نظارت نامحسوس بر روند فروش بلیت عتبات

|
0 دیدگاه
1-1

نظارت نامحسوس بر روند فروش بلیت عتبات عالیات در آژانس‌های هواپیمایی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان انجام می‌شود.

سید جواد احمدی با اشاره به نظارت نامحسوس بر روند فروش بلیت عتبات عالیات در آژانس‌های هواپیمایی گفت: در ادامه بازدیدها از دفاتر آژانس‌‌های هواپیمایی در ایام اربعین برای نظارت برنحوه فروش بلیت و رعایت حقوق مصرف‌‌کنندگان‌ یکی از دفاتر آژانس‌های هواپیمایی با توجه به رعایت دقیق مقررات صنفی تشویق شد.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: برای ۲ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل تقلب و گران‌فروشی پرونده تخلف تشکیل و در محل رسیدگی منجر به صدور رای شد.

احمدی اظهار داشت‌: در این بازرسی‌ها مشخص شد یکی از دفاتر بدون هیچ‌گونه مجوز فعالیت در زمینه خرید و فروش بلیت و تور مسافرتی و به طور غیرقانونی اقدام به خرید ۷۸ فقره بلیت برای گروهی از زائرین کرده که پس از بررسی و استعلام از شرکت هواپیمایی صادرکننده بلیت تقلبی بودن بلیت‌‌های صادره محرز و از طرف نماینده اماکن برای دفتر مذکور اخطاریه پلمپ صادر شد.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان داشت: در صورت تداوم عدول از موازین قانونی‌، ادامه فعالیت آنان متوقف خواهد شد.

وی افزود: طی بازرسی‌های بعمل آمده دفتر دیگری نیز اقدام به گران‌فروشی و دریافت مبلغ اضافی به همراه بلیت در قالب خدمت تور از مسافران می کرد که کارگروه رسیدگی کننده با توجه به احراز تخلف انتسابی ، آژانس

هواپیمایی مربوط به اتهام گرانفروشی از طرف رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی به پرداخت جزای نقدی معادل ۲۳ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

احمدی گفت‌: در جریان این بازدیدها، مشخص شد , یکی از دفاتر اقدام به فروش بلیت با نرخ‌های تعیین شده کرده است که مورد تقدیر نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کمیته نظارت بر نحوه فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین قرار گرفت.

احمدی تصریح کرد : رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و درج نرخ مصوب از سوی تمامی آژانس‌های مذکور الزامی بوده و تحت هیچ شرایط دفاتر مذکور اجازه افزایش قیمت بلیط را ندارند .

وی افزود: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان به صورت نامحسوس ادامه خواهد داشت و هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت ، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور اعلام تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور اول
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.