دانستنیهای اقتصاد

اهميت شناخت بازار در فروش

وحید سلیمی

شناخت بازار اهميت بسيار زيادي در فروش هر چه بيشتر محصولات و خدمات دارد و از مهم ترين قسمت هاي بازاريابي در محصولات و خدمات مختلف مي باشد.
بايد اين نكته را بسيار جدي و حرفه اي در بازاريابي ها مورد توجه قرار گيرد كه چه محصول و يا چه نوع خدمت و در كجا و چگونه نياز مشتريان را بر آورده ميكند؟
عدم شناخت صحيح از بازارهاي هدف ضربه هاي جبران ناپذيري در عرضه محصولات يا خدمات را به شركت تحميل ميكند.
نكاتي كه در شناخت بازار بايد مورد توجه قرار گيرد :
١-عرضه مناسب محصولات يا خدمات
٢- قيمت گذاري صحيح محصولات يا خدمات
٣- تبليغات صحيح و موثر
٤- به روز بودن محصولات و خدمات
٥- حفظ ارزش مشتريان
٦- دسترس بودن محصولات و خدمات
٧-طرح استراتژی بازاریابی
٨-درک صحیح فرآیند بازاریابی
٩-شناخت روند بازار
١٠-شناخت فرصت ها و تهدیدات
١١-مقایسه بازارها
١٢-انتخاب بازار هدف
١٣-كنترل عملكرد بازار
١٤- شناخت فرصت هاي بازاريابي
١٥-شناسايي كانال هاي جديد جهت فروش بيشتر
١٦-شناخت بخش هاي مختلف بازار و بررسي رقبا

اگر شركت ها و گروه به طور صحيح بازار هدف خود را جهت عرضه محصولات و خدمات شناسايي كنند صرفه جويي قابل توجهي در هزينه و اتلاف وقت خود انجام مي دهند و اين به در موفقيت آنها بسيار موثر خواهد بود.
متاسفانه خيلي از مجموعه ها با عدم شناخت صحيح از بازار خود به مشكلات بسيار برخورد ميكنند كه مانع پيشرفت و موفقيت آنها مي شود.
شباهت زیادی میان استراتژی بازاریابی و استراتژی نظامی وجود دارد. هدف هر دوی آن‌ها پیروزی در بازار و در میدان نبرد است. همه عملیات‌ نظامی موفق بر اساس شناخت و آگاهی کامل از دشمن طراحی می‌شوند. همه عملیات‌ بازاریابی موفق هم بر اساس تحقیقات و شناخت خوب از بازار تعریف می‌شوند: اینکه از فعالیت‌ رقبا و رویدادهای بازار آگاه باشید.
نباید در تعیین مواردی که مشتریان می‌خرند یا نمی‌خرند بر احساسات و نظرات خود تکیه کنید. باید افکار، احساسات و نظرات خود را با واقعیت سرد و خشن تحقیقات بازار و نظرات سایر افراد تطبیق دهید.

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن