گزینش راننده‌ تاکسی با فیلترینگ خاص

|
0 دیدگاه

مدیرعامل اپلیکیشن درخواست آنلاین تاکسی با مجوز از شهرداری تهران گفت: با توجه به این که ممکن است مردم نگاه مثبتی به راننده‌های تاکسی نداشته باشند، استانداردها و شاخص‌های مشخصی را برای احراز صلاحیت فعالیت راننده‌های تاکسی در کارپینو درنظر گرفته‌ایم.

اولین شرکت دانش‌بنیان درخواست آنلاین تاکسی با مجوز از شهرداری تهران عصر امروز نخستین مراسم نشست خبری خود را با حضور احزاب رسانه برگزار کرد و رسماً خبر ورودش به حوزه حمل ونقل آنلاین شهری داد.

احسان جهانی؛ مدیرعامل کارپینو با بیان این که از یک سال و نیم پیش بومی سازی اپلیکیشن حمل و نقل آنلاین شهری را با تکیه بر توان متخصصان داخلی شروع کردیم گفت: از حدود یک سال پیش آماده راه‌اندازی سرویس و توسعه کار در داخل تهران بودیم و در حال حاضر نیز تنها اپلیکیشن موبایلی دارای مجوز حمل ونقل شهری از شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی هستیم، که قرار است بستری برای فعالیت تاکسی‌های تهران باشیم.

وی با بیان این که با استفاده از کارپینو می‌توانید تاکسی‌های تهران را اینترنتی و بدون محدودیت درخواست کنید عنوان کرد: خودروهای دارای مجوز حمل ونقل ترافیک شهری می‌توانند در سامانه ما ثبت‌نام کرده و با ارائه اطلاعات هویتی و مدارک درخواستی سرویس‌دهی به مسافران شهری را آغاز کنند و لذا تاکسی‌ها و آژانس‌ها می‌توانند در این بستر وارد شده و فعالیت کنند.

جهانی افزود: در سیستم ما داشبورت‌هایی تعبیه شده که ارزیابی و نظارت را به شکل برخط برای خودروهای حمل و نقل شهری میسر می‌کند و بر خلاف فعالیت برخی سیستم‌ها با خودروهای شخصی که مشکلاتی را برای طبقه خاصی از جامعه مانند تاکسی‌داران ایجاد کرده بود، مسیری را ایجاد کردیم تا بتوانیم در رقابت با سایر اپلیکیشن‌های فعال در بازار با خودروهای شهری و دارای مجوز حمل ونقل چنین کاری را پیش‌ ببریم.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مزایای اپلیکیشن موبایل مذکور ابراز کرد: داشتن برگه تاییدیه پزشکی، گواهی شهرشناسی، بیمه مسافران در طول مسیر، ورود به طرح ترافیک بدون محدودیت و وجود سرورهای اپلیکیشن‌های ما در داخل کشور از جمله مزایای استفاده از کارپینو و سامانه دارای مجوز حمل و نقل شهری است.

وی با بیان این که ممکن است مردم برگرفته از تجربه گذشته‌شان نگاه مثبتی به راننده‌های تاکسی نداشته باشند، گفت: بالاخره تمام ما از استفاده تاکسی تجارب مختلف و بعضاً ناخوشایندی داریم، اما در این سامانه توسعه یافته نگاه و استاندارد رفتاری برای راننده‌ها وضع کرده‌ایم که باید با شاخص‌های ما هویت‌شان برای حضور در این سامانه احراز شود.

جهانی با بیان این که می‌توانیم ظرف چند ماه آینده خودمان را به سطح رقبا برسانیم، عنوان کرد: تاکنون هیچ کدام از اپلیکیشن‌های فعال در کشور وارد حوزه نوآوری نشده‌اند و تا الان تمرکزشان بر روی توسعه مدل‌های رایج در دنیا بوده است، لذا ما می‌خواهیم به سمت خدمات نوآورانه برویم که لازمه ارائه این سرویس‌های نوآورانه، اثبات شدنمان نزد مسافران و مشتریان است.

مدیر این استارتاپ در پاسخ به این سوال که دربرابر تخلفات برخی راننده‌های تاکسی که از گذشته تاکنون وجود داشته چه اقدامی را انجام خواهید داد تا مانع از ورود تخلفات سنتی در بستر نوآورانه خود شوید؟ گفت: تمرکز ما بر مشتری‌مداری است و قطعا براساس بازخوردهایی که از آنان می‌گیریم متوجه رفتار رانندگان خواهیم شد و اما در نهایت امر چطور با رانندگان متخلف برخورد کنیم، ارتباط ما با سازمان تاکسیرانی است که در نهایت می‌تواند پروانه تاکسیرانها را باطل کند، اما با این حال بر ریسک کار خود واقف بوده و دنبال ساماندهی بحث حمل ونقل شهری هستیم.

وی بار دیگر ابراز کرد: هزینه قابل توجهی را در بخش فیلترینگ راننده‌ها و بازدید فنی خودرو متقبل می‌شویم و براساس سابقه روانشناسی که از آنها داریم می‌توانیم تا حدی متوجه رفتار آنها در فرصت‌های مختلف شویم و به نوعی برای گزینش راننده‌ها و ورود آنها به سامانه‌مان فیلترینگ لحاظ کنیم.

جهانی در ارتباط با هزینه‌های ارائه خدمات حمل و نقل شهری در این بستر در رقابت با اسنپ و تپسی گفت: قرار نیست کاملاً رقابت قیمتی داشته باشیم، اما نگاهی که در مجموعه کارپینو وجود دارد کاملاً قابل رقابت با ۲ بستر نامبرده شده است، زیرا معتقدیم اگر خدمات ما رقابتی نباشد طبق سیاست اقتصاد آزاد از گردونه رقابت حذف می‌شویم.

مدیر این استارتاپ با بیان این که از اوایل فروردین ماه کار را به شکل جدی‌تری شروع می‌کنیم و احتمالاً بعد از ۲ ماه فعالیت به سمت توسعه خدمات در کرج می‌رویم، عنوان کرد: البته برنامه خاص و مشخص زمانبندی شده در این حوزه نداریم، اما به مرور و طبق فازهای مشخصی خدمات‌مان را رونمایی خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم علیرضا قنادان رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان نیز با بیان این که ما یک تیم استارتاپ هستیم و سابقه حمل و نقلی داریم گفت: ابتدای کار هر استارتاپی جذب سرمایه‌گذار است و با توجه به این که ریسک وارد شدن در این حوزه در صورتی که مجوز رسمی از شهرداری تهران نمی‌داشتیم، بالا بود کار با تاخیر مواجه شد و ۲ اپلیکیشن اسنپ و تبسی زودتر از ما وارد بازار شدند.

قنادان افزود: آن دو بستر ترجیح دادن به سمت ناوگان غیر رسمی و فعالیت در آن حوزه بروند اما تمایل ما این بود که فعالیت‌مان را به سمت رسمی انجام دهیم و معتقدیم که اولین و آخرین اپلیکیشن نیز در حوزه حمل و نقل ناوگان رسمی کشور نخواهیم بود.

وی با بیان این که آنچه که در گذشته باعث شده بود نظام تاکسیرانی ما با چالش‌هایی مواجه و نگاه به آن آنطور که باید نباشد، مدل کاری آنها بود که نقشی برای مسافر قائل نبودند، گفت: در سیستم تاکسیرانی شاید تاکنون سرویس قابل قبولی با تکیه بر نقش مسافر ارائه نشده بود و ما معتقدیم در بستر توسعه داده شده سطح سرویس مطلوبی به مسافران ارائه شود و امیدواریم فضای متفاوتی در مدل جدید داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان در پاسخ به این سوال که درصد کمیسیون کارپینو از سفرهای اتومبیل‌های موجود در سامانه‌اش چه میزان است؟ گفت: قطعاً در ابتدای کار و تا زمانی که جا نیفتاده‌ایم کمیسیونی از سمت ما دریافت نمی‌شود تا راننده‌های تاکسی نیز برای استفاده از این بستر ترغیب شوند.

قنادان با بیان این که ما شرکتی کاملاً خصوصی هستیم و اصلاً رابطه‌ای با دولت نداریم، عنوان کرد: سیاست معاونت حمل و نقل شهرداری قطعاً این نیست که تنها به یک شرکت مجوز رسمی دهد و برای فعالیت در حمل و نقل آنلاین شهری مجموع‌ آئین‌نامه‌هایی را نوشته است شاید در آینده شاهد حضور اپلیکیشن‌های دیگری همچون ما باشیم. سازمان تاکسیرانی نیز به شدت حساس است که به سیستم‌هایی با قابلیت استفاده از خودروهای رسمی دارای مجوز حمل ونقل، مجوز دهد.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.