ایرلاین‌های داخلی و بی‌حرمتی به مردم

|
0 دیدگاه

مهدی ابویی رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر طی یادداشتی با انتقاد از نحوه خدمات‌رسانی و برخورد ایرلاین‌های داخلی با مسافران خواستار حفظ حرمت مردم از سوی شرکت‌های هواپیمایی شد.

متن یادداشت ابویی عینا در ذیل می‌آید؛

«سالهاست به دلیل عدم نظارت موثر و ضعف مدیران سازمان و وزارتخانه مربوطه، بی‌نظمی و عدم رعایت حقوق و حرمت مسافران در شرکت‌های هواپیمایی نهادینه شده است. اگرچه مردم به این اوضاع نابسامان عادت کرده‌اند اما نکته‌ای که حائز اهمیت و از سوی مردم غیرقابل پذیرش است تداوم و گسترش این بی‌نظمی‌ها و عدم اجرای مقررات و عدم رعایت حرمت و حقوق مردم از سوی بعضی از این شرکت‌های هواپیمایی است.

این در حالی است که مردم توجیهات مدیران این شرکت‌ها و مسئولان دستگاه‌های دولتی مربوطه را بابت چند برابر شدن قیمت بلیط در ده سال اخیر پذیرفته‌اند البته مدیران دستگاه‌های مسئول و شرکت‌های هواپیمایی یکی از دلایل افزایش چندبرابری قیمت بلیط را ایجاد فضای رقابتی و افزایش سرویس‌دهی بهتر به مردم و کاهش بی‌نظمی‌ها در بروازها اعلام کرده‌اند.

حال این‌که چرا شرکت‌های هواپیمایی نه تنها هرگز در مقابل عدم رعایت حرمت و حقوق مردم پاسخگو نیستند بلکه در صورت سوال و پیگیری از سوی مردم با پاسخ نامناسب و خارج از عرف مواجه می‌شوند موضوعی است که مسئولان دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های دولتی مربوط باید پاسخگو باشند.

لازم است در اینجا به یک مورد عینی که خود شاهد آن بودم اشاره کنم. طبق برنامه و اخذ بلیت از شرکت هواپیمایی کیش‌ایر قرار بود پرواز از تهران به مشهد مقدس ۹ صبح دوشنبه مورخه ۹۵٫۷٫۵ انجام شود حدود ساعت ۱۰ شب قبل با پیامک به مسافران اطلاع داده شد پرواز از ۹ صبح به ساعت ۱۳ همان روز تغییر یافت مسافران طبق برنامه حداقل یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند با اینکه بارها از مسافران تحویل و کارت پرواز صادر و مسافران به سالن انتظار هدایت شدند ولی پرواز انجام نشد.

با گذشت یک ساعت و بلاتکلیفی به وجود آمده روش مسافران برای دریافت پاسخ و روشن شدن علت عدم پرواز و مشخص شدن زمان پرواز به جایی نرسید چون کسی در سالن انتظار از شرکت کیش‌ایر حضور نداشت تا پاسخگو باشد.

جالب‌تر این‌که حداقل از طریق بلندگو فرودگاه هم هیچگونه اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گرفت. سرانجام پروازی که قرار بود ۹ صبح انجام شود ساعت ۱۷:۳۰ صورت گرفت بدون اینکه حتی یک عذرخواهی شفاهی از مسافران صورت گرفته باشد. این مصداق بارز بی‌حرمتی به مردم و عدم رعایت حقوق حداقلی آنها از سوی مدیران شرکت کیش ایر است.

از آنجا که بلیط رفت و برگشت شرکت کیش ایر در تهران تهیه شده بود روز پنجشنبه ۹۵٫۷٫۸ جهت برگشت به تهران به فرودگاه مشهد مراجعه کردم. طبق زمان تعیین شده قرار بود پرواز ساعت ۱۵ انجام شود لذا ساعت ۱۴ بار از مسافران تحویل و کارت پرواز صادر و مسافران به سالن انتظار هدایت شدند متاسفانه همان وضعیت در فرودگاه تهران این بار در فرودگاه مشهد تکرار شد.

نه تنها پرواز ساعت ۱۵ انجام نگرفت بلکه نه کسی در سالن انتظار جوابگویی مسافران بابت علت تاخیر و روشن شدن زمان پرواز بود و نه از طریق بلندگو اطلاع‌رسانی شد. پرواز برگشت عاقبت ساعت ۱۶:۳۰ همان روز انجام گرفت اما سئوالی که از سوی اکثر مسافران آن هم با ناراحتی و اعتراض مطرح بود و به شدت از آن رنج می‌بردند عدم توجه مدیران شرکت‌ هواپیمایی کی‌ایر به حرمت و حقوق مردم و بی‌توجهی آنها به ابتدایی‌ترین اصول انسانی و اسلامی بود.

با اینکه مردم از تاخیر طولانی پرواز و فشار عصبی ناشی از بلاتکلیفی در فرودگاه ناراحت بودند ولی از لگدمال شدن حقوق و حرمت خود آن هم به این صورت آشکار بیشتر رنج می‌بردند. لذا اینکه چرا پس از گذشت ۳۷ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران که معیار و ملاک آن مردم و ترویج رهنگ ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است، این‌گونه مدیران یک شرکت هواپیمایی با جسارت و جرأت با مردم برخورد می‌‌کنند، جای سئوال است.

مردم ما مردمی شریف و قانع و سازگار با مشکلات واقعی در جامعه هستند. انتظار آنها پرداخت خسارت مادی به وجود آمده نیست انتظار آنها پاسخگویی به موقع مسئولان و مدیران و متصدیان و حفظ حرمت و حقوق آنها با احترام متقابل و عذرخواهی رسمی است.»

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.