دانستنیهای اقتصاد

شناسايي بازار هدف

وحید سلیمی

‎بازار هدف باید درست شناسایی شود. اغلب افراد تمایل دارند با استفاده از استراتژی های ویژه ای مخاطبان مورد نظرشان را جلب کنند و جایگاه ویژه و عمیقی در ذهن آنها برای خود داشته باشند.

‎واضح است افرادی که دارای تخصص و تجارب کارآمدی هستند و کسانی که از تفکرات راهبردی و استراتژیکی و فنون خاصی استفاده می کنند در رسیدن به هدفهای خود موفق تر عمل می کنند. تمرکز از جمله مهمترین راه های رسیدن به هدف مورد نظر است. تمرکز (concentration) به معنی توجه عمیق و کانونی بر روی یک هدف ویژه ای است. قطعاً اگر فردی همه توان و انرژی خود را منحصراً برای هدفی خاص به کار ببرد، بر قدرت اندیشه­ها و تفکراتش افزوده می شود.
از آنجا که در دنیای امروز، افراد و سازمانها برای رسیدن به اهداف خود باید مدام بر تقاضاها، سلیقه ها و ذهن مخاطبان و مشتریان خود تمرکز داشته باشند تا بتوانند نیازها و تقاضای متنوع آنها که دائماً تغییر می کنند را شناسایی کنند لازم است نکاتی را برای تدوین و اجرای این هدف رعایت کنند که در زیر به مهمترین آنها پرداخته شده است.
١- تمركز بر روي اهداف
٢-دريافت اطلاعات و جمع آوری داده های نظر سنجی برای شناسایی بازارهای بالقوه
٣-شناسايي ماهيت نياز محصول
٤-لزوم داشتن علم و دانش تخصصي
٥-هوش هيجاني
٦-اهميت به احساسات و هيجانات مخاطب
٧-اهميت روابط عمومي خوب و قوي
٨-رعايت اصول اخلاقي و حرفه اي
٩-اجتناب از تضادها و تناقضات
١٠- بزرگ كردن يا برجسته سازي
١١- داشتن تفكر خلاقانه و نوآوري

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن