صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۰۶:۵۶
کد خبر: 2531
گزارشگر: 213
۹۳۶
۰
۰
۱
به گفته دونالد ترامپ:

جانشین «روث گینزبرگ» قاضی زن خواهد بود

جانشین «روث گینزبرگ» قاضی زن خواهد بود
دونالد ترامپ گفت: نامزد خود برای جانشینی قاضی «روث گینزبرگ» را تا روز جمعه یا شنبه هفته جاری اعلام خواهد کرد و گزینه او قاضی زن است.

رییس جمهور آمریکا گفته بنا دارد یک قاضی زن را جایگرین خانم گینزبرگ کند. این در حالی است که همزمان جدال میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر رای‌گیری درباره نامزد مورد نظر آقای ترامپ قبل از انتخابات سوم نوامبر ادامه دارد.

در صورت تایید نامزد جانشینی او در مجلس سنا و پیش از انتخابات سوم نوامبر، تعداد قضات محافظه‌کار دیوان عالی به ۶ نفر خواهد رسید و اکثریت این دیوان به عنوان بالاترین نهاد قضایی در آمریکا برای سال‌ها و بلکه دهه‌ها متمایل به جمهوری‌خواهان خواهد شد.

برای همین آنها امیدوارند با کسب این اکثریت قاطع بتوانند مصوبات بزرگی چون آزادی سقط جنین، قوانین مالکیت سلاح و ازدواج همجنس‌گرایان را دردیوان عالی لغو کنند.
به نقل ز چند خبرگزاری خارجی، نحوه انتخاب قضات دیوان عالی آمریکا به این ترتیب است که رئیس جمهور آنها را به مجلس سنا معرفی می‌کند و کمیته قضایی سنا - که ریاست آن با لیندسی گراهام است - پس از بررسی صلاحیت و سوابق، نتیجه را به رئیس مجلس سنا - که هم اکنون میچ مک کانل است - اعلام می‌کند و او هم برای رای‌گیری در صحن سنا تاریخ مشخص می‌کند.

هم اکنون جمهوری‌خواهان با ۵۳ کرسی در برابر ۴۷ کرسی دموکرات‌ها، اکثریت سنا را در دست دارند که ۱۰۰ عضو دارد.

میچ مک‌کانل، رئیس محافظه‌کار مجلس سنا هم وعده داده که رای‌گیری درباره نامزد مورد نظر دونالد ترامپ را پیش از سوم نوامبر - روز انتخابات - در صحن علنی سنا انجام دهد.
همین موضع‌گیری‌ها موجب خشم دموکرات‌ها شده که می‌گویند میج مک‌کانل در سال ۲۰۱۶ و در حالی که ۱۰ ماه تا روز انتخابات باقی مانده بود جلوی رای گیری درباره نامزد معرفی شده از سوی باراک اوباما برای جانشینی قاضی اسکالیا را گرفت و دلیل آورد که انتخاب قاضی دیوان عالی کشور نباید در سال انتخابات ریاست جمهوری صورت گیرد. اما او اکنون که تنها ۴۵ روز به انتخابات مانده وعده می‌دهد که در صورت معرفی نامزد از سوی دونالد ترامپ، او اطمینان خواهد یافت که رای‌گیری درباره آن را پیش از سوم نوامبر برگزار کند.

البته آقای مک‌کانل و موافقان او می‌گویند در سال ۲۰۱۶ دولت در دست دموکرات‌ها - باراک اوباما - بود و سنا در دست جمهوری‌خواهان و چون این دو رکن حکومت همسو نبودند او خواسته که انتخاب نامزد معرفی شده از سوی باراک اوباما به بعد از روز انتخابات موکول شود اما اکنون کاخ سفید و سنا هر دو در دست جمهوری‌خواهان است و این موضوع آنها را موظف می‌کند تا هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند.

قاضی گینزبرگ روز جمعه و در سن ۸۷ سالگی بر اثر عود مجدد سرطان لوزالمعده درگذشت. او یکی از برجسته‌ترین قضات دیوان عالی آمریکا بود و شهرت فراوانی در میان مردم این کشور داشت./

 


https://www.asianews.ir/u/1JO
اخبار مرتبط
یک نامه حاوی ماده سمی ریسین برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارسال شد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا، پلیس اف بی ای، تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده تا مشخص کند این نامه از کجا ارسال شده است.
نحوه ورود کاندیداها به صحنه های انتخاباتی و نوع لباس پوشیدن آنها، از نکاتی است که غیر از سوابق، پیشینه، چگونگی سخنرانی یا تحصیلات و خلق و خو، حایز اهمیت است و در نظر گرفته می شود.. در این باره و در خصوص حدود توجه به لباس پوشیدن دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای انتخاباتی جدید آمریکا، با فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به دلیل کمک به ایجاد صلح بین إسرائیل و امارات کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید