بیژن حاج‌محمدرضا، رئیس هیأت‌مدیره سندیکای جایگاه‌داران سوخت:

هویت برندینگ جایگاه‌های سوخت مشخص نیست آقای زنگنه!

|
0 دیدگاه

نمایندگان لوک‌اویل پیشنهاد ساخت پالایشگاه نفت، انبار و عرضه ۲۲ جایگاه سوخت را در ایران مطرح کردند

سحر سعیدیان:در حالی که ۶ شرکت صاحب‌صلاحیت برای اجرای طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت کشور مشخص شده‌اند، به گفته رئیس هیأت‌مدیره سندیکای جایگاه‌داران سوخت این طرح با ابهامات زیادی روبه‌رو است. 

به گزارش خبرنگار روزنامه آسیا، بیژن حاج‌محمدرضا، رئیس هیأت‌مدیره سندیکای جایگاه‌داران سوخت، در نشست خبری که روز گذشته برگزار شد، با گلایه از طرح برندسازی جایگاه‌های سوخت که ابهامات زیادی را به همراه دارد، گفت: تا کنون جلسات متعددی با مسوولان برگزار کرده‌ایم ، اما متأسفانه هنوز ابهامات زیادی دارد و درخواستم از آقای زنگنه این است که با سعه صدر به صحبت‌های نمایندگان آخرین مرجع توزیع فرآورده‌های سوختی گوش فرادهند.

وی افزود: متأسفانه هنوز ماهیت این طرح  برای ما مشخص نشده و هیچ‌کس هم توجیه‌مان نکرده که در برندسازی چه باید بکنیم، زمانی برندینگ اتفاق می‌افتد که شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام در این حوزه وارد شوند و کیفیت فرآورده را بالا ببرند.

حاج‌محمدرضا با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده، هر شرکت صاحب برند باید مالکیت حدود ۲۰ تا ۱۰۰ جایگاه را در اختیار داشته باشد، افزود:  بنابراین مسؤولیت توزیع کارمزد در بین جایگاه‌های سوخت بر عهده این شرکت‌ها قرار می‌گیرد و آنها به صورت جداگانه‌ای حق برندینگ را از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دریافت می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن جایگاه‌داران سوخت از ثبت نام ۶ شرکت صاحب‌صلاحیت برای اجرای طرح برندینگ خبر داد و تأکید کرد: چه تضمینی وجود دارد که صاحبان برند حقوق جایگاه‌داران را رعایت کنند و با این اتفاق شرکت پخش عملاً از زیر بار مسؤولیت شانه خالی خواهد کرد.

وی افزود: اگر پیمانکار موفق به توزیع مناسب فرآورده نشود، عملیات حمل و نقل در کل کشور می‌خوابد.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور همچنین با اعلام اینکه همزمان با اجرای طرح برندینگ، روند ساخت جایگاه‌های جدید بنزین و گازوئیل هم در کشور متوقف شده است، گفت: هم‌اکنون ۶۷۰ مجوز احداث جایگاه توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صادر شده که پیشرفت ساخت این جایگاه‌ها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است. این مقام مسئول با یادآوری اینکه بر اساس ضوابط جدید، جایگاه‌های آماده بهره‌برداری باید یک شرکت را به ثبت برسانند، تصریح کرد: عملاً با توجه به ضوابط موجود، ساخت جایگاه‌های جدید متوقف شده تا اجرای طرح برندینگ سر و سامانی بگیرد.

وی همچنین با اشاره به ساخت جایگاه‌های تک تلمبه‌ای در کنار پیاده‌راه‌ها اظهار داشت: احداث جایگاه تک تلمبه‌ای در کنار پیاده‌راه‌های کلانشهر کشور همچون اصفهان و تهران، حریم پیاده‌راه‌ها را اشغال می‌کند و عملاً مزاحمت برای مردم ایجاد می‌کند که تبعات اجتماعی و زیست‌محیطی ساخت این نسل جدید جایگاه‌های سوخت تا چند سال آینده آشکار خواهد شد.

حاج محمدرضا با تاکید بر اینکه هم‌اکنون نزدیک به ۳۹۰۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور وجود دارد، بیان کرد: در حالی که در برخی از کلانشهرها همچون مناطق غرب و شمال غرب تهران با کسری و کمبود شدید جایگاه سوخت روبرو هستیم، در برخی از مناطق همچون جنوب تهران و یا مسیرهای شهرستان‌های منتهی به تهران به صورت دیوار به دیوار جایگاه احداث کرده‌ایم و عملاً هیچ‌گونه نظارت بر روند ساخت جایگاه‌های اقتصادی در کشور انجام نشده است.

رئیس هیات مدیره سندیکای جایگاه داران کشور همچنین از مذاکره با لوک‌اویل روسیه به منظور ساخت پالایشگاه نفت، انبار و ۲۲ جایگاه برای عرضه بنزین خبر داد و گفت: این شرکت نفتی روسیه به دنبال ساخت پالایشگاه در ایران و عرضه بنزین با استاندارد لوک‌اویل در کشور است.

وی افزود: مجوز فروش و عرضه بنزین از سوی شرکت لوک لویل روسیه در داخل کشور باید توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صادر شود.

2 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.