیرساخت‌های اپراتورها را در راستای افزایش قدرت رقابت با یکدیگر به روز کند، زیرا برخی از اپراتورها سن و سال بسیاری دارند و به دلیل آنکه تعداد قابل توجهی مشترک دارند دیگر به فکر به روزرسانی و ارائه خدمات به روز به مشتریان خود نیستند.

اما در مجموع همیشه کارهای اینچنینی همراه با مشکلاتی است، در این رابطه یک جوان ۲۷ ساله که به یکی از شعب خدمات الکترونیک دولت آمده بود گفت: در تاریخ ۸ شهریور درخواست ترابردپذیری را به ثبت رسانده‌ام که در تاریخ ۱۱ شهریورماه سیم کارت جدید به دست بنده رسید و در کمتر از ۲۴ ساعت خط اولیه من قطع شد اما ارتباط سیم کارت دوم برقرار نشد.

وی افزود از روز ۱۲ شهریورماه تا به امروز، تنها به بنده یک پاسخ مبنی بر اینکه هویت شما در اپراتور ابتدایی محرز نیست، اعلام می‌شود و بعد از یک هفته به بنده گفته می‌شود که به یکی از شعب خدمات الکترونیک برای احراز هویت مراجعه کنم.

محمد، تاکید کرد: از صبح روزجاری به ۴ شعبه خدمات الکترونیک مراجعه کرده‌ام که متصدیان اپراتور اول من را به متصدی اپراتور دوم و بلعکس پاس می‌دهند و این کار نیز همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در این ایام بارها با هر دو اپراتور تماس گرفته‌ام که اپراتور مبدا اعلام تخلیه شماره تلفن می‌کند و اپراتور دوم اعلام می‌کند که هویت بنده احراز نشده است، در روزجاری تصمیم بر آن گرفته‌ام که به محل اصلی اپراتور اول مراجعه کنم تا کار بنده سریعتر انجام شود.

محمد در پاسخ به این سوال که چرا ترابردپذیری را انجام داده است، گفت: از چند وقت پیش به دنبال آن بودم تا اپراتوری را انتخاب کنم که اینترنت همراه بسیار مناسبی داشته باشد و زمانی که تبلیغات گسترده این طرح را دیدم، وسوسه شدم تا از این طرح استفاده کنم.

این اتفاق در حالی رخ داده است که اپراتور دوم با وجود آنکه در سیستم خود اعلام کرده هویت احراز نشده است، سیم کارت را برای مشترک صادر کرده است، از سوی دیگر اپراتور اول بدون ارسال تائیدیه به اپراتور دوم تخلیه سیم کارت مشترک را انجام داده است.

همچنین جای سوال دارد که چرا در طی چند سالی که محمد مشترک دائمی اپراتور اول بوده، هویت آن شناسایی نشده و چگونه این اپراتور بدون تائید کارت ملی این مشترک، به آن خدمات ارائه کرده است.

با این تفاسیر می‌توان گفت که اپراتور اول در ارائه خدمات به این مشترک تا حدودی سهل انگاری کرده و از سوی دیگر اپراتور دوم نیز بدون دریافت تائیدیه سیم کارتی برای مشترک صادر کرده اما بعد از گذشت مدت زمانی به این نتیجه رسیده که کار اشتباهی انجام داده و برای جبران کار خود ارتباط مشترک را وصل نکرده است.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.