رنو کوئید ارزان قیمت،زنگ خطری برای خانواده پراید

|
11 دیدگاه

با افزایش یافتن احتمال تولید خودروی ارزان قیمت رنو در ایران زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است.

هم‌اکنون بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان در اختیار سایپا است. این شرکت دو خودروی پر تیراژ پراید و تیبا را در این بازه قیمتی تولید و عرضه می‌کند. این وضعیت در حالی است که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت خرید پایینی داشته و مشتری خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان هستند.

در این شرایط رنو برگ برنده خود را در ایران رو کرده که خودروی ارزان قیمتی به نام کوئید است. کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون توسط رنو در کشورهایی همچون برزیل و هند تولید می‌شود. قیمت این خودرو در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.

البته مدل هندی این خودرو فاقد امکاناتی همچون کولر و سیستم ترمز ABS است، بنابراین با توجه به استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد، مطمئنا کوئید تولیدی در ایران شبیه به نمونه برزیلی آن از نظر امکانات و سطح قیمتی خواهد بود.

پیش از این و در طول یک سال گذشته دو شرکت ایران خودرو و سایپا همزمان خواستار در اختیار گرفتن تولید این خودروی ارزان قیمت رنو در ایران بوده و هر یک در مذاکره با این شرکت فرانسوی گسترش همکاری‌ها در دوران پسابرجام را به در اختیار گرفتن تولید این خودرو مشروط کرده بودند.

با این حال به توجه به اقدام اخیر رنو در انعقاد تفاهمنامه همکاری برای تولید محصولات خود به طور مستقل در ایران، احتمال تولید مستقل خودروی کوئید در ایران از سوی رنو نیز افزایش یافته است.

در این زمینه اخیرا رنو تفاهمنامه‌ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منعقد کرده که براساس آن یک شرکت خودروسازی جدید با مشارکت دو طرف تاسیس خواهد شد که سهم رنو در آن ۶۰ درصد بوده و این شرکت فرانسوی می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقل در ایران ایجاد کند.

در این شرایط در صورت تولید مستقل کوئید در ایران از سوی رنو، این خودرو احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودروهای پراید و تیبا، می‌تواند مشتریان این خودروها را به سوی خود جذب کند.

به این ترتیب از هم‌اکنون زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است و این خودروساز بزرگ ایرانی باید به فکر جایگزین مناسبی برای پراید به عنوان پر تیراژترین خودروی تولیدی‌اش باشد تا بتواند با خودرویی مانند کوئید در ایران رقابت کند.

9 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

11 دیدگاه

توسط: امید

خدا کنه به حق ۱۴ معصوم این اتفاق بیفته
بخدا خسته شدیم از کلاهبرداریهای مکرر خودرسازان ایرانی

توسط: سعيد غ

بعيد مي دونم با قيمت كمتر از ۳۰ ميليون به بازار بياد. تجربه اين را نشان داده

توسط: زارعی

مطمئن باشید در ایران بالای ۳۰ میلیون قیمت میخوره.

توسط: رجب خانی

نه سایپا و نه ایران خودرو بلکه این مشتری ایرانی هست که باید نگران باشد. حکایت ال-۹۰ که قرار بود هم قیمت پراید عرضه شود یادمان نرفته که الان از پژو ۲۰۷ و پارس هم گرانتر داره فروش میره. در حالیست که این خودرو اثلا طراحی فرانسوی نیست و اکومبیلی سرام بندط شدا نظیر یمند است.

توسط: البرز

اطمینان کامل دارم که برای حمایت از تولید ملی و با تلاش بی وقفه دلالان زحمت کش، کمتر از ۴۰ میلیون نمیشه قیمتش

توسط: ارش

و این گونه شد که پراید شاسی بلند هم تولید شد تا با کوئید نیز رقابت کند همانگونه که با تویوتا هایلوکس رقابت کرد!!

توسط: علی زمانی

اگر چه قیمت مناسبی باید داشته باشه و بیرون از مرزهای ایران با قیمت مناسب به فروش برسه .
اما از عالی رتبه های ایران خودرو و سایپا خیلی بعید به نظر میرسه که با قیمت واقعی به مردم عرضه کنند چون
هم ایران خودرو و هم سایپا به جای رقابت همیشه با نا متعارف کردن قیمت ها تونستند محصولات خودشون رو
به راحتی به ما مردم قشر متوسط تحمیل کنند .

توسط: محمد

تجرله ثابت کرده این ماشین با این قیمت نمیاد تو بازار و حداقل ۳۶ میلیون میرسه دست مردم. ال ۹۰ قرار بود ۸ تومن بریه دست مردم. یا اچ ۳۰ کراس قرار بود ۴۳ دست مردم برسه. موقع ثبت نام یه جور اطلاع رسانی کردن فقط خودیا پیش خرید کردنو الان که داره میاد تو بازار ۵۶ شده قیمتش. از طرفی ارائه این ماشین با ۳۰ تومن بزرگترین بازار خودرو سایپارو ازش میگیره و سایپا هم هر کاری میکنه این بازارو از دست نده. حتي ایرانخودرو هم بازار ودروهاش مثل رانا و ۴۰۵ کساد میشه. پس همونطور که تا حالا همین دوتا شرکت به هر بهونه ای قیمتو میبرن بالا پس بازم نمیزارن اینجور ماشینا یا این قیمت عرضه بشه. هرچند این ماشین هم فقط یه ماشین شهریه و زیاد موتور قوی و امکانات لوکسی نداره.

توسط: هومان اسماعیل زاده

دوستان عزیز. هم وطنان گرامی چرا الکی هنوز ماشین نیومده قیمتش رو بالا میبرید. چرا باید یه ماشین ۲۴ تومنی بیاد ایران بشه ۴۰ تومن. خودمون از الان داریم با شایعه به تولید کننده میگیم که تا ۴۰ تومن هم باشه تعجب نمیکنیم. این ماشین در حد ام.وی.ام ۱۱۰ هستش. یه ماشین کوچولو ۸۰۰ سی سی با ۳ سیلندر چرا باید ۴۰ تومن باشه. نهایتش باید ۳۰ ملیون باشه. از نزدیک ببینیدش متوجه میشید. توی عکس شبیه ماشین شاسی بلنده از نزدیک بیشتر شبیه mvm110 هستش. ماشین خوبیه. ولی لطفا قیمتش رو بالا نبرید.

توسط: هومان اسماعیل زاده

دوستان عزیز. هم وطنان گرامی چرا الکی هنوز ماشین نیومده قیمتش رو بالا میبرید. چرا باید یه ماشین ۲۴ تومنی بیاد ایران بشه ۴۰ تومن. خودمون از الان داریم با شایعه به تولید کننده میگیم که تا ۴۰ تومن هم باشه تعجب نمیکنیم. این ماشین در حد ام.وی.ام ۱۱۰ هستش. یه ماشین کوچولو ۸۰۰ سی سی با ۳ سیلندر چرا باید ۴۰ تومن باشه. نهایتش باید ۲۵ ملیون باشه. از نزدیک ببینیدش متوجه میشید. توی عکس شبیه ماشین شاسی بلنده از نزدیک بیشتر شبیه ام وی ام هستش. ماشین خوبیه. ولی لطفا قیمتش رو بالا نبرید. نسبت به پراید ۱۳۲ و تیبا و حتی ام وی ام هم کوچولوتره هم یه سیلندر کمتر داره مثل پراید دنده دستی و اتومات نیس قدرت موتور حجم موتور و شتابش هم از همشون کمتره صفر تا صدش ۲/۵ ثانیه بیشتره باک بنزینش ۱۲ لیتر کمتره. منتظر یه ماشین خارق العاده نباشید. احتمالا تو سربالایی کم میاره. موقع کولر گرفتن به چه کنم میفته. فقط طراحیش زیباتره. و احتمالا به استانداردهای روز دنیا نزدیکتره.

توسط: ساسان اکبریان

آقایون تصمیم گیر در امور خودرویی کشور
اگه بهتون فشار میاد تکنولوژی ساخت خودرو را در ایران ارتقا بدید
لطفا تشریف ببرید با شرکتهایی مثل بنز
که خدمات گارانتی و وارانتی آنها در دنیا زبانزد خاص و عام است
قرارداد خودرویی ببندید تا مردم واقعا لذت خودرو سواری را بچشند.

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.