صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
کد خبر: 3395
گزارشگر: 213
۱۰۱۲
۰
۰
۲
شبکه کانادایی سی‌بی‌سی:

مشاور نخست‌وزیر کانادا گفت که آسمان تهران امن نیست/احتمال سرنگونی هواپیماهای دیگر در حریم هوایی ایران

مشاور نخست‌وزیر کانادا  گفت که آسمان تهران امن نیست/احتمال سرنگونی هواپیماهای دیگر در حریم هوایی ایران
رالف گودیل، مشاور نخست‌وزیر کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی گفت: با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران نتوانسته یک تحقیق شفاف و کامل در این مورد ارائه دهد، این اتفاق می‌تواند بازهم در حریم هوایی ایران رخ دهد.

مشاور نخست‌وزیر کانادا در پرونده هواپیمای اوکراینی: آسمان تهران امن نیست

 رالف گودیل، مشاور نخست‌وزیر کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران گفت: با توجه به این‌که جمهوری اسلامی نتوانسته یک تحقیق شفاف و کامل در این مورد ارائه دهد، این اتفاق می‌تواند بازهم در حریم هوایی ایران رخ دهد.

گودیل در گفت‌وگویی با شبکه کانادایی سی‌بی‌سی گفت: «همین حالا پرواز در آسمان تهران امن نیست، زیرا چیزی که در هشتم ژانویه اتفاق افتاد می‌تواند فردا هم رخ دهد، زیرا عوامل اصلی هنوز پابرجا هستند.»

او تاکید کرد کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی همه گزینه‌ها را، از جمله تحریم مقامات ارشد ایران به دلیل نقض حقوق بشر تحت قانون مگنیتسکی این کشور، در نظر می‌گیرد.

مشاور نخست‌وزیر کانادا گفت: «جمهوری اسلامی برای روایتی که ارائه می‌کند هیچ سندی نشان نمی‌دهد.»

گودیل گزارش ایران را «فهرستی ساده از نتیجه‌گیری‌» هایی دانست که برای بسیاری، از جمله خانواده‌های قربانیان، شک‌برانگیز شده است./

https://www.asianews.ir/u/1X6
اخبار مرتبط
دادستانی کل اوکراین با تاکید بر این که سرنگونی هواپیمای پرواز ۷۵۲ جنایت عمدی بوده، می‌گوید دولت ایران به رغم وعده‌های قبلی هیچ سندی درباره انهدام این هواپیما به اوکراین نداده است.
محسن بهاروند، سرپرست تیم مذاکره ایران با اوکراین، ضمن انتقاد از به گفته او «یک‌جانبه‌گرایی» کانادا اعلام کرد ایران با این کشور درباره موضوع سرنگونی هواپیمایی اوکراینی مذاکره و همکاری نخواهد کرد.
سفیر ایران در اوکراین مذاکرات تهران را سازنده خوانده اما مقام های اوکراینی در روز اول گفت و گوها اعلام کرده بودند خواهان روشن شدن تمام جزئیات به طور دقیق هستند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید