صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۴ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۳
کد خبر: 2566
گزارشگر: 213
۸۳۷
۰
۰
۳
در بیانیه جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل:

۴۷ کشور نقض حقوق بشر را محکوم کردند

۴۷ کشور نقض حقوق بشر را محکوم کردند
نماینده آلمان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل بیانیه مشترک ۴۷ کشور را در محکومیت نقض ‌آزادی‌ها و در حمایت از شجاعت مدافعان حقوق بشر در ایران را خواند.

در این بیانیه از نقض حقوق بشر در ایران، به ویژه استفاده گسترده از مجازات اعدام، نقض آزادی بیان و تجمع و همچنین موارد معتبر گزارش شکنجه و بدرفتاری با بازداشت‌شدگان و عدم دسترسی به دادرسی عادلانه انتقاد شده است.

کشورهایی که این بیانیه را امضا کرده‌اند می‌گویند ایران باید اجازه تحقیقاتی مستقل و شفاف را درباره "استفاده نامتناسب از زور علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز" بدهد و متخلفان در این زمینه باید پاسخگوی اعمالشان باشند.

کشورهایی که نقض حقوق بشر در ایران را کرده‌اند گفته‌اند شجاعت مدافعان حقوق بشر در ایران را می‌ستایند. آنها به خصوص از مدافعان حقوق زنان، فعالان محیط زیست و وکلای دادگستری ستایش کرده‌اند و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند.

آنها در عین حال گفته‌اند مشکلات ایران در مهار شیوع ویروس کرونا را به رسمیت می‌شناسند.

به جز این بیانیه مشترک، نمایندگان چند کشور دیگر نیز در شورای حقوق بشر از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کردند.

علاوه بر ایران، وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی، سوریه، یمن و اقدامات اسرائیل در نوار غزه از جمله مسائلی بود که کشورهای متعددی از آنها ابراز نگرانی کردند.

نماینده ایران از جمله از "برخورد گزینشی" با حقوق بشر و آنچه او تلاش کشورهای غربی برای درس دادن به دیگران خواند، انتقاد کرد.

ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل از نقض حقوق فلسطینیان از طرف اسرائیل و همچنین از تبعیض نژادی در آمریکا انتقاد کرد./

https://www.asianews.ir/u/1Km
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید