توجه : روزنامه آسیا هیچگونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، تلگرام و غیره ندارد و هر گونه صفحه ای منتسب به این روزنامه جعلی است .

بی‌توجهی به زیرساخت‌های حمل‌ونقل غرب کشور

|
0 دیدگاه

در حالی پس از سه سال وزیر راه و شهرسازی روبان افتتاح ۹ درصد بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب را قیچی کرد که اجرای زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی غرب کشور از بی‌توجهی رنج برده و اغلب پروژه‌های این بخش متوقف یا نیمه تعطیل شده است.

تیرماه سال گذشته سیداحسن علوی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان کردستان به تسنیم گفته بود: با وضعیت کنونی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه ۱۵ سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود.

وی با تاکید بر این‌که برای تکمیل این بزرگراه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: در پروژه‌های جاده‌ای استان کردستان نتوانسته‌ایم در طول سال‌های پس از انقلاب اعتبار جهشی را دریافت کنیم تا بتوانیم جاده‌ها را تکمیل کنیم.

وی یادآور شد: در بخش جاده‌های بین شهری در حالی در هزاره سوم به سر می‌بریم که هنوز نتوانسته‌ایم ۳۰ درصد بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه (آزادراه پیش‌کش)به‌عنوان یکی از کریدورهای اصلی موثر در اقتصاد کشور را تکمیل کنیم.

وی با بیان این‌که با اعتبارات قطره‌چکان تا ۱۵ سال آینده نمی‌توانیم این بزرگراه راه تکمیل کنیم، تصریح کرد: این در حالی است که تردد و تصادفات رانندگی در این مسیر به دلیل شهر بانه به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی بی نهایت زیاد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که اصلاح نقاط هندسی این مسیر واقعا ضروری است، گفت: تکمیل این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد تا بزرگراه به عنوان یک بزرگراه اصلی واصل استان‌های غربی به جنوب کشور باشد.

به‌ گفته علوی، این مسیر بسیار مهم و استراتژیک است که شمال کشور را به خوزستان و بندر امام متصل خواهد کرد.

این در حالی است که امروز پس از گذشت ۱۵ ماه از اظهارات عضو کمیسیون عمران مجلس، عباس آخوندی به استان کردستان سفر کرده است. وی دقایقی پیش به طور همزمان چند پورژه حوزه حمل‌ونقل در استان کردستان را افتتاح کرد که حدود ۳۸ کیلومتر از بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه بخشی از آن است. این میزان افتتاح بزرگراه مذکور تقریبا ۹ درصد کل این پروژه است که پس از سال‌ها افتتاح شده است.

پروژه‌های مهم و موثر حمل‌ونقل غرب کشور هم در این دولت و هم در دولت‌های قبل مورد بی مهری فراوانی قرار گرفته است. عدم تخصیص منابع مالی مورد نیاز با وجود تاکید مقامات نظام به این پروژه‌ها همواره یکی از معضلاتی بوده که ساخت طرح‌های زیرساختی حمل‌ونقل را با چالش مواجه کرده است. راه‌آهن غرب نمونه دیگری از این پروژه‌هاست که حدود ۱۵ سالی از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، اما با این حال این طرح در استان کرمانشاه به دلیل کمبود منابع مالی پیشرفت ناامیدکننده‌ای دارد.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.