تاسیس ۵ شرکت بزرگ پخش در کشور با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی

|
0 دیدگاه

مدیر کل دفترخدمات امور بازرگانی وزارت صنعت ، معدن وتجارت گفت:به استناد مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۵ شرکت بزرگ لجستیک (در حوزه پخش) را در کشور معرفی می‌کنیم و به شکل‌گیری آنها نیز کمک خواهد شد.

، عباس تابش مدیر کل دفترخدمات امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در چهارمین کنفرانس صنعت پخش ایران در محل برج میلاد تهران اظهار کرد: ۷۰۰ تا ۸۰۰ شرکت پخش در کشور وجود دارد که این شرکتها یکی از اضلاع مهم اقتصاد کشور به حساب می‌آیند.

وی افزود: شناسنامه‌دار کردن، دادن کد رهگیری برای محل‌های نگهداری کالا و خود کالا از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به حساب می‌آید که این مهم هم اینک در دست اقدام است.

مدیر کل دفترخدمات امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: دستورالعمل‌های این امر اکنون تهیه شده و سامانه‌های مرتبط آن در دست اجرا است. ۴ هزار انبار در سامانه انبار شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: شرکتهای پخش از فعالین اقتصادی به حساب می‌آیند که به خوبی برای مبارزه با قاچاق پیشرو هستند و کمک به اصلاح زنجیره تولید می‌کنند.

تابش گفت: براین اساس عرضه کالاهای بدون شناسنامه خلاف قانون به حساب می‌آید و همه کالاهای تولید داخل و وارداتی باید شناسنامه تولید داشته باشند. انبارها نیز باید دارای شناسنامه انبار باشند تا براساس آن امکان فروش یابند.

وی ادامه داد: در مرحله اول، کاری به تجاری یا مسکونی بودن محل‌های توزیع کالا نداریم بلکه صرفا به شناسایی آنها می‌پردازیم و خود دستگاه‌های مرتبط به این امر رسیدگی می‌کنند.

مدیر کل دفترخدمات امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در صورتی که شناسنامه کالا و شناسه انبار در کار نباشد کالا هدف قاچاق به حساب می‌آید و از محل‌ها (انبارها) به عنوان مکان نگهداری کالای قاچاق نام برده می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی شناسه کالا توسط وزارت جهاد کشاورزی صادر می‌شود و در این وضعیت تمام کالا دارای شناسنامه کالا خواهند بود. براین اساس به تجارت رسمی کشور هویت داده و از میزان قاچاق کاسته می‌شود و در نهایت میزان اشتغال بهبود می‌یابد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: تفاهمی با شرکتهای پخش صورت گرفته است تا شرکتهای پخش خود را بتوانند به صورت لجستیک درآورند این امر باعث افزایش بهره‌وری آنها خواهد شد.

وی در این ارتباط افزود: سیستم‌های عرضه جدید و به روز در کشورهای دیگر در حال شکل‌گیری است که مانیز برای ارتقای خود لازم است گامهای جدیدی برداریم.

تابش تاکید کرد: شرکتهای پخش اگر برای تبدیل خود به لجستیک اقدام کنند شرایط بهتری خواهند داشت و بهتر است در مدت زمانی کوتاه اقدام به این کار کنند و شرکتهای خارجی علاقمند به فعالیت در این سطح  در ایران هستند.

مدیر کل دفترخدمات امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت در پایان گفت: به استناد مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۵ شرکت بزرگ لجستک  (در حوزه پخش) را در کشور معرفی می‌کنیم و به شکل‌گیری آنها نیز کمک خواهد شد.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.