صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۴
کد خبر: 2486
گزارشگر: 213
۳۴۱۵
۰
۰
۱
براساس اقدام ایالات متحده در فعال کردن مکانیسم ماشه

شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور چه خبر است؟

شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور چه خبر است؟
شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور است چه اتفاقی در راه است که حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم گفته است با پیروزی ملت ایران همراه است.

اوایل هفته آینده زمانی است که به زعم آمریکا طیفی از تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران احیا خواهد شد. به چه طریق؟ از طریق مکانیسم ماشه که واشنگتن کمتر از سی روز قبل یعنی اواخر مرداد گذشته فعال کردن آن را اعلام کرد.

آمریکا با اتکا به بند آخر مکانیسم ماشه، یعنی حدود یک ماه قبل بدون رعایت مراحل مکانیسم، مستقیما شکایت خود را با اتهام  تخلف ایران از توافق برجام، تسلیم شورای امنیت سازمان ملل کرد.

آیا رویای آمریکا به واقعیت می پیوندد و تحریم‌هایی بین المللی مجددا علیه تهران به اجرا درخواهد آمد؟تحریم‌هایی که در دولت احمدی‌نژاد و در پی تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران اجرا می‌شد ولی در دولت روحانی طی توافق تحریم‌ها متوقف شدند.

به گفته روحانی اصلا مکانیسم ماشه‌ای شروع نشده که بخواهد شنبه یا یکشنبه به نتیجه برسد.

برخی کشورهای باقی‌مانده در برجام خروج یک جانبه ترامپ از برجام را توهین به قواعد بین‌المللی می‌دانند.

این در حالی است که مقامات آمریکا تاکید کرده اند که مکانیسم ماشه از روز شنبه علیه ایران فعال خواهد شد./  


https://www.asianews.ir/u/1J6
اخبار مرتبط
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
رئیس‌ جمهور آمریکا گفت: هر حمله ایران علیه آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ داده خواهد شد.
در نشست روز پنج شنبه فرانسه بریتانیا و آلمان اعلام کردند که با هر گونه فعالیت و توسعه ساختن بمب هسته ای در ایران مخالف هستند.
وزیر خارجه انگلیس در نشست پارلمان این کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران منبع بی ثباتی است، درباره مکانیسم ماشه، پرونده محکومان امنیتی دوتابعیتی در ایران و بدهی لندن به تهران درباره با خریدهای تسلیحاتی قبل از انقلاب اسلامی ایران صحبت کرد.
«ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس که به ایران سفر کرده، قرار است امروز،۱۶ شهریور در تهران با مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی و از جمله «کانال مالی انسان‌دوستانه سوئیس» مذاکره کند.
وزیر خارجه سوئیس روز شنبه به تهران می آید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید