ساختار حاکمیتی حمل‌ونقل ریلی کشور باید تغییر کند

|
0 دیدگاه

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء گفت: توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری کشور بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدی گری و اپراتوری امکان پذیر نیست.

 محمد رجبی اظهار کرد:‌ برای توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری، راه آهن ج.ا.ا با وظیفه اجرایی و اپراتوری همزمان، نباید نقش حاکمیتی و دستوری داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در بخش مسافری صنعت ریلی باید اختیارات بیشتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد تا بتواند نسبت به عرضه و تقاضا قطارهایش را کم یا زیاد کند.

به گفته وی، مرجع تنظیم مقررات به عنوان نماینده دولت و بخش حاکمیتی که به تعیین ضوابط و مقررات و آیین نامه ها در حوزه مسافری ریلی می پردازد تا نظارت ها را بر این اساس انجام دهد و نباید به گونه کنونی خود را رقیب بخش خصوصی بداند.

رجبی تاکید کرد: وقتی شرکت های خصوصی امکان مانور دادن در ارائه خدمات گوناگون با قیمت های مختلف بر اساس عرضه و تقاضا، یا حذف و اضافه کردن قطارهایشان را نداشته باشند عملاً امکان مدیریت در هزینه و درآمدهای خود را ندارند.

وی با اشاره به زیانده بودن بخش مسافری ریلی در اکثر کشورهای پیشرفته، اظهار کرد:‌ بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت خوبی شود تا شرکت های خصوصی فعال در این صنعت شکل گیرد.

0 پسندیده شده
روزنامه آسیا اپراتور دوم
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.