مدل تعرفه‌گذاری اینترنت ثابت نامحدود نهایی و در انتظار تصمیمات نهایی

|
0 دیدگاه

جهرمی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در رابطه با مدل تعرفه گذاری اینترنت گفت : هدف اصلی ما این است که مصرف کنندگان رضایت داشته باشند و تولید کنندگان محتوای داخلی نیز رشد بکنند

 سید محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های شرکت ایرانسل در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در رابطه با تعرفه گذاری اینترنت ثابت نامحدود و نهایی شدن آن گفت: همانطور که می‌دانید پیشنهاد ارائه اینترنت نامحدود ثابت ارائه اینترنت نامحدود ثابت شد که در آن صاحب نظران و اپراتورهای ارتباطی به ما در تهیه این پیش نویس یاری رساندند. همچنین وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ، جناب آقای واعظی نیز حمایت بسیار زیادی از ما برای انجام و تهیه این پروژه داشتند که اگر حمایت شخص دکتر واعظی نمی‌بود، بسیار اقدام سخت و پیچیده و غیرممکنی روبه‌روی ما بود.

جهرمی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات، هماهنگی تعرفه‌های بین شرکت مخابرات و شرکت‌های FCP است. مخابرات در حال یک تغییر رویکرد جدی است که در آن از صوت به سمت دیتا تغییر مسیر داده است و به همین دلیل درآمد این شرکت نیز به سمت دیتا خواهد رفت که باعث شده تا نگران درآمدهای حوزه دیتا باشد. با توجه به دستوری که بنده از جناب آقای واعظی نسبت به تهیه این پیشنهاد داشتم، با تغییراتی اندک این پیشنهاد تقدیم کمیسیون شد و بر همین اساس شرکت‌ها نظرات خود را به شرکت تنظیم مقررات رادیویی ارسال خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت افزود:  یکشنبه صبح کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی تشکیل جلسه خواهد داد و تصمیم گیری‌های نهایی را انجام خواهد داد.

محمد جواد آذری جهرمی در رابطه با ارائه اینترنت حجمی در شرکت مخابرات گفت: ما در وزارت ارتباطات و طبق مصوبه ۲۳۷ و نحوه فروش اینترنت ما به شرکت‌ها بنابر تعرفه‌های سازمان است و نمی‌توانیم با مدل‌های مختلف با شرکت‌های گوناگون قرارداد داشته باشیم، این مسئله را با یک مدل ارائه می‌دهیم. در واقع ما  اینترنت را حجمی نمی‌دهیم اما شرکت مخابرات در حال ارائه اینترنت حجمی است. نکته‌ای که وجود دارد این است که فروش اینترنت به صورت حجمی سود بیشتری برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دارد که در این مسئله نشان از حقوق مصرف کننده و رشد محتوای داخلی نیست.

آذری جهرمی با بیان مشکلات ارائه اینترنت نامحدود گفت: تغییر پارادایم در بازار ایران برای ارائه خدمات اینترنت نامحدود کار ساده‌ای نیست و با مقاومت شرکت‌ها برای عدم حرکت به سمت ارائه اینترنت نامحدود نسبت به اینترنت حجمی وجود دارد. خوشبختانه وضعیت رشد موبایل در ایران بسیار خوب بوده است و باعث شده تا اگر شرکت‌ها به این سمت جذب نشوند، آینده خودشان را از دست خواهند داد و برشکست خواهند شد.

جهرمی در ادامه گفت: هدف اصلی ما این است که مصرف کنندگان رضایت داشته باشند و تولید کنندگان محتوای داخلی نیز رشد بکنند. امروز یکی از مهمترین سرویس‌های ویدیویی است که با این مدل تعرفه گذاری اصلا توان رشد ندارند و تا زمانی که شما بخواهید به صورت حجمی حساب دیتا خودتان را بکنید همواره نگران وضعیت و میزان مصرف اینترنت خود هستید به همین دلیل اگر فردی به دنبال تماشای تلویزیون اینترنتی باشد با توجه به شرایط کنونی همواره نگران وضعیت دیتای مصرفی است که نگرانی مخفی برای کاربر ایجاد می‌کند البته با توجه به تعرفه‌ها و قیمت‌های کنونی کاربران خودآگاه هستند و همواره نگران به همین دلیل باید شرایط تغییر و بهبود داشته باشد.

جهرمی در رابطه با راه‌حل مشکل تلویزیون‌های اینترنتی و تولید کنندگان محتوای داخلی برای استفاده بیشتر کاربران گفت: تغییر شرایط با بهبود قیمت گذاری‌ها کمک بزرگی به تولید محتوای داخلی خواهد کرد و کاربران دیگر نگران وضعیت دیتای مصرفی نخواهند بود. همچنین سرویس‌هایی که در شبکه ملی اطلاعات اجرا می‌شوند، اشتغالزایی و سودآوری بالایی از راه فروش دارد که نکات است پس باید همواره قیمت کاهش پیدا کند و سرعت بالا برود.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.