صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۵
کد خبر: 2697
گزارشگر: 213
۸۸۸
۰
۰
۱
اظهارات نماینده ایران در سازمان ملل

تخت ‌روانچی: هدف آمریکا تغییر نظام ایران است

تخت ‌روانچی: هدف آمریکا تغییر نظام ایران است
نماینده ایران در سازمان ملل می‌گوید سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران با هدف تغییر نظام طراحی شده است
نماینده ایران در سازمان ملل می‌گوید سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران با هدف تغییر نظام طراحی شده و وزیر خارجه ایران نیز هدف از تحریم‌های جدید را «گرسنگی ‌دادن ملت» ایران توصیف کرد.

مجید تخت‌ روانچی امروز، 18 مهر در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع مبارزه با تروریسم، سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی را مصداق «تروریسم دولتی» دانست.

وی گفت: «این سیاست، با هدف ایجاد درد و رنج در میان مردم و همچنین ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی مطابق با سیاست فاسد آن برای تغییر رژیم طراحی شده است.»

تخت روانچی ادامه داد که اعمال اقدامات «یک‌جانبه اجباری» از سوی آمریکا، «اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار داده» و «شرایط کلی بهداشت را طی همه‌گیری کرونا به شدت تشدید کرده است».

اشاره وی به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق برجام میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی است که منجر به بازگشت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی شده است.

در ادامه سیاست موسوم به فشار حداکثری، آمریکا روز پنج‌شنبه نیز اعلام کرد ۱۸ بانک دیگر ایران را که تاکنون از برخی محدودیت‌های این کشور معاف بودند، در لیست سیاه و فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

در کنار نماینده ایران در سازمان ملل، این موضوع واکنش شماری از دیگر مقام‌های ایرانی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، را نیز برانگیخته است.

آقای ظریف پس از انتشار بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «در میانه همه‌گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابود کردن کانال‌های باقی‌مانده برای پرداخت پول دارو و غذا است.»

به باور وی، «تبانی برای گرسنگی ‌دادن یک ملت، جنایت علیه بشریت است و آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند به دست عدالت سپرده خواهند شد.»

خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از رئیس کل بانک مرکزی ایران در واکنش به این تحریم‌ها نوشت که این اقدام آمریکا بیش از آن که اثر اقتصادی داشته باشد، «برای اهداف تبلیغاتی و سیاسی داخلی آمریکا انجام شده است».

 همتی نیز گفته که تعدادی از این بانک‌هایی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند، «وظیفه انتقال منابع برای خرید دارو و مواد غذایی را به عهده دارند».

ایالات متحده نیز بارها اعلام کرده که فشار حداکثری بر ایران را تا موافقت مقام‌های جمهوری اسلامی با مذاکره با آمریکا ادامه خواهد داد./
https://www.asianews.ir/u/1Ms
اخبار مرتبط
ایالات متحده آمریکا ۱۸ بانک دیگر ایران را امروز در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
دولت آمریکا شدیدترین تحریم های بخش مالی مانند تحریم کل سیستم بانکی ایران به منظور قطع اقتصاد ایران از جهان خارج را امروز اعمال می کند.
با افت نرخ دلار طی دو روز گذشته، هم اکنون این سوال مطرح می‌شود که ریزش نرخ ارز تا کجا و به چه صورت ادامه خواهد یافت.
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یکساله ۱۰۹ درصد و لپه ۱۱۹ درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی به اقتصاد ایران بازگشت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
بازار ارز بار دیگر با نوسان همراه شده و دلار آزاد به کانال ۲۴ هزار تومان رفته است.
مشارکت صنعتگران، تولید کنندگان و کارآفرینان بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تدوین سیاست های کلان اقتصادی، برگزاری جلسات هم اندیشی بین مسئولین دولت و صاحبان صنایع، بیان دغدغه ها، ارزیابی مشکلات و ارائه راهکارها می تواند به حل بهتر معضلات و بهبود شرایط اقتصادی جامعه بینجامد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید