آخرین وضعیت توسعه جاده‌های هراز و فیروزکوه

|
0 دیدگاه

مدیرکل راه‌های منطقه شمال کشور با اشاره به افتتاح تونل آبشار در محور هراز از تکمیل نهایی این پروژه در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

حسن کلهری در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: محور هراز به عنوان کوتاه‌ترین مسیر اتصال تهران به نوار ساحلی خزر از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی جدی‌ای در تکمیل طرح توسعه این مسیر به کار می‌برد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه محور هراز تاکنون پیشرفتی ۵۴ درصدی را به ثبت رسانده، توضیح داد: با توجه به گستردگی و پیچیدگی کار عمرانی در این محور شرکت ساخت سه اولویت مجزا از یکدیگر را در هراز تعریف کرده است. اولویت نخست حدفاصل شهر آمل تا بادیجان تعریف کرده است که حدود ۶۲ کیلومتر بوده و در آن پیشرفت ۸۰ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیرکل راه‌های منطقه شمال کشور ادامه داد: اولویت و بخش دوم حدفاصل محدوده آبشار تا پلور تعریف شده که طول آن حدود ۹ کیلومتر است و چند روز قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی تونل مهم آبشار که از نظر ترافیکی و ایمنی جاده اهمیت بسیار زیادی داشت، در این محدوده به افتتاح رسید. اولویت سوم نیز در محور هراز حدفاصل بادیجان تا لاسم تعریف شده که طول آن ۲۷ کیلومتر است و البته به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و مسائلی که با سازمان محیط زیست وجود داشت، محدوده بسیار دشواری از نظر راهسازی به شمار می‌رفت.

کلهری اضافه کرد: این محدوده ۲۷ کیلومتری نیز با وجود اختلافات و مشکلات به وجود آمده کار اجرایی در آن ادامه دارد و ما امیدواریم در آینده نزدیک امکان تکمیل آن فراهم شود.

طبق برآوردهای صورت گرفته از سوی شرکت ساخت می‌توان انتظار داشت تا پایان سال ۱۳۹۷ بخش عمده‌ای از کار اجرایی و عمرانی در محور هراز به پایان برسد.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه راهی فیروزکوه نیز توضیح داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در جمعه پیش رو بخشی از باند دوم محدوده پل سفید- قائمشهر به طول ۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه‌های منطقه شمال کشور درباره آخرین وضعیت بخش‌های باقی‌مانده از طرح توسعه این محور نیز تصریح کرد: کل پروژه که حد فاصل تهران تا قائمشهر است به طول ۱۸۷ کیلومتر برنامه‌ریزی شده که با افتتاح ۴۰ کیلومتر مدنظر در پایان هفته جاری تنها حدود ۵ کیلومتر از بخش‌های باقی‌مانده به سال آینده موکول می‌شود که امیدواریم این بخش نیز در سال ۱۳۹۶ تکمیل شده و به بهره‌برداری نهایی برسد.

به گفته کلهری ۵ کیلومتر باقی‌مانده که محدوده زیرآب تا شیرگاه است، جزو سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی و راهسازی در مناطق شمال کشور محسوب می‌شود که امیدواریم با توجه به کارهای صورت گرفته در سال آینده، شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.