صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۰
کد خبر: 2681
گزارشگر: 213
۹۳۷
۰
۰
۲
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

شیوع کرونا در ایران نگران کننده شده است/زندانیان سیاسی باید آزاد شوند

شیوع کرونا در ایران نگران کننده شده است/زندانیان سیاسی باید آزاد شوند
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بدتر شدن شیوع ویروس کرونا و وضعیت زندانیان سیاسی در ایران بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای کمک به ایران تاکید کرده است.
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بدتر شدن شیوع ویروس کرونا در ایران بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای کمک به ایران تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشته است، ایالات متحده از بدتر شدن وضعیت کووید ۱۹ در ایران نگران است و ما بار دیگر همانند اول فوریه (سال جاری) پیشنهاد کمک خود را تکرار می‌کنیم.

اشاره خانم اورتگاس به پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا در اسفند ماه برای کمک به ایران است.

براساس اعلام ایران، شمار رسمی مبتلایان کرونا در کشور ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر اعلام کرده‌اند. اما منابع مستقل، شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران را بسیار بالاتر از آمار دولتی می‌دانند.

مورگان اورتگاس در ادامه توییت خود نوشته است: ما در همراهی با درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات ایران می‌خواهیم بی‌درنگ تمامی زندانیان سیاسی را از زندان‌های پر ازدحام و غیربهداشتی آزاد کنند.


سازمان ملل متحد در همین روز از ایران خواست بی‌درنگ نسرین ستوده، وکیل مدافع و فعال حقوق بشر و سایر زندانیان سیاسی را آزاد کند.

سازمان ملل می‌گوید، زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در بحبوحه شیوع بیماری کووید-۱۹ مورد تبعیض واقع شده و برخلاف سایر زندانیان، نسبت به آزادی‌شان تعلل شده است.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در همین راستا مراتب نگرانی عمیق این سازمان از بدتر شدن وضعیت فعالان حقوق بشر، وکلا و زندانیان سیاسی ایران را در نتیجه بحران بیماری کرونا بیان کرد.

ایران از هشت ماه پیش برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا در زندان‌ها اقدام به آزادسازی موقت حدود ۱۲۰ هزار زندانی در سراسر کشور کرد ولی متهمان جرایم اقدام علیه امنیت ملی که احکام زندان بیش از پنج سال دارند از این موضوع مستثنی شدند./

https://www.asianews.ir/u/1Ma
اخبار مرتبط
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز از ایران خواست بی‌درنگ زندانیان سیاسی را در بحران کرونا آزاد کند.
بریتانیا، آلمان و فرانسه، سفیران ایران در لندن، پاریس و برلین را در اعتراض به بازداشت شهروندان این کشورها و نحوه رفتار با زندانیان سیاسی احضار کرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید