اقتصادصنعت و تجارتویژه ها

برندهای معروف ایتالیایی در ایران

خسروتاج: برویم با آنها کار مشترک کنیم

مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: برای برقراری تجارت ترجیحی مذاکراتی با کشورهای مالزی، اندونزی، پاکستان و هندوستان داشته‌ایم و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه در اولویت قرار دارد.

وی در مراسم افتتاحیه ششمین همایش سالیانه رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: باید سطوح مختلف تکنولوژی‌ها در کالاهای تولیدی کشور مشخص شود و براساس آن کار کرد.  بر این اساس می‌توان برخی از کشورهای اروپایی در زمینه‌های اقتصادی را الگو قرار داد.

وی خطاب به رایزنان بازرگانی ایران در سایر کشورها که در این جلسه حضور داشتند افزود: صاحبان برندهای اروپایی اکنون در ایران حضور دارند به طور مثال برندهای معروف ایتالیایی محصولات خود را در ایران می‌فروشند که می‌شود به سراغ‌شان رفت و برای تولید مشترک و انتقال تکنولوژی به کشورمان صحبت کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  ادامه داد: کشورهای اروپایی نباید انتظار داشته باشند که ایران  تنها برای آنها یک بازار برای کالاهای تولیدی شان باشد بلکه باید تولید مشترک و انتقال تکنولوژی را به تدریج جایگزین کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حفظ وضعیت مناسب تجارت ایران با عراق، در سالجاری گفت: عراق یکی از مهمترین بازارهای هدف صادرات کالاهای ایرانی است.  ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار به این کشور صادرات داشتیم که امیدواریم این روند در سالجاری نیز حفظ شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: علاوه بر کشور عراق در کشورهایی نظیر افغانستان، عمان و روسیه نیز نیازمند توسعه فعالیت رایزنان بازرگانی هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه داده و درخواست‌ها را پاسخگو باشیم.

وی خطاب به رایزن بازرگانی ایران در کشور ایتالیا، گفت: در ارتباط با فعالیت‌های تجاری با کشور کره‌جنوبی، فعالان اقتصادی این کشور را مکلف کردیم که برای حضور در بازار ایران باید انتقال تکنولوژی یا همکاری مشترک داشته باشند و این فعالیت در سایر کشورهای آسیایی نیز شروع شده است. کشور ایتالیا با توجه به برندهایی که در بازار ایران دارد و محصولات خود را به فروش می‌رساند می‌تواند برای تحقق این برنامه‌ها اقدام کند.

خسروتاج گفت: ۲۰ سال قبل با آقای بنتون وارد مذاکره شدیم تا فعالیت‌های خود را در برند خود به ایران بیاورد اما با توجه به این که دولت عوض شد، امکان ادامه این امر محقق نشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: بنتون قرار بود که حتی رنگرزی پارچه را نیز در ایران انجام دهد، که وی استقبال خوبی برای حضور این برند جهانی در ایران داشت.

وی تاکید کرد: هیچ اشکالی ندارد که از نام و نشان و برندهای جهانی در ایران بهره‌ ببریم تا از طریق آنها بتوانیم صادرات مناسبی به سایر کشورها داشته باشیم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن