چرا تولیدکنندگان از به‌کارگیری لیبل روی پوشاک ایرانی فراری هستند؟

|
0 دیدگاه

دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس بر لزوم تشکیل یک اتاق فکر در راستای بررسی چرایی فرار تولیدکنندگان از به کارگیری لیبل مشخصات روی پوشاک ایرانی تأکید کرد.

سرویس حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره اهمیت موضوع استفاده از لیبل مشخصات روی سایر محصولات این عرصه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در عرصه تولید مد و لباس حائز اهمیت است اما متأسفانه از سوی تولیدکنندگان و صاحبان برندهای ایرانی چندان جدی گرفته نمی‌شود، موضوع استفاده از لیبل مشخصات بر روی پوشاک ایرانی و همچنین تمامی محصولات مرتبط با حوزه مد و لباس است.

او تصریح کرد: زمانی که ما حتی یک دستمال خارجی هم خریداری می‌کنیم با تعدادی لیبل مواجه می‌شویم که از مشخصات الیاف تا نحوه شست و شو و دیگر موارد بر روی آن توضیح داده شده است و فقدان این بخش در تولیدات داخلی، نقطه ضعف بزرگی را به ما در عرصه مد و لباس اسلامی و ایرانی گوشزد می‌کند.

دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر لزوم تشکیل یک اتاق فکر در راستای بررسی چرایی فرار تولیدکنندگان از بکارگیری لیبل مشخصات روی پوشاک ایرانی و ایجاد فرهنگ استفاده از آن تأکید کرد و افزود: اگر ما می خواهیم برندهای ایرانی در گستره بین‌المللی فعالیت کنند لازم است این موضوع را از هم اکنون مورد نظر قرار داده و پیش از هر عمل اجرایی به این پرسش پاسخ دهیم که مشکل اصلی چه چیزی است که تولیدکنندگان با وجود شناخت اهمیت موضوع زیر بار استفاده از آن بر روی محصول خود نمی‌روند.

نیک طبع ادامه داد: به همین واسطه بخش صنعت کارگروه به فکر افتاده است تا با تشکیل جلسات هم اندیشی و استفاده از تجارب فعالان بنام در حوزه مد و لباس به این پرسش‌ها پاسخ داده و با تکیه بر راهکارهای اصولی و استانداردسازی، تمام تولیدکنندگان را به استفاده از لیبل مشخصات بر روی محصول نهایی ترغیب و تشویق کنیم.

او با اشاره به اینکه تنها چند برند ایرانی به شکل درست از این نشانه‌های مشخصات محصول استفاده می‌کنند بیان کرد: سایز دقیق و استاندارد لباس، مشخصات الیاف و پارچه بکارگرفته شده، نحوه شست و شو و عمر محصول از مهمترین نکاتی است که در تهیه این لیبل‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با ابراز گله مندی از وجود برخی مغازه‌های لیبل فروشی در محله‌های قدمی تهران بیان کرد: جای تأسف دارد که تولید کننده ما بدون توجه به اهمیت و کارکرد لیبل مشخصات روی لباس از هر برچسب تزئینی با مارک‌های متفرقه برای محصول خود استفاده می‌کند. من و همکارانم به طور جدی توجه به اصلاح این مورد را در حوزه مد ولباس اسلامی و ایرانی پیگیری خواهیم کرد.

نیک طبع در خاتمه گفت: ما نیاز به یک زیرساخت اصولی در زمینه ایجاد فرهنگ استفاده از لیبل مشخصات لباس در کشورمان داریم و از فعالان این حوزه که تمایل دارند با اتاق فکر مرتبط با این موضوع همکاری کنند دعوت می‌کنم که با شماره ۹۱۲۸۱۷۰۵۷۰  تماس و آمادگی خود را برای همکاری در زمینه آشناسازی تولیدکنندگان با ساز و کار استفاده از این لیبل‌ها اعلام کنند.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.