ادعای افزایش ۴۰ درصدی قیمت کالاهای مصرفی غیرکارشناسی است

|
0 دیدگاه

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادعای افزایش ۴۰ درصدی قیمت کالاهای مصرفی و کوچک شدن سفره مردم در ماه مبارک رمضان را غیر کارشناسی دانست و از رصد مداوم وضعیت قیمت کالاها توسط کارگروه تنظیم بازار خبر داد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به گزارشی با عنوان «سفره مردم ماه رمضان امسال ۴۰ درصد گرانتر شد ! » که روز شنبه ششم خرداد ماه در خبرگزاری نسیم آنلاین منتشر شد، با ارسال جوابیه ای واکنش نشان داد. متن کامل این جوابیه که مطابق با قانون مطبوعات جهت آگاهی افکار عمومی برای انتشار در اختیار نسیم آنلاین نیز قرار گرفته است، به شرح زیر است:

الف: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، به صورت متمرکز و مستمر از سالیان گذشته نسبت به اخذ قیمت کالاهای مصرفی و سرمایه ای از ۳۱ استان اقدام و پس از پردازش داده های مذکور گزارشهای لازم را جهت بهره برداری مسئولین و دستگاه های ذیربط ارائه می نماید. لذا بر اساس اطلاعات دریافتی و پردازش آن ادعای ۴۰ درصد افزایش قیمت کالاهای مصرفی و کوچک شدن سفره مردم غیر کارشناسی بوده و قابل قبول نمی باشد. هر چند نافی افزایش قیمت برخی کالا و خدمات در مقاطع مختلف و به دلایل گوناگون از جمله افزایش تقاضا در برخی از ایام و نوسانات فصلی که هرساله با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور و زمان برداشت محصول در استان های مختلف بروز می نماید از جمله در مورد کالاهای کشاورزی نظیر گوجه فرنگی، پیاز و … نمی باشیم لیکن در تهیه گزارش های مورد نظر می بایست با دقت بیشتری اظهار نظر نمود.
ب: بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی مورد اشاره توسط بخش خصوصی و در شبکه خاص خود توزیع می‌شود. علیرغم تلاش بخش خصوصی برای تأمین مایحتاج مردم در زمان و با شرایط مناسب ، برای حصول اطمینان ، مجموعه دستگاه‌های مسئول در امر تنظیم بازار در مقاطع خاص که با افزایش تقاضا روبرو هستیم اقداماتی را به انجام می رسانند که از جمله قبل از ماه مبارک رمضان برای افزایش عرضه محصولات پر مصرف از جمله برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز طرح ضیافت در دستور کار قرار گرفته که اجرایی شده است. با اجرایی شدن طرحهای در دست اجرای تنظیم بازار، برخی از قیمتهای افزایش یافته البته نه در سقف اعلامی ناشی از التهاب افزایش تقاضا در آستانه ماه مبارک رمضان به نرخ قبلی خود بازگشته و ثبات قیمت در بازار را در پی داشته و خواهد داشت.
ج: کارگروه تنظیم بازار به صورت هفتگی و روزانه با رصد وضعیت قیمت و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم و در جهت بهبود شرایط دسترسی مصرف کنندگان به اقلام اساسی مورد نیاز نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم اقدام می نماید که از جمله آخرین تصمیمات این کارگروه می توان به تامین و توزیع گوشت گرم وارداتی ، برنج ، شکر و … از طریق شبکه های توزیع مورد اطمینان نظیر فروشگاه های زنجیره ای و بازارهای و میادین میوه و تره بار اشاره کرد که اثرات این تصمیم برای مردم شریف کشورمان ملموس خواهد بود .
د: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول برنامه ریزی و تنظیم بازار کالاهای کشاورزی آمار و اطلاعات توزیع این اقلام را در اختیار دارد و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور و اتاق اصناف کشور با توجه به این اطلاعات نظارت لازم بر توزیع صحیح اقلام را اعمال می نمایند .
ه: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق تلفن ۱۲۴ نیز آمادگی دارد کمافی السابق نسبت به دریافت و رسیدگی به شکایات مرتبط اقدام نماید .
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تآکید کرد که دستگاه های متولی و همچنین این سازمان آمادگی ارایه اطلاعات مورد نیاز در راستای اعتبار بخشی به محتوای این گزارش ها را دارد و پیشنهاد داد تا قبل از تنظیم و انتشار این گونه اخبار ، از این اطلاعات صحیح و متقن به احسن وجه بهره برداری شود.
0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.