آشنایی با بچه سانتافه هیوندای +عکس

|
0 دیدگاه

خودروی حد واسط بین سانتافه و اسپورتیج کیا در سگمنت B باید با خودروهایی نظیر پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، رنو کپچر و داستر رقابت کند.

هیوندایی کرتا که در برخی از کشورها به IX25 معروف است، یک شاسی‌بلند کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که توسط گروه هیوندایی پکن در همکاری مشترک با کارخانه اصلی هیوندایی در کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ ساخته شد.

مدل مفهومی این خودرو برای اولین بار در آوریل ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودرویی پکن معرفی شد و چند ماه بعد در آگوست ۲۰۱۴ اولین مدل‌های تولیدی این خودرو در چنگدو به نمایش درآمد. دو ماه بعد چینی‌ها این خودرو را خریداری کرده و با آن روی خیابان‌های کشورشان حرکت کردند.

سانتافه

کرتا یا IX25 روی پلت‌فرم‌های هیوندایی- کیا ساخته شد و می‌توان نمونه‌هایی از پلت‌فرم این خودرو را در نمونه‌هایی مانند کیا سول، هیوندایی I30، النترا، و کیا سید مشاهده کرد. این خودرو در جولای ۲۰۱۵ وارد بازار هند شد و با نام” کرتا “در این کشور به فروش رسید. این خودرو در بازار هند با موتورهای بنزینی ۱٫۴و ۱٫۶ لیتری و یک نمونه دیزلی ۱٫۶ لیتری به فروش می‌رسد و مدل‌های گوناگون آن شامل ویژگی‌ها و گزینه‌های متفاوت است. نام این خودرو از واژه انگلیسی “خلاقیت” گرفته شده و حکایت از تفاوت آن با دیگر تولیدی‌های گروه خودروسازش دارد.

سانتافه

با وجود اینکه موتورهای این خودرو در نسخه استاندارد در مدل‌های بنزینی ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری و یک نسخه ۱٫۶ دیزلی ارائه می‌شود، اما در بازار‌های چین و برزیل نیز می‌توان یک نسخه ۲ لیتری دیگر علاوه بر مدل‌های قبل، خریداری کرد. هیوندایی برای توسعه خطوط تولیدی کرتا مدل‌های “E پلاس” و “SX پلاس” را با دو طیف رنگی متفاوت قرمز-مشکی و سفید-مشکی ارائه کرده است. موتورهای ۱٫۶ لیتری نسخه SX پلاس در این خودروها از جعبه دنده‌های خودکار بهره نمی‌برند.

سانتافه

“کرتا” به ویژگی‌های ایمنی مانند مدیریت پایدار خودرو، سامانه کنترل پایدار الکترونیک، کنترلگر کمکی حرکت در تپه‌ها و سربالایی‌ها، سامانه کمکی پارک عقب و ترمز ABS مجهز است. بدنه و ساختار خودرو به شکل چشمگیری محکم به نظر می‌رسد. وجود ۶ ایربگ نیز از سرنشینان در تمامی زوایای خودرو محافظت خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های خودرو ترمز خودکار در هنگام شناسایی موانع است که باعث کاهش شتاب خودرو و کاهش احتمالی صدمات وارده می‌کاهد.

سانتافه

کرتا براساس مدل مفهومی مجسمه فلویدیک ۲ساخته شده است. فلویدیک یا مجسمه سیال، در اصل زبان طراحی جدید در آخرین ساخته‌های هیوندایی است که پیشتر در فیس‌لیفت مدل‌هایی مانند النترا یا ورنا شاهد آن بودیم.

سامانه کمکی پارک عقب به راننده کمک می‌کند، تا خودرواش را در تنگ‌ترین و سخت‌ترین جاها پارک کند. سامانه صوتی خودرو نیز از فناوری بالا برخوردار بوده و از حافظه داخلی یک گیگا بایتی برخوردار است. سامانه ناوبری و صوتی تصویری در خودرو فرآیندهای این زمینه را برایتان آسان‌تر خواهد کرد.با وجود اینکه هیوندایی و کیا در ایران نامی آشنا محسوب می‌شوند، جای خالی این مدل هنوز در ایران محسوس است. خودروی حد واسط بین سانتافه و اسپورتیج کیا در سگمنت B باید با خودروهایی نظیر پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، رنو کپچر، اوپل موکا، فورد اکواسپرت، شورولت تراکس، جیپ رنگید، هوندا HR-V و داچیا داستر رقابت کند.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.