کمتر از ۴ درصد محصولات سایپا چینی هستند

|
0 دیدگاه

با برنامه ریزی صورت گرفته هم اکنون کمتر از ۴ در صد محصولات تولیدی سایپا مربوط به خودروهای چینی می شود.

مهدی جمالی در حاشیه مراسم تحویل خودروهای چانگان به مشتریان این محصول در پاسخ به سوال خبرنگار میزان مبنی بر اینکه با وجود تولید محصولات چانگان و برلیانس در گروه سایپا، سهم چینی ها از کل تولید سایپا از ۱۰ درصدی که وعده داده بودید بیشتر نشده است، گفت: هم اکنون کمتر از ۴ درصد محصولات ما را خودروهای چینی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته فقط محصولات چینی با کیفیت در گروه سایپا تولید خواهد شد و هر سال محصولات جدید و با کیفیت برند های معتبر اروپایی به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

جمالی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی استراتژیک شرکت ظرفیت تولید محصولات تا سال ۲۰۲۴ به رقم ۱٫۵ میلیون دستگاه خواهد رسید که از این میزان ۵۰ درصد محصولات به صورت کامل در داخل کشور تولید خواهد شد و ۵۰ درصد باقی مانده به صورت محصولات مشترک با سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.

وی در توضیح انتخاب شرکای خود گفت: هر یک از سرمایه گذاران که بتوانند منافع بیشتر شرکت سایپا و صنعت خودرو سازی ایران را فراهم کنند مد نظر خواهند بود به همین خاطر برای ما طرف چینی یا کشورهای دیگر تفاوتی وجود ندارد.

جمالی اظهار کرد: سایپا به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ کشور مد نظر دارد که به هاب تولید خودرو در منطقه تبدیل شود و از این رو باید تمام خواسته مشتریان در گروه های متفاوت اعم از خدماتی همچون قیمت،‌کیفیت، و خدمات پس از فروش را فراهم کند.

وی در خصوص صادرات محصولات سایپا گفت: بازارهای اطراف کشور نیازمند کالاهای ارزان قیمت هستند که برای تصاحب بازارهای این کشورها خودروهایی متناسب با آنها باید تولید و صادر شود.

جمالی در خصوص آیین نامه اجرایی شرکت سایپا گفت: معاونت فروش و معاونت بازاریابی شرکت سایپا مکلف به بررسی دقیق آیین نامه شده است و در کنار آن خود شرکت متعهد به رعایت حقوق مصرف کننده، بالاتر از آیین نامه های اجرایی است.

مدیر عامل شرکت سایپا در خصوص خدمات پس از فروش قطعات خودروهای چینی گفت: سایپا با بیش از ۵۰ سال کار اجرایی وبیش از ۶۰۰ نمایندگی در سرتاسر کشور تضمین ارائه خدمات پس از فروش خودروهای تولید مشترک با سرمایه گذاران خارجی همچون چینی را به مصرف کنندگان خود می دهیم.

گفتنی است یکی از برندها و امتیازات سایپا خدمات پس از فروش آن است.

وی اظهار کرد: سایپا با توجه به سلیقه و شبکه خدمات پس از فروش و اعتبار در بازار بر روی قیمت تمام شده قطعات برنامه ریزی کرده و تاکنون نیز استقبال خوبی از محصولات مشترک ایران و چین صورت گرفته که این نشان از اعتماد به این محصولات است.

مدیر عامل سایپا در خصوص برنامه های این شرکت در آینده گفت: برنامه ریزی‌ها به این صورت است که سالانه یک محصول جدید داخلی به بازار معرفی و عرضه شود و به همین خاطر پلتفرم مناسبی در گروه طراحی شده است و امیدواریم بتوانیم بر اساس برنامه ریزهای مالی و طراحی، این کار را با موفقیت به پایان برسانیم.

جمالی در خصوص میزان تولید خودروی چانگان cf35 گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها امسال ۵هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که این روند برای سال آینده به ۱۵ هزار دستگاه افزایش می‌یابد و پس از آن تولید به ۲۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته با سرمایه گذاران خارجی گفت: مذاکرات با شرکت سیتروئن قطعی شده و همچنین با شرکت چانگان مذاکرات ادامه دارد از سوی دیگر مذاکراتی با شرکت‌های رنو، نیسان و کیا در دستور کار قرار گرفته است.

شایان ذکر است مذاکرات با شرکت کیا هفته آینده به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: سایپا در حال حاضر در جایگاهی قرار دارد که در مذاکرات با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاثیر گذار بوده است.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.