دانستنیهای اقتصادکسب و کار

تبليغات چه تاثيری مي تواند بر فروش شما داشته باشد

وحید سلیمی

تاثيري كه تبليغات مي تواند بر فروش محصولات يا خدمات شما داشته باشد را نمي توانيم ناديده بگيريم از آنجايي كه كيفيت بالاي محصولات و يا خدمات شما، بهترين تبليغ براي مجموعه شما مي باشد، ولي  اين سوال پيش خواهد آمد كه محصولات شما با بهترين كيفيت بدون آنكه معرفي يا ديده شود در فروش شما تاثيري خواهد داشت؟

جواب اين سوال حتما خير است شما بهترين خدمات يا محصولات را حتما براي ارايه بيشتر آن يا كالا يا خدمت عرضه مي كنيد و شما راهي جز تبليغات موثر جهت معرفي محصولات خود نداريد پس بايد گفت شما جهت عرضه هر چه بهتر و بيشتر محصولات خود بايد تبليغات بهينه داشته باشيد ولي در ابتدا براي هر نوع تبليغ حتما بايد شناخت صحيح از بازار هدف خود داشته باشيد، كه محصولات و خدمات شما مورد نياز چه قشري از جامعه مي باشد و اين شناخت در تبليغات شما بسيار موثر است و اين كار  هزينه هاي تبليغاتي شما را كاهش خواهد داد بنابراين بايد به اين نكته اشاره كرد كه تبليغات موثر شما به نوعي حضور موفق شما در بازار رقابتي خواهد بود در نتيجه حجم تبليغات شما به بازار هدف شما بستگي دارد كه دريابيد درآن حوزه چه رقبايي داريد شما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه هر يك از ابزار تبليغاتي مزايا و تاثير گذاري خود را دارد بدين معني كه شما تاثيري كه بر تبليغات در فضاي مجازي بر روي فروش خود داريد با تبليغات تلويزيوني يا تبليغات روزنامه اي يا بيلبوردي بسيار متفاوت خواهد بود چنانچه در بحث تبليغات در حوزه هاي تخصصي به حضور در نمايشگاههاي تخصصي مي توان اشاره نمود.

نكاتي كه جهت ارايه بهترين تبليغات مي بايست در نظر گرفت عبارتند از:

  1. انتخاب يك تيتر و عنوان آگهي مناسب
  2. شكل ظاهري و محل قرار گرفتن تبليغ
  3. انتخاب جمله اول كه خواننده را به مطالعه ادامه متن ترغیب كند.
  4. آيا متن تبليغات مي تواند تخيل و ذهن مشتري را بصورت بالقوه فعال نمايد.
  5. ارايه مدرك و گواه براي سخنان خود در تبليغات
  6. صداقت و تبليغي خلاق و متفاوت
  7. مختصر و مفيد
  8. انتخاب رسانه تبليغاتي مناسب براي تبليغ مطابق شناسايي بازار هدف
  9. انتخاب شعار تبليغاتي مناسب كالا يا خدمات
  10. طراحي مناسب

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
بستن