صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۳
کد خبر: 2675
گزارشگر: 213
۸۷۰
۰
۰
۱
براساس درخواست کمیسر عالی حقوق بشر

سازمان ملل: زندانیان سیاسی ایران در بحران کرونا آزاد شوند!

سازمان ملل: زندانیان سیاسی ایران در بحران کرونا آزاد شوند!
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز از ایران خواست بی‌درنگ زندانیان سیاسی را در بحران کرونا آزاد کند.
سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، ۱۵ مهر، از ایران خواست بی‌درنگ نسرین ستوده، وکیل مدافع و فعال حقوق بشر و سایر زندانیان سیاسی را آزاد کند.

در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شده، آمده است که این افراد در بحبوحه شیوع بیماری کووید-۱۹ مورد تبعیض واقع شده و برخلاف سایر زندانیان، نسبت به آزادی‌شان تعلل شده است.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در همین راستا مراتب نگرانی عمیق این سازمان از بدتر شدن وضعیت فعالان حقوق بشر، وکلا و زندانیان سیاسی ایران را در نتیجه بحران بیماری کرونا بیان کرد.

ایران از هشت ماه پیش برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا در زندان‌ها اقدام به آزادسازی موقت حدود ۱۲۰ هزار زندانی در سراسر کشور کرد ولی متهمان جرایم اقدام علیه امنیت ملی که احکام زندان بیش از پنج سال دارند از این موضوع مستثنی شدند.

باشله گفت که این متهمان در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفته‌اند و از این تبعیض ابراز تأسف کرد./

https://www.asianews.ir/u/1M4
اخبار مرتبط
روزنامه کیهان دو روز گذشته به آیت‌الله سیستانی که در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، خواهان انتخابات پارلمانی این کشور تحت نظارت سازمان ملل شده بود، انتقاد کرد و این انتقاد به واکنش منفی مقام سابق این کشور منجر شد.
وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سازمان ملل گفت: امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، بلکه سیاست جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر سبب نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شد و آنها را وادار کرد با نگاهی تازه به روابط خود با اسرائیل توجه کنند.
نماینده آلمان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل بیانیه مشترک ۴۷ کشور را در محکومیت نقض ‌آزادی‌ها و در حمایت از شجاعت مدافعان حقوق بشر در ایران را خواند.
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
حسن روحانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را.
خواسته برخی کشورها برای انجام اصلاحات اساسی در سازمان ملل، انتقاد ایالات متحده از شیوه برخورد این سازمان با مسئله کرونا و تنش بین آمریکا و چین از چالش‌های بزرگ پیش‌روی امسال سازمان ملل است که اغلب با سخنرانی رهبران در فضای مجازی صورت گرفت.
رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه در جنگ نامرئی با ویروس چینی هستیم و این سازمان باید چین را به دلیل شیوع ویروس کرونا در خصوص اقداماتش پاسخگو کند، درباره ایران هم گفت که ما از توافق بسیار بد هسته‌ای با ایران خارج شدیم.
آمریکا در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت.
ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید