دفاع سازمان هواپیمایی از ورود هواپیمای دست‌دوم

|
0 دیدگاه

در حالی دیروز عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از نبود قطعات هواپیما برای تعمیر هواپیماهای دست‌دوم انتقاد کرده بود که سازمان هواپیمایی کشوری با دفاع از ورود این نوع هواپیماها اعلام کرد: عوامل فرودگاهی در تأخیرات پروازی دخیل است.

 رضا جعفرزاده در واکنش به انتقاد یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نسبت به ورود هواپیماهای دست‌دوم و عدم‌تأمین قطعات هواپیما در پسابرجام، اظهار کرد:‌ ورود هواپیماهای دست‌دوم به کشور مانند سایر شرکت‌های هواپیمایی در دنیا ممنوع نیست.

وی افزود: مهم‌ترین اصل برای ورود هواپیما به کشور رعایت ضوابط و مقررات تعیین‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از جمله سن، ایمنی و … است که شرکت‌های هواپیمایی باید به آن توجه داشته باشند.

وی عوامل مختلفی از جمله وضعیت جوی، دمای بالای هوا (براساس مقررات باید هواپیماها با وزن کمتری پرواز کنند)، نقص فنی هواپیما، عملیات شرکت و عوامل فرودگاهی و عدم‌توازن تقاضاهای این بخش با صندلی پرواز موجود در امر تأخیرات پروازی دخیل است به همین منظور طرح توسعه ناوگان یکی از محورهای مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به‌کارگیری یا عدم‌استفاده از این هواپیماها براساس صرفه و صلاح اقتصادی انجام می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت اصول و مقررات مورد تأکید سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به به‌کارگیری و یا زمینگیری ناوگان خود اقدام می‌کنند.

دیروز قلی‌الله قلی‌زاده نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأخیرات پروازی روزهای اخیر ورود هواپیماهای دست‌دوم بدون تأمین قطعات را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود:‌ نبود قطعات و فرسودگی ناوگان هوایی کشور علل تأخیر در پروازهاست. پس از تحریم‌ها ورود قطعات هواپیما به کشور عملاً متوقف شد و پس از برجام نیز قرار بر این بود که همراه با خرید هواپیما، قطعات نیز وارد کشور شود که تاکنون اتفاق قابل ذکری در این حوزه رخ نداده است.

وی با بیان این‌که “اگر به پارکینگ هواپیماها مراجعه کنید، خواهید دید چندین فروند هواپیمای مسافربری به‌دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند”، افزود: امروز ایرلاین‌ها به‌راحتی نمی‌توانند قطعات برای هواپیماهای خود تهیه کنند و حتی هواپیماهای جدیدی که خریداری می‌کنند دست‌دوم و با ساعت پروازی بالاست.

قلی‌زاده با اعلام اینکه متخصصان ایرانی حتی می‌توانند هواپیماهای زمین‌گیرشده را اورهال کنند، تصریح کرد: نبود قطعات دست متخصصان ایرانی را در این حوزه بسته است.

وی با تأکید بر اینکه وقتی هواپیمایی دچار مشکل می‌شود از هواپیمای زمین‌گیرشده قطعه‌ای خارج و به آن هواپیما اضافه می‌شود که قطعاً آن قطعه نیز فرسوده است، گفت: قطعاً این کار خطرناک است، اما به‌دلیل اینکه قطعه وارد کشور نمی‌شود چاره‌ای جز این نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری‌های این کمیسیون برای حل مشکلات در روند تأخیر پروازها خبر داد.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.