صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۹
کد خبر: 3842
گزارشگر: 213
۱۰۹۶
۰
۰
۴
اظهارات رییس کمیته مشترک ایران و ژاپن

عدم تشکیل اتاق بازرگانی ایران و ژاپن/تحریم ها مانع بازگشت پول های بلوکه شد

عدم تشکیل اتاق بازرگانی ایران و ژاپن/تحریم ها مانع بازگشت پول های بلوکه شد
رییس کمیته مشترک ایران و ژاپن اظهار داشت: بحث تحریم‌ها متاسفانه باعث بلوکه شدن پول‌های ایران در ژاپن شده است که حتی نمی‌توانیم تهاتر هم انجام بدهیم تا در قبال آن ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید را تامین کنیم.
بهرام شکوری در مور آ‌خرین وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن اظهار داشت: بحث تحریم‌ها متاسفانه باعث بلوکه شدن پول‌های ایران در ژاپن شده است که حتی نمی‌توانیم تهاتر هم انجام بدهیم تا در قبال آن ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید را تامین کنیم. دولت تلاش می‌کند تا این پول‌ها به کشور بازگردد بنابراین باید در بدنه حاکمیت در این مورد و موضوعات دیگر مانند FATF یک تعامل صورت بگیرد و چاره‌ای جز آن نداریم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که بیشتر سهامداران شرکت‌های ژاپنی معمولا امریکایی هستند و منافع دو کشور در یکدیگر تنیده است بنابراین ژاپنی‌ها نیز به دنبال منافع خود هستند.

رییس کمیته مشترک ایران و ژاپن با بیان اینکه مردم دو کشور علاقمند به یکدیگر هستند، اظهار داشت: نزدیکی فرهنگ‌ها موجب شده است تا این رابطه وجود داشته باشد و روابط تجاری فرهنگی و سیاسی پا بگیرد. اخیرا ما جشن نود سالگی ارتباط با ژاپن را با حضور سفیر این کشور جشن گرفتیم و هنوز مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه زلزله، آب و محیط زیست به کشور ما خدمات ارائه می‌دهند. اما متاسفانه دنیای امروز بر مبنای اقتصاد بوده و در واقع این اقتصاد است که به سیاست‌ها جهت می‌دهد در حالی که در کشور ما بر خلاف آن است.

شکوری خاطرنشان کرد: امیدواریم با بازگشت برجام تعاملات افزایش و پول‌های بلوکه شده ما نیز آ‌زاد شود و به نظر می‌رسد با آمدن آقای بایدن، شاهد نرمش در دولت ژاپن در این موضوع هستیم.

وی افزود: بخش زیادی از پول بلوکه شده مربوط به فروش نفت است و بخش خصوصی هیچ پولی در این کشور ندارد و این بخش در قبال صادرات غیرنفتی محصولات خود را تهاتر کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اتاق بازرگانی مشترک بین دو کشور تشکیل نمی‌شود گفت: معمولا ژاپنی‌ها خیلی علاقمند به این کار نیستند و به دلیل تحریم‌ها مقاومت می‌کنند. بنابراین اگر شرایط اقتصادی مناسب و تحریم‌ها برداشته بشود اتاق بازرگانی مشترک نیز تشکیل می‌شود تا روابط دو کشور افزایش یابد.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایرانی افزود: ژاپن یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی جهان است و در حوزه معدن و صنایع معدنی ژاپن می‌تواند تقریبا تمام نیازهای تکنولوژیکی ما را تامین کند و هم بازار بسیار خوبی برای محصولات معدنی و کشاورزی ما باشد./
https://www.asianews.ir/u/23S
اخبار مرتبط
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت بدون بخش خصوصی قادر به رفع مشکل اشتغال در کشور نبوده و نخواهد بود و بدون تعامل سازنده با بخش خصوصی اصلا امیدی به اصلاح روش‌های اشتغال وجود ندارد.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه تک نرخی کردن ارز در شرایط فعلی امکانپذیر نیست، گفت: در صورت اعلام یک شبه ارز تک نرخی، دقیقا همان اتفاقی می‌افتد که با ارز ۴۲۰۰ تومانی رخ داد.
رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: امروز دولت علاوه بر مالیات مستقیم، در بخش عمده نیاز مردم نزدیک به 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده به صورت غیرمستقیم دریافت می‌کند. با تلفیق این دو دولت 12 تا 15 درصد از مایحتاج مردم به غیر از اقلام محدود مانند نان برداشت می‌کند؛ در حالی که در بسیاری از صنایع نرخ دستمزد عدد قابل توجهی در قیمت تمام شده است که باید هم به حال کارگر و هم به حال کارفرما گریست.
رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات متحده عربی گفت که عدم تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) باعث خواهد شد که ایران از فضای تحریم خارج نشود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید طرح‌های معیشتی برای حمایت از افرادی که نیازمند پشتیبانی هستند در نظر گرفته شود.در شرایط التهاب اقتصادی تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط مجلس ما را به راهبرد معینی برای آینده بازارها و اقتصاد نمی‌رساند مگر آنکه مولفه‌های اثرگذار در اقتصاد مانند پارامترهای سیاسی که بسیار تعیین‌کننده است از شرایط التهابی به پایدار برسد.
براساس گزارش دیوان محاسبات طی سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یافته است تا قیمت‌ها در کشور کنترل شود و خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۱۴.۸ میلیارد یورو ارز صادراتی از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۰ آبان امسال به کشور بازنگشته است.
رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: تنها نتیجه ممنوعیت طرح ممنوعیت تیلیفات در اینستاگرام این است که راه ارتباطی با کسب و کار از دست می‌رود و برقراری ارتباط بین مشتری و کسب‌کار سخت‌تر می‌شود ولی تاثیری به مراجعه مردم به شبکه اجتماعی نخواهد داشت. در بهترین حالت یک قانون تصویب می‌شود اما کارکرد مدنظر قانون‌گذار تامین نمی‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفته است پول بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی ۸ و نیم میلیارد دلار است و برنامه‌ریزی‌ برای آزادسازی این پول به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد.
در ادامه تنش لفظی بین بانک مرکزی ایران و اتاق بازرگانی ایران بر سر «صادرات به نام ۷۰ بی‌خانمان»، یک مقام دیگر اتاق بازرگانی در این موضوع ابراز تردید کرد و در مقابل گفت: دولت اگر می‌تواند دلارهای خودش را به کشور بازگرداند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید