صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی

اخبار اجتماعی

ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران
پلیس راه البرز خبر داد:
تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران و کرج با اعلام مأموران پلیس راه در محل از ساعاتی دیگر به طور کامل یک طرفه می‌شود.
 
تعطیلی پنج‌شنبه؛ مانع توسعه تجارت و پیوند با اقتصاد بین‌الملل
کاهش ساعات کار هفته
اخیراً کمیسیون اجتماعی مجلس، کاهش ساعات کار هفته به ۴۰ ساعت و تعطیلی روز پنجشنبه به‌عنوان دومین روز تعطیلات هفتگی را تصویب کرده است.
 
مهاجرت به کانادا برای مهندسان
مهاجرت رایگان به کانادا
چرا مهندسان باید در نظر داشته باشند که به کانادا مهاجرت کنند؟
سلام دوستان! امروز می‌خواهم در مورد یک فرصت بزرگ صحبت کنم: مهاجرت به کانادا برای ما مهندسان. اینکه چرا کانادا؟ خب، کانادا یکی از بهترین کشورها برای زندگی و کار به‌شمار می‌رود، به ویژه برای مهندسینی که به دنبال رشد حرفه‌ای و کیفیت زندگی بالاتر هستند.
 
یارانه دهک های چهارم تا نهم  فروردین واریز شد
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد؛
یارانه دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر واریز شد.
 
محدودیت پرواز فرودگاه مهرآباد و امام لغو شد
صبح امروز (۳۱ فروردین)
هم‌اکنون فرایند پذیرش مسافر این فرودگاه آغاز شده است.
 
خطر طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
هشدارمهم هواشناسی:
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و تگرگ در این مناطق و خطر طغیان رودخانه ها خبر داد.
 
کرایه‌ها از شنبه گران می‌شوند
رئیس کمیسیون عمران توضیح داد؛
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در سال جاری نیز حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت.
 
یزد/ ۱۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس
به علت لغزندگی جاده
این اتوبوس ۱۵ نفر مسافر داشت که از این تعداد ۱۳ نفر دچار مصدومیت شدند و ۱۱ نفر از این مصدومین به بیمارستان به منتقل شدند و دو مصدوم دیگر نیز در محل حادثه توسط عوامل اورژانس درمان سرپایی شدند.
 
معرفی امن‌ترین کشورها در صورت وقوع جنگ جهانی سوم
بسیاری از مردم نگران شروع جنگ جهانی سوم هستند و مایلند بدانند در صورت وقوع جنگ، امن‌ترین کشورهای جهان کدام خواهند بود.
 
رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان
درخواست سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: گروکشی از بیمار در زمانی که نیازمند دریافت خدمات پزشکی است و مجبور کردن به پرداخت پول اضافه، سکه، ارز و یا موارد مشابه تخلف است.
 
سیستان و بلوچستان/ شدت بارندگی برخی مدارس را غیرحضوری شد
مدارس ۱۱ شهرستان امروز چهارشنبه
مدارس شهرستان‌های دشتیاری، زاهدان، تفتان، خاش، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، دلگان، سرباز، زرآباد و قصرقند با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر امروز غیر حضوری خواهد بود.
 
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟
زمان و شرط اجرا
رضا فیضی نژاد معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری لازمه اجرای متناسب‌سازی حقوق‌ بازنشستگان، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه را «تهیه آیین‌نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری دانست.
 
مخالفت اتاق بازرگانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها
بیانیه‌ مهم
اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.
 
یارانه ۱۰ هزار یورویی دولت برای تاکسی‌های برقی
در سراسر کشور
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت تصریح کرد: «انتظار می‌رود تا سه ماه آینده شمار خودروهای برقی که به‌عنوان تاکسی در سراسر کشور به کار گرفته می‌شود تا ۱۰هزار دستگاه افزایش یابد و با نصف قیمت واقعی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.»
 
هشدار  آماده‌باش/ بارش‌های شدید در ۵ استان
باتوجه به رهاسازی آب سدها
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: باتوجه به رهاسازی آب سدها و آب‌بندان‌ها، لازم است که ساکنان پایین دست از استقرار در مسیل‌ها خودداری کنند. همچنین از توجه به اخبار و شایعات پرهیز کنند.
 
فوت ۳ کارگر راه آهن سیل در سیستان و بلوچستان
در منطقه «کارواندر» شهرستان خاش
۴ کارگر راه‌سازی که با لودر قصد بازگشایی مسیر را داشتند در رودخانه «دامن» دچار حادثه سیلاب شدند که تلاش برای پیدا کردن جسد یکی از کارگران ادامه دارد.
 
زاهدان/ مرگ یک کارگر بر اثر سقوط آوار سنگ
یک منبع کارگری خبر داد:
یک کارگر شاغل در یک کارگاه سنگ شن بر اثر رعایت نشدن ایمنی و سقوط آوار سنگ کار جان خود را از دست داد.
 
جزئیات جدید از کاهش ساعت کاری هفتگی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد؛
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیات کاهش ساعت کاری همه افرادی که قرار کاری آن‌ها ۱۷۵ ساعت در ماه است را اعلام کرد.
 
مجوزهای کاغذی به‌زودی باطل می‌شوند
بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها
با توجه به مهلت نهایی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در پایان اردیبهشت ماه سال جاری، دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوزهای کاغذی، مکلفند هر چه زودتر فرایند تبدیل مجوزهای خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
 
شهری ۵ هزار ساله، رزرو هتل ساری
سفر به ساری
ایران مدرن با آغاز ساخت راه آهن وارد عصر تازه ای شد. ساری مرکز استان مازندران، اولین شهری است که راه آهن سراسری ایران در آن ساخته و افتتاح شد. علاوه بر این، اولین کارخانه تولید کاغذ در خاورمیانه نیز در شهر ساری آغاز به کار کرد. ساری زمانی مرکز حکمرانی آقامحمدخان قاجار هم بوده است. شهری مهم که در شاهراه مسیر ارتباطی به مرکز ایران قرار گرفته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس اگر تصمیم دارید تا مازندران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید شهر ساری بهترین گزینه پیش رو برای شماست.
 
دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب صادر کرد
رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی توضیح داد
رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحد‌های ویژه دستورالعمل جدید درباره حجاب را صادر کرد.
 
چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است!
یکی از شهرهای بسیار مشهور تایلند
در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق‌تر این سوال بپردازیم که چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است و این مساله چقدر حقیقت دارد. اگر شما هم علاقمه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
 
هزینه بلیت پروازهای باطل شده بازگردانده می شود؟
اطلاعیه سازمان هواپیمایی
سازمان هواپیمایی کشور با صدور اطلاعیه ای از بازگشت پروازها به حالت عادی خبر داد و گفت: وجه بلیت مسافرانی که پروازشان باطل شده و قصد انصراف از انجام پرواز را دارند، باید بدون کسر جریمه استرداد شود.
 
هشدار وقوع سیلاب به این استان‌ها
ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو:
ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
 
کشف منطقه نبوغ و دانش کسب و کار کلید موفقیت است
گفتگو با کیارش عباس‌زاده
به تازگی کتاب کارخانه کسب‌و‌کار نوشته مهندس کیارش عباس‌زاده کارآفرین نمونه، بنیانگذار زود فود سابق (اسنپ فود فعلی)، گروه اسلایسینگ پای ایران، خانه کسب و کار و بسیاری شرکتهای موفق دیگر منتشر شد که با استقبال خوب هموطنان همراه بود.
 
هلال احمر: ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
در مسیر اردبیل به آستارا
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل: در این حادثه پنج نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
 
پرواز‌های فرودگاه امام و مهرآباد به حالت عادی  بازگشت
لغو محدودیت‌ها
هم‌اکنون تمام محدودیت های پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد لغو شده و از ساعت ۰۵:۳۰ صبح فرایند پذیرش مسافری این فرودگاه آغاز شده است.
 
از کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت چه خبر؟
آخرین اظهارات وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات در آخرین اظهارات خود درباره کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت گفته است که وضعیت این کارگروه باید از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری شود، اما باید گفت که در آن، راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کرده‌ایم.
 
وضعیت جوی استان تهران طی ۵روز آینده
پیش‌ بینی هواشناسی
هوای تهران فردا (۲۷ فروردین) کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (۲۸ فروردین) کمی ابری، به‌تدریج ابری با احتمال رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌ بینی می‌شود.
 
تمدید ابطال پروازها در ایران
فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با نوتام صادره شماره ۱۱۸۴، تمامی پروازها از مبدا و به مقصد مهرآباد تا ساعت ۶ صبح فردا (۲۷ فروردین) باطل شد.
 
جزئیات جدید از زمان آغاز سال تحصیلی
یک طرح در مجلس
محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.
 
زورگیران اتوبان صدر دستگیر شدند
پلیس:
مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران امروز از دستگیری متهمان حادثه زورگیری اتوبان صدر خبر داد.
 
ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش؛
در چند دهه اخیر کمتر کسی تصور می‌کرد که ورزش در سطح یک صنعت در سیستم اقتصادی جامعه نقشی موثر داشته باشد.
 
لغو کلیه پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۲
روابط عمومی فرودگاههای کشور:
بر اساس نوتام صادره شماره ۱۱۳۵ فرودگاه مهرآباد از ساعت ۰۲/۳۰ بامداد تا ۰۷/۳۰ صبح بسته اعلام شده این ابطال پرواز ها تمدید و تا ساعت ۱۲ لغو شد.
 
یارانه؛ میراثِ ناچیزِ گذشتگان
با تورم و وضعیت معیشت
پرداخت یارانه نقدی که تحت عنوان قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذرماه سال ۱۳۸۹ و در دولت دوم احمدی‌نژاد آغاز شد، نه تنها باری از دوش عموم مردم برنداشت، بلکه بار گرانی شد برای دولت‌های پیاپی تا هزینه‌ آن را تأمین کنند.
 
سیدنی/ ۴ کشته در پی حمله به یک مرکز خرید +فیلم
پلیس استرالیا اعلام کرد:
این حادثه در مرکز خرید «وستفیلد باندی جانکشن» رخ داده است و دست‌کم چهار کشته و شماری زخمی بر جای گذاشت.
 
یک متهم در تهران از اعدام رهایی یافت
در پی رضایت اولیای دم
براساس این گزارش، مردی به اتهام قتل همسر همکار خود که با او رابطه داشت، در سال ۱۳۹۶ بازداشت و با حکم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز تایید شده بود.
 
شیریک ساپلای؛ پلتفرمی برای تأمین مواد اولیه کافه و رستوران‌ها
صنعت غذایی ایران
امروزه به دلیل مشغله زیاد کارمندان و شاغل بودن اکثر افراد خانواده، رستوران‌ها و کافه‌ها نقش مهمی در رفع نیاز غذایی جامعه بازی می‌کنند و علاوه بر آن یکی از اولین گزینه‌های تفریح در کشور نیز می‌باشند.
 
داود هزینه بازداشت شد
به جرم قاچاق انسان و پولشویی
داوود غفاری معروف به داود هزینه ، به جرم قاچاق انسان و پولشویی تحت تعقیب بود و اعلان قرمز اینترپل داشت.
 
جهان پهلوان یا کریم شیره‌ای، مسئله این است!
یادداشت| دکتر فرشاد قوشچی
فاصله بسیار زیادی از قهرمانی تا پهلوانی است ، قهرمانی پای در زمین دارد و پهلوانی سر بر آسمان ، پهلوانی ریاضت می خواهد و تواضع ، گاهی باید در خود بیشتر تامل کنیم، این گفتار، رفتار و کردار ماست که از کسی مانند خادم جهان پهلوان می سازد.
 
خبر مهم درباره امریه سربازی دانشگاه تهران
ثبت نام برای جذب
دانشگاه تهران با اخذ مجوز به کارگیری تعداد محدودی نیروی امریه در سال ۱۴۰۲ اقدام به جذب و به کارگیری نیروهای متخصص و نخبه با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری (غیر پزشکی) جهت اعزام در تاریخ اول تیر ماه جاری نموده است.
 
هشدار سازمان هواشناسی به تهرانی
آماده‌باش مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران
هشدار هواشناسی به دستگاه‌های ذی‌ربط و مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام شده است تا در صورت بارش و باد بتوانند به موقع عمل کنند تا مشکلی در سطح شهر برای شهروندان ایجاد نشود.
 
جزئیات مهم دریافت وام فرزندآوری در سال جدید
تغییرات جدید
از جمله جزئیات مهم دریافت وام فرزندآوری می‌توان به افزایش مبلغ وام و حذف کارت پایان خدمت برای دریافت وام فرزندآوری اشاره کرد،
 
آخرین جزئیات مرحله سوم طرح فجرانه
طبق اعلام معاون رفاه وزارت تعاون؛
طبق اعلام معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۹۸ میلیون سبد غذایی کالابرگ الکترونیکی در طرح فجرانه توزیع شد.
 
سیستان و بلوچستان/ حمله به ۲ خودروی انتظامی توسط جیش‌الظلم
در محور مواصلاتی سوران ـ مهرستان
تاکنون ۶ مامور پلیس در حمله عناصر گروهک جیش الظلم کشته شدند.
 
دوره‌های آموزشی مهارتی زمینه‌ساز توسعه ورزش قهرمانی
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش؛
تحقیقات نشان می‌دهد، آموزش نقش مهمی در توسعه ورزشهای قهرمانی دارد و می‌تواند به شکلهای متفاوتی بر ورزشکاران و صنعت ورزش تأثیر بگذارد.
 
آخرین جزئیات خودکشی پرستار ۳۲ساله کرمانشاهی
دبیرکل خانه پرستار توضیح داد؛
او چند روز پیش، در همان بیمارستان و در یکی از تختهای همان بخش، جان سپرد. دوستان و همکارانش گفته‌اند که «ساسان بعد از عدم تمدیدِ قراردادش و به دلیلِ فشارهای روحی به زندگی خود پایان داده است.»
 
برای ارسال لوازم منزل به ترکیه و قبرس چه میزان هزینه لازم است؟
ارسال بار به ترکیه و قبرس
با افزایش مهاجرت افراد به کشورهای ترکیه و قبرس، درخواست این افراد برای ارسال لوازم منزل به ترکیه و قبرس نیز افزایش یافته است. یکی از بزرگترین دغدغه‌های مهاجران این است که بدانند برای ارسال لوازم منزل به ترکیه و قبرس چه میزان هزینه لازم است و چه عواملی بر هزینه ارسال اثاثیه منزل به این کشورها تاثیرگذار خواهند بود. شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی به عنوان یک متخصص در زمینه حمل بار به کشورهای دیگر از جمله کشورهای ترکیه و قبرس به مشتریان خود خدمات می‌دهند.
 
جزییات اختلاس دو میلیون دلاری یک کارمند بندر امام
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد؛
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: «شخصی به نام آرش اشتری کارشناس واحد مالی یکی از بنادر تابعه استان خوزستان به شکل شیادانه ١٠٨ میلیارد تومان را جابه‌جا کرد که به سرعت با همکاری سپاه و اطلاعات کشف شد.»
 
تور مشهد فقط ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان به صورت اقساطی
تور اقساطی مشهد
با ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان به صورت هوایی به مشهد سفر کنید! تصورات خود را از سفر گران قیمت به مشهد دور بریزید و با تور اقساطی به این شهر مقدس سفر کنید. آژانس گردشگری لحظه آخر با برگزاری تور مشهد اقساطی این امکان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه بالا سفر کنند.
 
علت مرگ دکتر پرستو بخشی خودکشی اعلام شد
طبق نظریه پزشکی قانونی
آزادپور تصریح کرد: با توجه به تمامی علل و نظریه نهایی پزشکی قانونی، علت این حادثه خودکشی اعلام می‌شود و طبق بررسی‌های قضایی، دکتر پرستو بخشی فاقد هرگونه مشکل در شهرستان دلفان بوده و حتی رضایت خود از مردم و کادر درمان این شهرستان را نیز با نزدیکانش مطرح کرده است.
 
زمان ثبت نام برای سفر اربعین مشخص شد
یکی از تصمیمات آن بود که قرار شد که زمان ثبت نام را از ماه ذی هجه آغاز کنیم تا زائران با شرایط بهتری ثبت نام کنند.
 
دولت عیدی مددجویان را حذف کرد؟
فعال حقوق معلولان توضیح داد؛
عدم پرداختِ مابه‌التفاوت ۲۰درصدیِ مستمریِ معلولان، عدم اجرای ماده۲۷ قانون حمایت از معلولان، ناچیز بودنِ کمک هزینه‌ی خرید وسایلِ توان‌بخشی، مبلغ بسیار ناچیزِ کمک هزینه معیشتی و… موارد دیگری از اعتراضِ افراد دارای معلولیت است.
 
پلیس راهور: افزایش ۵ برابری برخی از جرایم رانندگی
اطلاعیه‌ مهم
پلیس راهور فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر افزایش ۵۰۰ برابری جرایم راهنمایی و رانندگی صحت ندارد و کذب است.
 
روش‌های راه‌اندازی، توسعه و تحول کسب و کار در بازار ایران
کارخانه کسب‌و‌کار
اگر برای راه‌اندازی کسب و کار ایده‌ای دارید و می‌خواهید استارت آپ خودتان را داشته باشید یا به توسعه و پیشرفت و تحول اساسی در کار خود فکر می‌کنید، کتاب کارخانه کسب‌و‌کار آمده است تا تمام تجربیات صفر تا صد یک مدیر موفق ایرانی را در اختیار شما بگذارد.
 
نرخِ سرسام‌آورِ فرونشستِ ایران
نسبت به متوسط نرخ جهانی
مسئله فرونشست زمین، از جمله مسائلی است که مدت‌هاست کارشناسان نسبت به آن هشدار داده‌اند.
 
راهکارهای بهبود فرایند استخدام و جذب در سازمان‌ها
مدیریت منابع انسانی
فرآیند استخدام و جذب کارکنان یکی از جنبه‌های بسیار حیاتی در مدیریت منابع انسانی سازمان‌ها است. بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای بهبودی برای این فرآیند‌ها می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا با ایجاد یک فرآیند استخدام و جذب مؤثر و هوشمند، استعدادهای با ارزش را جذب و نگهداری کنند.
 
آذربایجان‌غربی/ قتل ۳ عضو یک خانواده با شلیک گلوله در روستای مهاباد
با استفاده از سلاح گرم
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طی دستوری به فرماندهی انتظامی استان و دادستان مهاباد پیگیری سریع و قاطع موضوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده در یکی از روستا‌های مهاباد صادر شد.
 
مسافران در حاشیه جاده کرج - چالوس توقف نکنند
هشدار پلیس راه:
رییس البرز گفت: رانندگان ضمن خودداری از سفرهای غیر ضروری ، قبل از سفر از وضعیت راه های البرز به ویژه جاده کرج -چالوس مطلع شوند.
 
مقایسه آماری  از نرخ حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳
در صدا و سیما
مقایسه آماری از نرخ حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳: حقوق کارگران ۴ دلار هم نسبت به پارسال کاهش یافت.
 
مرحله سوم کالابرگ‌ها از فرا دوشنبه شارژ می‌شود
در راستای تهیه ۱۱ قلم کالای اساسی؛
مرحله سوم طرح از ۲۰ فروردین شروع خواهد شد و برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۱۸ اردیبهشت ادامه داشته و خانوارهای مشمول می‌توانند از ۲۰ فروردین ماه نسبت به خرید و استفاده از اعتبار تشویقی اقدام کنند.
 
تأمین هزینه درمانی و حمایتی کودکان مبتلا به سرطان، مسئولیت محک است
آراسب احمدیان، مدیرعامل محک:
آراسب احمدیان، مدیرعامل محک گفت: «تأمین هزینه‌های درمانی و حمایتی همه کودکان مبتلا به سرطان که در بیمارستان محک یا هر یک از ۴۱بیمارستان دولتی دانشگاهی در ایران درمان می‌شوند توسط مؤسسه خیریه محک صورت می‌پذیرد.»
 
صنعتِ مهجورِ گردشگریِ ایران
طبق آمار
دیرزمانی است گردشگری در جای‌جای جهان به حوزه‌ای سودآور بدل شده که نادیده گرفتن آن، محروم کردن اقتصاد هر کشور است.
 
باربری پرند: اتوبارپرند +لیست باربری پرند + (شماره تلفن باربری)
اسباب کشی
یکی از شعب فعال حساس بار مربوط به اتوبار و باربری پرند است که کلیه خدمات جابجایی بار ، اثاث کشی منازل و ادارات با کمترین قیمت ، تخفیف ویژه و بهترین خودروها انجام می شود.
 
شناسنامه‌های جلد قرمز تا پایان سال آینده به حداقل برسد
سازمان ثبت احوال کشور:
به این علت که امکان جعل و سوء استفاده از این شناسنامه‌ها وجود دارد، تا پایان سال آینده وجود شناسنامه‌های جلد قرمز باید به حداقل برسد.
 
آخرین جزئیات حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی
براساس اعلام سازمان
براساس اعلام سازمان، پرداخت مستمری‌ها از بیستم براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد.
 
اراک/ برخورد ۲ قطار در ایستگاه راه آهن
رئیس اورژانس:
در ساعت ۱۷:۱۱ دقیقه روز گذشته، جمعه ۱۷ فروردین، گزارش برخورد دو دستگاه قطار در ایستگاه راه آهن اراک به سامانه ۱۱۵ اعلام شد.
 
سازمان هواشناسی: بارش‌های ۵ روزه آغاز می‌شود
از بعدازظهر امروز (شنبه ۱۸ فروردین)؛
سازمان هواشناسی از آغاز بارش پنج روزه باران در برخی مناطق کشور از بعدازظهر امروز خبر داد.
 
تنها ۵۷ شرکت ۸۰ درصد کربن دی اکسید جهان را تولید کرده‌اند!
یک گزارش جدید
این عدد نشان‌دهنده تولیدکنندگان در سراسر جهان است که ۸۷ درصد از تولیدکنندگان در آسیا، ۵۷ درصد در اروپا و ۴۳ درصد در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.
 
۱۴۰۳؛ فرصتی برای تحقق اهداف و رویاها
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی
سال پیش رو سالی خواهد بود پر از فراز و نشیب، بیم و امید، پستی‌ها و بلندی‌ها و چالش‌های انکارناپذیر. شرایط اقتصادی هر روز با نوسانات و تکانه‌های شدید مواجه است. تحریم‌ها و بدعهدی‌های جهان هنوز با ماست.
 
۲ زلزله متوالی خوزستان را لرزاند
بر اساس اعلام مرکز زلزله نگاری کشوری؛
دومین زمین لرزه هم ۴.۴ ریشتر و در ساعت ۱۲:۲۴:۰۹ به فاصله ۹ دقیقه اتفاق افتاد.
 
هشدار به ۱۶ استان؛ ورود سامانه بارشی
هواشناسی:
فردا با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.
 
زلزله ۴ریشتری فارس را لرزاند
این زلزله در ۳۰ کیلومتری بنارویه، فارس ، ۳۳ کیلومتری لار، فارس و در عمق ۶ کیلومتری سطح زمین، به وقوع پیوست.
 
پلیس راه: جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه می‌شود
روز جمعه ۱۷ فروردین
رئیس پلیس راه البرز افزود: هم چنین تردد وسایل نقلیه از جاده مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.
 
بهترین هواپیمای مشهد تهران کدام است؟ + معرفی ایرلاین ها
راهنمای سفر با هواپیما
با اینکه ایرلاین های مختلفی در مسیر هوایی مشهد تهران تردد دارند؛ اما تنها برخی از ایرلاین‌ها کیفیت پرواز خوبی دارند. برای شناخت بهترین هواپیماهای مسیر هوایی تهران مشهد، حتما این مطلب را بخوانید.
 
حقوق کارگران مطابق با بخشنامه دستمزد
در سال ۱۴۰۳
با ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار، از فروردین ماه مفاد بخشنامه در تمام کارگاه‌ها و واحدهای مشمول قانون کار لازم الاجراست و حقوق کارگران منطبق با مصوبه دستمزد شورای عالی کار باید محاسبه و پرداخت شود.
 
حدود ۲۵۰ هزار بنای ناپایدار در تهران با یک زلزله کوچک آوار می‌شود
هشدار مدیرکل راه‌وشهرسازی:
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: نفوذناپذیری در این محدوده‌ها مشکل اساسی است، حتی اگر زلزله هم نیاید حل معضل یک آتش‌سوزی کوچک یا رساندن خدمات اورژانسی به مردم این محلات از مشکلات مهم در این محدوده‌ها بوده که لزوم اجرای بسته‌های تشویقی شهرسازانه را بیشتر کرده است.
 
پلیس: یک زن در ارومیه توسط همسرش به قتل رسید
اختلافات خانوادگی؛
به گفته رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌ غربی، متهم پس از بازداشت با اعتراف به قتل همسرش، دلیل این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرد و گفت که این زن را با دست خفه کرده است.
 
همه چیز درباره نحوه دریافت وام فرزندآوری
در سال ۱۴۰۳
وثیقه مورد نیاز برای دریافت این وام شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود.
 
حق‌الزحمه ساعات تدریس ۲ برابر می‌‌شود
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از دو برابر شدن حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان خب داد و گفت : این طرح از مهر ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.
 
سقف حقوق کارگران ۵۰ میلیون تومان شد(+جزئیات)
بخشنامه مزد ۱۴۰۳
مطابق موارد بیان شده در بخشنامه مزد ۱۴۰۳سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با رعایت قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر (۷) برابر حداقل مزد ماهانه یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان است.
 
پیامک کمک هزینه یک میلیون تومانی کالابرگ جعلی است
هشدار وزارت رفاه:
وزارت رفاه نسبت به پیامک جعلی کمک هزینه یک میلیون تومانی کالابرگ الکترونیکی هشدار داد و از مردم خواست به هیچ وجه وارد لینک ارسال شده، نشوند.
 
حقوق کارگران چند درصد معشیت را تامین می‌کند؟
یک فعال کارگری توضیح داد
افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد کارگری، با احتساب کسورات، فقط ۶۰ درصد معیشت کارگران را پوشش می‌دهد.
 
مشمولان دریافت کمک بارداری چه کسانی هستند؟
براساس ماده ۶۷ قانون تامین اجتماعی؛
درصورتی که بیکاری خارج از میل و اراده بیمه شده باشد، با احراز سایر شرایط و ضوابط قانونی امکان بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری وجود دارد.
 
۷۲ هزار معلم استخدام می‌شوند
وعده وزیر آموزش و پرورش :
«سال ۱۴۰۲، ۵۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام شدند و سال ۱۴۰۳، ۷۲ هزار معلم استخدام خواهیم کرد و و ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و رجایی نیز به مدارس وارد می‌شوند.»
 
مدارس در ۱۴ فروردین تعطیل است؟
بعد از تعطیلات نوروز
مدارس از روز ۱۴ فروردین بعد از پایان تعطیلات ۱۳ بازگشایی می‌شود.
 
۸۳ درصد کشته‌های تصادف در نوروز مربوط به خودروهای داخل است
رییس پلیس راه:
رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه ۸۳ درصد خودروهای تصادفی منجر به فوت در طرح نوروزی، خودروهای داخلی بوده‌اند، گفت: از این آمار ۶۲ درصد تصادفات را خودروهای پژو و پراید تشکیل داده‌اند.
 
پیش بینی آسمان تهران در روز سیزده بدر
اداره کل هواشناسی توضیح داد؛
آسمان روز دوشنبه (۱۳ فروردین) تهران، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
توقف پروازهای قطر ایرویز به فرودگاه امام کذب است
مدیرعامل فرودگاه امام خمینی:
مدیرعامل فرودگاه امام خمینی: از ۳۱ مارس ( ۱۲ فروردین) که از نظر هواپیمایی وارد فصل تابستانی پروازها می‌شویم شرکت هواپیمایی قطر ایرویز روزانه با دو پرواز برای مدت ۶ ماه آینده مجوز اخذ نموده و طی صحبت دوجانبه بدون وقفه این برنامه را انجام خواهد داد.
 
جزئیات جدید قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا در آلمان
از روز دوشنبه
از اول ژوئیه، آلمان قصد دارد انجمن‌های کشت قانونی ماری‌جوانا را برای عضویت افراد و دسترسی قانونی به این ماده راه اندازی کند.
 
بهترین رستوران های شهر امام رضا از نظر مسافران تور مشهد
بهترین رستوران های مشهد
در این مطلب، به معرفی تعدادی از بهترین رستوران‌های مشهد می‌پردازیم تا در انتخاب رستوران مناسب، راهنمای شما باشیم.اگر به دنبال چنین لیستی می‌گردید تا در تور مشهد از آن استفاده کنید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
 
پلیس راه: فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات رانندگی تا امروز
از صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ صبح
جانشین پلیس راه کشور: متأسفانه از صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ صبح امروز، ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند؛ همچنین طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر از عزیزان در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.
 
رپرتاژ آگهی، روشی نوین برای برندسازی
طبق تعریف کارشناسان؛
کارشناسان، رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری را اغلب اینچنین تعریف می‌کنند که رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است.
 
فوت ۹ نفر در تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس
هلال‌احمر:
ساعت ۰۸:۲۰ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تصادف دو خودروی سواری سوناتا با پژوپارس در کیلومتر ۴۰ جاده جندق - معلمان به هلال‌احمر اعلام و بلافاصله نجات گران پایگاه امداد و نجات سر کویر با خودروی آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.
 
۹ راز طول عمر مردم سنگاپور چیست؟
جدیدترین «منطقه آبی» جهان
۹ اصل طول عمر مردم سنگاپور عبارتند از: حرکت طبیعی در زندگی روزمره؛ داشتن هدف؛ داشتن روتین‌هایی برای کاهش استرس؛ توقف غذا خوردن تا مرز ۸۰ درصد سیری؛ مصرف بیشتر غذاهای گیاهی؛ عضویت در یک جامعه؛ حفظ روابط نزدیک با عزیزان و احاطه شدن توسط افرادی با عادات سالم.
 
ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه
از ۱۹ الی ۲۳ رمضان
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت: تنها برای گردشگرانی که قبلا اقامت در مجموعه‌های گردشگری در کویر را رزرو کردند، ورود آزاد بوده و برای سایر گردشگران ورود به کویر ممنوع خواهد بود.
 
طنز روز/ توصیه عالمانه
یادداشت| دکتر حمزه رضایی
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: یکی از تنقلات رایج در ایام عید، آجیل‌ها هستند، بنابراین باید توجه شود که زیاده‌روی در مصرف آجیل توصیه نمی‌شود و نباید یک وعده غذایی کامل به مصرف آجیل‌ها اختصاص داده شود.
 
افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی!
عیدی دولت به مردم
بر اساس آخرین آمار پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، از ۲۴ اسفند تا هشتم فروردین، ۵۴۹ تن بر اثر تصادف‌های رانندگی در سفرهای نوروزی جان باختند و ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر هم مصدوم شدند که رقمی بسیار بالا و بی‌سابقه‌ است.
 
اختلال در پیام رسان بله
از ساعت ۱۱ امروز
از ساعت ۱۱ امروز، کاربران از اختلال در پیام رسان بله خبر دادند.
 
افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین اعمال می‌شود
وزیر کار؛
وزیر کار از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین خبر داد.
 
جدول نحوه دریافت بیمه بیکاری
در سال ۱۴۰۳
سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
 
ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ از امروز آغاز شد
اولین آزمون در اردیبهشت‌ماه
ثبت‌نام‌ در نوبت دوم آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۳ از امروز، ۷ فروردین ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آغاز و داوطلبان تا یکشنبه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.
 
آخرین جزئیات از تصویب میزان افزایش حقوق کارگران
در سال ۱۴۰۳
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر گروه کارگری عضو شورای عالی کار در جلسه باقی می‌ماندند و به مذاکرات ادامه می‌دادند، این احتمال وجود داشت که درصد بهتری نسبت به ارقام فعلی نیز مورد توافق قرار گیرد.
 
اسکان موقت و ایمن به همراهان بیمار فاقد اقامتگاه داده شود
معاون دادستان کل برای مراکز درمانی دستور داد؛
دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند
 
دکتر سعید طاهر خانی را به عنوان مشاور تحقیق و توسعه دپارتمان منصوب کرد
کالج بین‌المللی ابن سینا
کالج بین‌المللی ابن سینا با توجه به هدف والای کارآفرینی اجتماعی با تدبیر دکتر حسین چناری موسس و ریاست کالج و به توصیه دکتر ملیکا ملک آرا مدیریت دپارتمان نوآوری و کارآفرینی جناب آقای دکتر سعید طاهر خانی را طی حکم رسمی به عنوان مشاور تحقیق و توسعه دپارتمان منصوب کرد.
 
انجام عملیات روکش آسفالت در جاده زاغمرز به نکا
یکی از مطالبات اصلی مردم
یکی از مطالبات اصلی مردم زاغمرز و حومه که سال ها به تعویق افتاده بود در روز های پایانی سال ۱۴۰۲ تحقق یافت.
 
افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی تکذیب شد
معاون درمان وزات بهداشت:
معاون درمان وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی را تکذیب کرد.
 
زنگ خطر خودکشی رزیدنت‌ها
عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران:
محمدرضا اسدی عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در واکنش به خودکشی یک دکتر جوان در ایکس نوشت: شاید تنها با پیگیری علل خودکشی مرحوم خانم دکتر پرستو بخشی بتوان جلوی دومینوی فاجعه‌بار خودکشی پزشکان و دستیاران که با بی‌توجهی یا سوءمدیریت برخی مسوولان، نظام سلامت کشور را با تهدید جدی مواجه کرده، گرفت تا مانع خودکشی بعدی شد. قطعا عوامل انسانی دخیل در این امر قابل شناسایی و مجازات هستند
 
ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ از فردا آغاز می‌شود
معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد؛
معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
 
آخرین جزئیات واریزی سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱
متقاضیان بخوانند
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، بقیه افرادی که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سهامداران زیر پوشش سهام عدالت کشور است و سود سال ۱۴۰۱ را دریافت نکردند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد.
 
جهش تولید با دانشگاه‌های مهارت‌محور ممکن است
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش؛
شعار سال ۱۴۰۳ یعنی جهش تولید با مشارکت مردم بار دیگر امر مهم بازاندیشی نظام آموزشی را مطرح و در صدر مسائل کشور قرار می‌دهد چرا که تنها با دانشگاه مهارت‌محور می‌توان گام در این مسیر دشوار و طولانی نهاد.
 
فراخوان خدمت سربازی برای متولدین سال‌های ۵۵ تا ۸۵
سازمان وظیفه عمومی اطلاعیه داد؛
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فرا خواند.
 
ساعت شما در مورد شخصیتتان خبر می‌دهد!
ساعت مچی
انتخاب‌های ما در زندگی روزمره، اغلب حاوی سرنخ‌هایی هستند که شخصیت ما را منعکس می‌کنند. روزهایی که هدف اصلی استفاده از ساعت مچی، ردیابی زمان بود، گذشته است و امروزه تنها یک نگاه به گوشی هوشمند کافی است تا از زمان مطلع شویم. این به این معنی است که انتخاب ساعت، نوع و مدل آن بیشتر در مورد ویژگی‌های شخصیتی فردِ صاحب آن، خبر می‌دهد. در ادامه‌ی مطلب، نکات و اطلاعات جالبی را در مورد آنچه که یک ساعت می‌تواند در مورد شخصیت یک فرد بیان کند، را بررسی خواهیم کرد.
 
شرایط وام ازدواج سال ۱۴۰۳
با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله؛
سخنگوی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت ۱۳۴ هزار میلیارد تومان آن را تامین کرده است برای سال ۱۴۰۳ نیز وام ازدواج به ۷۰۰ میلیون برای زوج‌ها ارتقا یافته است.
 
ضرورت استفاده فعالین اقتصادی از مشاوران حقوقی
مصاحبه اختصاصی با دکتر حسن خانی، حقوقدان و مدرس دانشگاه
امروزه مسائل حقوقی شرکتها بدلیل گستردگی و تنوع فعالیت‌ها و تغییراتی که دنیا با آن مواجه است، بسیار مورد توجه قرار گرفته تا بتوان با برنامه و پاسخ‌های مناسب، برای مدیریت آن اقدام کرد.
 
هشدار هواشناسی/ وزش باد خیلی شدید در تهران
مدیرکل مدیریت بحران خبر داد؛
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه‌ها از یکشنبه شب با وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، آغاز می‌شود و پیش از ظهر روز سه شنبه پایان خواهد یافت.
 
هشدار سیل؛ آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
هواشناسی
هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی، ریزش سنگ، لغزندگی و اختلال در ترددهای محورهای کوهستانی از روز دوشنبه تا اوایل صبح سه‌شنبه هفته جاری هشدار داد.
 
اعتراض کارگران به افزایش حقوق درسال ۱۴۰۳
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور توضیح داد؛
سمیه گلپور (رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران) مزد اعلامی از سوی شورای عالی کار که محصول توافق دولت و نمایندگان کارفرمایی در این شورا بوده است را مزدی نامکفی ارزیابی کرد.
 
اعلام زمان واریز سود معوقه سهام عدالت متوفیان
شرط مهم برای وراث جامانده؛
وراث جامانده از دریافت سود سهام عدالت متوفیان، تمام سود معوقه سال‌های گذشته را به شرط سجامی شدن در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خردادماه دریافت می‌کنند.
 
هشدار پلیس فتا به مسافران نوروزی
خطر اینترنت رایگان
رئیس پلیس فتا انتظامی مشهد: بر اساس آمار پرونده های قضائی تشکیل شده در پلیس فتا، دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است و یکی از روش های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.
 
معرفی مرگ بارترین استان ها در نوروز
بر اساس آمارهای پزشکی قانونی
بر اساس آمارهای پزشکی قانونی در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۲۸ نفر در سیستان و بلوچستان، ۱۱۱نفر در فارس، ۸۹ نفر در استان کرمان و ۷۸ نفر در تصادفات رخ داده در تهران، جان خود را از دست داده‌اند.
 
کشف جدید؛ حذف ویروس ایدز  از سلول های آلوده
با استفاده از فناوری معروفی به نام «کرایسپر»؛
دارو‌های ویروس اچ‌آی‌وی که اکنون در دسترس هستند، می‌توانند این ویروس را متوقف کنند، اما نمی‌توانند به طور کامل آن را از بین ببرند.
 
ویژه‌نامه نوروزی فصلنامه تیزهوش منتشر شد
در بهار ۱۴۰۳
با مجله نوروزی تیزهوش، بهار ۱۴۰۳ سرشار از خاطراتی خوش خواهد بود و داستانهای شنیدنی و شعرهای خواندنی این مجله با تصویرسازی‌های بسیار زیبا لحظاتی آرام و به یاد ماندنی برای کودکان و نوجوانان پدید خواهد آورد.
 
چگونه هنگام سفر از گل و گیاه نگهداری کنیم؟
یکی از چالش‌های نگهداری گل و گیاه این است که چگونه در ایام عید به‌ویژه در هنگام سفر از گل و گیاه خود مراقبت کنیم تا خشک نشود؟
 
فضای مجازی برای خرید و فروش ارز محل مناسبی نیست
هشدار پلیس:
رئیس پلیس فتای پایتخت: با توجه به تعطیلات پیش رو و فعالیت نداشتن برخی از صرافی‌ها مسافران نوروزی مراقب باشند فریب مجرمان سایبری رو نخورند و مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
 
قدیمی‌ترین درخت زیتون دنیا کشف شد
با عمر ۱۱۰۰ سال؛
دانشمندان با تعیین سن دقیق درختان بشاله، دریافته‌اند که بیشتر این درختان حدود ۵۰۰ سال سن دارند. اما یکی از درختان عظیم‌الجثه‌ با حدود چهار متر قطر، بیش از ۱۱۰۰ سال قدمت دارد.
 
هواشناسی/ سامانه بارشی قوی بعدی در راه خوزستان
مطابق الگوی نقشه‌ها
مطابق الگوی نقشه‌ها، سامانه بارشی قوی و فراگیری روز یکشنبه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
جزئیات کشف محموله ۱۴ کیلوگرمی شیشه در فرودگاه امام
پلیس:
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از کشف ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.
 
جدول حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک
حداقل دستمزد ماهانه یک کارگر
حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ مشخص شد بر اساس مصوبه وزارت کار حقوق ماهانه ۷۱.۵۵۰.۰۰۰ ریال تعیین شد.
 
منتظر تورم ۶۷ درصدی در سال جدید باشید
هشدار یک مسؤول جامعه کارگری:
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: باید منتظر تورم ۶۷ درصدی در سال آتی و کاهش بیشتر ارزش پول ملی باشیم. او هشدار داده که نتیجه چنین بحران‌هایی، تشدید اعتراضات است.
 
هشدار وقوع سیلاب؛ به خوزستان سفر نکنید
پیش‌بینی بارندگی‌های پُرقدرت
بیشتر مناطق خوزستان بارش‌های ۴۰، ۵۰ میلیمتری را تجربه می‌کنند. به‌ویژه در اهواز که احتمال بارش‌های بالای ۴۰ میلیمتر زیاد است.
 
جزئیات حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
وزیر کار توضیح داد؛
پس از روزها و ساعت‌ها چانه زنی ۳ گروه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت نهایتاً در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، ۳۵.۳ درصد افزایش یافت.
 
حفاظت از تورهای گردشگری چگونه تامین می‌شود؟
نیروی مراقبتی و حفاظتی
گردشگری ازجمله مواردی است که اهمیت بالایی برای جوامع داشته و می‌توان گفت که گردشگران، سرمایه‌های پنهان هر جامعه هستند؛ اما برای اینکه صنعت گردشگری یک کشور به‌طور حرفه‌ای اداره شود، نیروهای مراقبتی و حفاظتی باید امنیت گردشگران را برقرار کنند.
 
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
یادداشت| شیدا آریایی پور حقوقدان، پژوهشگر
مشکلات دولت سیزدهم در حوزه های فرهنگی و اقتصادی رو به افزایش است.
 
ایرانی‌ها از دیدن لوگو گوگل نوروز ۱۴۰۳ محروم‌اند؟
گوگل به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ لوگو موقت جدیدی رونمایی کرده است که نمی‌توان آن را در ایران مشاهده کرد.
 
جاده کرج - چالوس باز شد
پلیس راه البرز:
پلیس راه کشور اعلام کرد: اکنون تردد در این جاده با رعایت نکات ایمنی کما فی سابق جریان دارد.
 
راهنمای کامل مهاجرت به کانادا - بررسی شرایط و نکات مهم
روش‌های مهاجرت به کانادا
در این مقاله از گروه مهاجرتی ویزایار به بررسی جزئیات مرتبط با شرایط مهاجرت، مدارک مورد نیاز، هزینه‌ها و روش‌های مهاجرت به کانادا می‎پردازیم. بنابراین اگر شما نیز به دنبال اطلاعات دقیق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را به دقت مطالعه کنید.
 
اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر
درخواست از مسافران نوروزی؛
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه شماره دو خود از مسافران نوروزی درخواست کرد از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
 
دوره سربازی ۱۴ ماه شد
سخنگوی شورای نگهبان:
مصوبۀ کاهش مدت سربازی تایید شده است. طبق آخرین مصوبۀ مجلس، میانگین خدمت سربازی با احتساب دورۀ آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد.
 
چگونه یک پلنر می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد؟
مدیریت برنامه‌ها
در عصر حاضر، که زندگی روزمره تحت تأثیر فزونی اطلاعات، تکالیف متعدد و محدودیت‌های زمانی است، نیاز به ابزارهایی برای افزایش بهره‌وری، سازماندهی و مدیریت زمان به شدت احساس می‌شود. در این میان، پلنرها به عنوان یکی از این ابزارهای کارآمد، نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کنند. پلنر، که بیشتر به عنوان دفترچه‌ای برای ثبت برنامه‌ها، اهداف و فعالیت‌های روزانه شناخته می‌شود، فراتر از یک ابزار ساده برای یادداشت‌برداری است و می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار گ...
 
خرید دلچسب و ارزان از برندهای معتبر با رزرو تور مالزی عید فطر (هاری رایا)
تور کوالالامپور
یکی از دلایل محبوبیت مالزی نزد مسافران در عید فطر برقراری جشنواره‌های فروش در این کشور به خصوص در شهر کوالالامپور است. این حراج‌ها ممکن است تا ۷۰ یا ۸۰ درصد هم برسد. آن هم در شهری که بیش از ۱۵۰ مرکز خرید کوچک و بزرگ دارد. به همین دلیل هم می‌توانید هر خریدی که مدنظر دارید را با رزرو تور مالزی در عید فطر انجام دهید.
 
احتمال بروز سیلاب در این ۵ استان
اطلاعیه مهم؛
وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور، از تمام مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد از ۲۹ اسفندماه احتیاط لازم را در سفرهای خود داشته باشند.
 
لواسان/ قتل بر سر جگر
پلیس:
رئیس پلیس آگاهی پایتخت: بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مقتول که برای خوردن جگر به لواسان آمده بوده بخاطر قیمت با صاحب جگرکی درگیر شده و هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.
 
تعرفه‌های پزشکی در سال  ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد
رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی:
رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی درباره پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی گفت: با توجه به جلسات و نامه‌نگاری‌هایی که با رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان داشته‌ایم، امیدوارم هیات‌دولت موضوع افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را بدون کاهش ابلاغ کند.
 
پیامک‌های جعلی سود سهام عدالت
رئیس سازمان بورس هشدار داد؛
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با اشاره به جعلی بودن پیامک‌های مربوط به سود سهام عدالت گفت: «این پیامک‌ها جعلی هستند و نیاز به پاسخ به هیچ پیامکی نیست.»
 
پیشنهاد عجیب وزیرکار درباره دستمزد کارگران در سال جدید
در جلسه روز گذشته وزارت کار؛
جلسه روز گذشته وزارت کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که شرکای اجتماعی ساعت ها در جلسه به بحث و بررسی پرداختند.
 
محک، سازمان آرزوهای بزرگ و همت‌های بلند
ضروریات درمان کودکان
مدیرعامل مؤسسه محک گفت تلاش می‌کنیم تا آرزوهای فرزندانمان از بودن یا نبودن به چگونه زندگی کردن در آینده تغییر کند.
 
قانون جدید انگشت نگاری کانادا که باید حتما بدانید
سفر یا مهاجرت به کانادا
قانون جدید انگشت نگاری کانادا به تازگی توسط پارلمان این کشور وضع شده است. این قانون فرآیند انگشت نگاری را برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به کانادا را دارند ساده تر می کند. برای اطلاع از این قانون با ما همراه باشید.
 
روش فعال‌سازی اینترنت عیدانه دولت
به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان؛
مردم با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانند بسته رایگان۵ گیگ معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان را دریافت کنند.
 
دوربین‌های طرح ترافیک از ۲۹ اسفند تا پایان تعطیلات خاموش می‌شوند
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خبر داد؛
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ضمن تشریح چگونگی اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در سال جدید از اجرای طرح ترافیک تا پایان روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.
 
دامغان/۳ سال حبس برای کارفرما به دلیل مرگ ۶ کارگر معدن طزره
به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از حوادث کار؛
کارفرما به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از حوادث کار ۶ کارگر معدن، ناشی از بی احتیاطی و بی مبالاتی در حین کار در معدن طزره، محکوم به ۳ سال حبس تعزیری شد.
 
«افزایش دستمزد کارگران منطبق با نرخ تورم»، نادرست است
مدیرکل روابط کار :
مدیرکل روابط کار گفت: ماده ۴۱ قانون کار را نشان دهنده نگاه حمایتی قانون به کارگران عنوان و اضافه کرد: طبق این ماده قانونی، اشاره به تعیین حداقل دستمزد با توجه به درصد تورم شده است و این برداشت که حداقل دستمزد می‌بایستی براساس و منطبق با نرخ تورم بوده باشد تعبیر و تفسیر نادرستی از متن مقرره قانونی است.
 
سراوان/ یک مامور کشته و دو نفر زخمی شد
عصر روز جمعه؛
در حادثه تعقیب و گریز و درگیری با تعدادی افراد مشکوک در سراوان یک مامور نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
 
تهران/ آتش‌سوزی در هتل ۱۵ طبقه
در میدان ونک؛
آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که محل حادثه آتش سوزی یک هتل ۱۵ طبقه در محدوده میدان ونک است.
 
دکتر حسن خانی از طرح‌ها و روش‌های نوین کشاورزی خبر داد
برای حل بحران کم‌آبی
در یک نشست تخصصی که با حضور مدیران ارشد کالج ابن سینا و کشت و صنعت مغان سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، مدیر مرکز شمالغرب کالج ابن سینا با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در کشت محصولات کشاورزی و دامی و لزوم بهره‌مندی از دانش روز دنیا اظهار امیدواری کرد که با پدید آوردن یک تیم تحقیق و توسعه علمی و استفاده کاربردی و مناسب از تجارب اساتید و مقالات برتر همایش‌ها و سمینارها و جلسات تخصصی بتوان اقدامات موثری در ارتقا کمی و‌کیفی محصولات این مجموعه انجام داد .
 
این افراد سود سهام عدالت نمی‌گیرند
مجید عشقی رئیس سازمان بورس توضیح داد؛
سود سهام عدالت برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.
 
باران در راه ایران
از روز جمعه (۲۵ اسفند)
جمعه (۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور بارانی می شود.
 
بخش دوم سود سهام عدالت شنبه هفته آینده واریز می‌شود
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:
به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بخش دوم سود سهام عدالت روز شنبه هفته آینده واریز می‌شود.
 
ماجرای زنی که ۸ سال در غار زندگی می کرد
مدیرعامل سازمان خدمات شهرداری تهران توضیح داد؛
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در دره فرحزاد که قریب به هزار معتاد متجاهر داشت، یک زنی را دیدیم که ۸ سال در یک غار مانند زندگی می کرد و بیرون نیامده بود.
 
آینده‌پژوهی گامی برای ساخت آینده مطلوب
یادداشت| دکتر ملیکا ملک‌آرا
آینده‌پژوهی حوزه‌ای بین‌رشته‌ای است که با استفاده از تجزیه و تحلیل منابع و شناخت روندها و همچنین با در نظر گرفتن تحولات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تصویر آینده را تا حدودی شفاف می‌کند.
 
وزیر ارتباطات به مردم عیدی داد
به مناست عید نوروز و ماه رمضان؛
وزیر ارتباطات از یک بسته اینترنت رایگان برای مردم به مناست عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
خرم آباد/ جزئیات مسمومیت ۷ خردسال در یک مهد کودک
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان توضیح داد؛
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۷ کودک در مهد کودکی با علائم مسمومیت غذایی به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
ده راهبرد مدیریتی برای سال ۱۴۰۳ که از طبیعت باید آموخت
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش؛
موسسه‌های کوچک و متوسط در دنیای امروز با چالش‌هایی عمده مانند جذب مشتری جدید، صرف زمان زیاد برای انجام وظایف اداری و آموزشی، افزایش و سرعت پیچیدگی فناوری‌های جدید، کنترل هزینه و رشد هزینه‌های پنهان و عدم کارایی شرکتها روبرو هستند.
 
هواشناسی/ سامانه بارشی جدید در راه ایران
در روز جمعه؛
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.
 
آمار مصدومان و فوت شدگان چهارشنبه‌سوری۱۴۰۲
از ابتدای اسفندماه امسال؛
رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری در سراسر کشور گفت: آخرین آمار ما از اول اسفندماه تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه شب از مصدومیت سه هزار و ۲۵۳ نفر حکایت دارد و همچنین متاسفانه ۱۴ نفر نیز در همین بازه زمانی جان خود را از دست دادند.
 
چارچوب‌ کلی سهام عدالت
در سومین جلسه شورای‌عالی برسی شد؛
چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت جدید به مشمولان، رفع موانع و تسهیل واگذاری بنگاه‌های دولتی از طریق شیوه‌های ترکیبی و واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی در شرکت‌هایی که سهام دولت در آنها اندک است، در جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب رسید.
 
سبد معیشت به روایتِ کدام طرف؟
عدم تطابق دستمزدها؛
آن‌چه مسلم است عدم تطابق دستمزدها با وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده‌ای است که هر روز شرایط را برای اقشار کم‌درآمد سخت‌تر می‌کند.
 
فیلم| صف کیلومتری گوشت دولتی در تهران!
در پی افزایش قیمت؛
قیمت بالای گوشت در قصابی‌ها مردم را واداشتە برای دریافت گوشت ارزان‌تر دولتی، ساعت‌ها در صف منتظر بمانند.
 
سن بازنشستگی معلمان ۴۸ تا ۵۰ سالگی است
وزیر آموزش‌ و پرورش:
معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: به‌دلیل آنکه اغلب فرهنگیان از مقطع دیپلم به استخدام آموزش‌ و پرورش درمی‌آیند، معمولاً در سنین ۴۸ تا ۵۰ سالگی بازنشسته می‌شوند.
 
مقایسه مرگ و‌ میر در ایران
طبق این آمار‌ها
می‌توان گفت در دو دهه گذشته یعنی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ جمعا ۴۰۵ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور جان باخته‌اند؛ عددی که تقریبا دوبرابر کل شهدای هشت سال جنگ تحمیلی (۲۱۳ هزار و ۲۵۵ نفر) است.
 
حقوق ۱۴۰۳ کارگران به کجا رسید؟
نماینده کارگری شورایعالی کار توضیح داد؛
محسن باقری، از نمایندگان کارگری شورایعالی کار، از خاتمه بدون نتیجه شورایعالی کار خبر داد.
 
کرمانشاه لرزید
سه شنبه ۲۲ اسفند؛
زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.
 
سبد معیشت به روایت کارگر و کارفرما
نماینده کارگران در شورای عالی کار توضیح داد؛
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اختلاف نظر گروه کارفرمایی و کارگری در خصوص استخراج رقم سبد معیشت خانوار کارگری، از برگزاری جلسه کمیته مزد خبر داد.
 
شرایط مهاجرت به قبرس شمالی در شرکت ادلیا
مهاجرت و سرمایه‌گذاری
شرکت هلدینگ ادلیا با ارائه خدمات مهاجرتی به کشور قبرس شمالی، به عنوان یکی از بهترین راه‌های تحقق رویاهای مهاجرت و سرمایه‌گذاری مطرح است. این شرکت با داشتن تیمی مجرب و متخصص، توانسته است خدمات مهاجرتی حرفه‌ای و قابل اعتمادی را برای مشتاقان به مهاجرت به قبرس شمالی ارائه می‌کند.
 
متقاضیان مراقب پیامک‌های جعلی «کالابرگ عیدانه» باشند
هشدار پلیس:
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان به شهروندان توصیه کرد که از گشودن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر که از سوی افراد ناشناس با مضامین دریافت سود سهام عدالت و کالابرگ الکترونیکی ارسال می‌شود، خودداری
 
کدام مجرمان پابند الکترونیک می‌گیرند؟
سردار رادان توضیح داد؛
سردار رادان با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه ۵ هزار سارق با این پابند‌های الکترونیک کنترل می‌شوند، گفت: افرادی که زندان هستند هم شامل این طرح می‌شوند و با هماهنگی قوه قضائیه بنا شده تا قبل از رهایی زندان افراد که در این‌گروه هدف قرار می‌گیرند مجهز به پابند الکترونیک شوند.
 
کسری یک میلیونی از حقوق اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراضات بازنشستگان شوش خوزستان
حقوق اسفند ماه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، شوش خوزستان در شرایطی واریز شده که بدون اطلاع و کسب اجازه، مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر شد.
 
تکلیف تغییر ساعت در سال ۱۴۰۳ چه می‌شود؟
بر اساس قانون کشور؛
بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز یکم فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شد و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور به حالت قبلی برگردانده می‌شد.
 
حوادث در چهارشنبه سوری/ ۷ کشته و ۲۷۵ مصدوم
بر اساس آمار اورژانس؛
بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، تا کنون ۷ نفر در اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، جان خود را از دست داده اند.
 
ساعات کاری در ماه رمضان؛ از ساعت ۷ الی ۹
سخنگوی دولت توضیح داد؛
با نظر مدیران دستگاه به صورت شناور، از ساعت ۷:۰۰ الی ۹:۰۰ صبح بوده و ساعت پایان کار، متناسب با ساعت شروع، مطابق با قوانین و مقررات مربوط، تعیین می‌شود.
 
زمان تعطیلی مدارس مشخص شد
وزارت آموزش و پرورش:
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش : هیچ‌ تکلیفی بگونه یکسان از ستاد به مدارس ابلاغ نمی‌شود و مدارس می توانند بجای تکالیف نوشتاری تکالیف مهارتی را جایگزین کنند.
 
هواشناسی/ بارش‌ها در راه تهران
وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده؛
دوشنبه در کل سواحل دریای خزر بارندگی رخ می‌دهد و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و ضعیف است.
 
مرحله دوم سود سهام‌عدالت پرداخت می‌شود؟
بیش از ۴۳ میلیون نفر در انتظار؛
سخنگوی اقتصادی دولت اوایل اسفندماه در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها گفته بود که واریز مرحله دوم سود مشمولان سهام عدالت تا روز ۲۵ اسفندماه پرداخت خواهد شد.
 
آتش‌سوزی هولناک یک ساختمان در خیابان کریم‌خان
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خبر داد؛
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: دقایقی پیش وقوع حریق گسترده یک ساختمان ۵ طبقه در تقاطع حافظ - کریم خان رخ داد.
 
زمان نتیجه آزمون استخدامی آموزگاری اعلام شد
سازمان سنجش:
روز گذشته جمعه ۱۸ اسفندماه سه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مرکز وکلای قوه قضاییه بود.
 
دولت معیشت مردم را هدف گرفته!
یادداشت| شیدا آریایی پور حقوقدان، پژوهشگر
مشکلات این روزهای جامعه بسیار فراوان است و در بخش های مختلف قابل مشاهده است. اتفاقات این روزهای جامعه ایرانی سرشار از نکات مبهم و غبارآلودی است که سبب شده تا نارضایتی از ارکان حاکمیت، به ویژه در بخش های اقتصادی مردم را ناراضی و امید به آینده را به حداقل کاهش دهد.
 
اعطای سه گواهینامه به شرکت پنها
در حاشیه اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام؛
در حاشیه اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، کاپیتان محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و‌ شرکت‌های تولیدی در صنعت هوانوردی مستقر در نمایشگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردها و محصولات فناورانه این شرکت‌ها قرار گرفت.
 
فرصتی برای علاقه‌مندان نمایش‌های هوایی
سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد؛
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نمایشگاه هوایی پیام را فرصتی‌ استثنایی برای علاقه‌مندان به نمایش‌های هوایی عنوان کرد.
 
توصیه‌های کلیدی برای مدیریت بهتر مدارس آینده
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش؛
مدارس در یکصد سال گذشته بسیار شبیه به هم بوده‌اند اما به تازگی فناوری تغییرات جالب توجهی در ساختار مراکز آموزشی پدید آورده است و تخته‌های سفید تعاملی بتدریج جایگزین تخته‌های سیاه سنتی شده‌اند.
 
همه چیز درباره یارانه رمضان
در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی؛
طرح کالابرگ الکترونیکی از بهمن امسال تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و در سه نوبت اعتبار تشویقی جدید به حساب سرپرستان خانوار اضافه می‌شود. با این حال مهلت استفاده از شارژ تشویقی تا زمان شارژ یارانه جدید خواهد بود.
 
اطلاعیه‌ دانشگاه اصفهان در خصوص کلیپ جشن فارغ التحصیلی
فیلم کوتاه منتشر شده؛
دانشجویان و برگزار کنندگان این برنامه بدون مجوز، پاسخگوی اقدامات خود در مراجع ذی صلاح دانشگاه خواهند بود.
 
کاهش شدید نرخ رشد جمعیت از سال ۱۴۲۵
مرکز آمار ایران:
مرکز آمار ایران با انتشار نموداری اعلام کرد: با کاهش شدید نرخ رشد جمعیت، در برآورد‌های جدید جمعیت ایران سال ۱۴۲۵ به سقف ۹۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید و از این سال به بعد، روند نزولی جمعیت کشور آغاز خواهد شد.
 
مرحله دوم طرح فجرانه امروز ( ۱۸ اسفندماه) واریز شد
براساس اعلام وزارت رفاه؛
طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز جمعه هجدهم اسفندماه با واریز شارژ ۲۲۰ هزار تومانی به حساب افراد مشمول وارد دومین ماه اجرایی خود می‌شود.
 
اسنپ در مورد حذف گزینه «عجله دارم» توضیح داد
با وجود داشتن استدلال‌های حقوقی و تجاری
علی‌رغم حذف «عجله دارم»، به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، همچنان از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه هستیم.
 
روز جهانی زنان؛ به‌عنوان یک زن مبارزه کنیم، نه مانند یک مرد
۸ مارس
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی و ۲۷ شعبان سال ۱۴۴۵ قمری روز جهانی زنان نامگذاری شد که به شکل‌های گوناگون در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود در چندین کشور این روز تعطیل رسمی است و در کشورهای دیگر به صورت بزرگداشت‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
 
دلیل نامگذاری ۸ مارس به عنوان روز جهانی زنان
برابر با جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲؛
نامگذاری این روز برگرفته از مبارزات تاریخی، سیاسی و اجتماعی زنان در اروپا بود.
 
پیش‌بینی هواشناسی/ بارش برف و باران در ۱۶ استان کشور
ورود سامانه بارشی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شنبه (۱۹ اسفندماه) در شمال غرب، غرب، شمال شرق و شرق، یکشنبه (۲۰ اسفند) علاوه بر این مناطق در استان‌ های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب و دوشنبه در شمال شرق، شرق و استان‌های ساحلی خزر بارش خواهیم داشت.
 
انفجار هولناک در پالایش نفت بندرعباس
قبل از ظهر امروز (پنج شنبه 17 اسفند)؛
قبل از ظهر امروز (پنج شنبه 17 اسفند) یکی از کوره‌های پالایش نفت بندرعباس دچار حریق شد.
 
جزئیات مهم افزایش حقوق سال ۱۴۰۳  +جدول
موضوع مهم ویژه پایان سال؛
جزئیات حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ و عواملی که بر تعیین دریافتی خالص کارمندان تأثیر می‌گذارند، را بخوانید.
 
کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات؛
مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی به تازگی اعلام کرده است در حال حاضر اتصال دستگاه‌های اجرایی به درگاه مذکور به ۹۸ درصدی رسیده است.
 
« قبلی صفحه ۱ از ۱۰ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ بعدی »