صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۸
کد خبر: 4149
گزارشگر: 213
۱۲۳۲
۰
۰
۸
پیش‌بینی بازار سهام فردا؛ 28 فروردین

خروج نقدینگی از بورس ادامه دارد/رییس سازمان بورس در کلاب هاوس

خروج نقدینگی از بورس ادامه دارد/رییس سازمان بورس در کلاب هاوس
بازار سرمایه تا کنون در معاملات سال جدید روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.

به گزارش آسیانیوز،  بازار سهام در جریان معاملات فروردین ۱۴۰۰ روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.

بازار سرمایه در جریان هفته گذشته با یک روند نزولی همراه بود و تنها یک روز با صعود شاخص همراه بود. افزایش حجم عرضه در تعداد زیادی از نمادها ادامه دارد؛ اما با توجه به برخی از اخبار همچون تزریق نفدینگی صندوق‌ها به بازار، برخی از نمادهای شاخص‌ساز تحرکات مثبتی داشتند.

خبر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در روز سه‌شنبه شاخص را مثبت کرد و از حجم عرضه در نمادهای شاخص‌ساز کم کرد. تعداد زیادی از نمادهای همچنان در صف فروش قفل بودند و نقدشوندگی آن‌ها تقریبا صفر است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره ادامه روند بازار اظهار کرد: سهم‌های شاخص‌ساز هستند که قدرت نقدشوندگی دارند. روند معاملات فردا (شنبه) همچون روزهای گذشته نزولی است و تعداد زیادی از نمادها همچنان قفل در صف فروش هستند.

او در ادامه گفت: صف‌های فروش در تعداد زیادی از نمادها همچان ادامه‌دار است و با توجه به وجود دامنه نوسان، حدود ۳۰۰ نماد در صف فروش قفل هستند و قدرت نقدشوندگی آن‌ها تقریبا صفر است.

رئیسی به صف‌های خرید و فروش نمادهای شاخص‌ساز اشاره کرد و گفت: احتمال دارد برخی از نمادهای شاخص‌ساز همچنان با افزایش حجم تقاضا همراه باشند و اگر تزریق نقدینگی در بازار ادامه داشته باشد احتمال دارد روند مثبت نمادهای شاخص‌ساز ادامه داشته باشد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند اگر تزریق پول عملی نشود و حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار نشود، روند نزولی شاخص همچنان ادامه دارد. باید دید تزریق نقدینگی در بازار عملی می‌شود یا خیر.

همچنین گفته می‌شود رئیس سازمان بورس امشب در کلاب هاوس صحبت می‌کند که احتمال دارد اثرات مثبتی در بازار داشته باشد.

این در حالی است که بورس در شرایط بلاتکلیفی قرار دارد و قیمت دلار، لایحه بودجه و بحث مذاکرات هنوز معادلات مجهول اقتصاد ایران است. از طرفی انتخابات ۱۴۰۰ نیز در راه است و این موضوع نیز می‌تواند بورس را در شرایط معلق نگه دارد مدتی قبل اما خبر تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سهام به گوش رسید و روند بورس تغییر کرد. با این حال بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس برای متعادل شدن به پول بیشتری نیاز دارد.

همچنین ایران در سال گذشته(99) روزگار متفاوتی را پشت سر گذاشت و روند حوادث به گونه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی پیش رفت؛ ویروس کرونا که البته تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داد، زندگی ایرانیان را هم با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرد، اما هجوم مردم به سمت بورس و راه‌یافتن اصطلاحات بازار سرمایه به زندگی روزمره مردم یکی از پدیده‌های سال ۹۹ در جامعه ایران بوده‌ است؛ در حالی که از ماه‌ها پیش ورق برگشت و نه‌تنها سودهای حاصل‌شده که حتی سرمایه مردم هم از بین رفت./

 
https://www.asianews.ir/u/2a7
اخبار مرتبط
با ادامه دور جدید اعتراضات معیشتی و صنفی در کشور بازنشستگان تامین اجتماعی و مال‌باختگان بازار بورس ایران در تهران و شهرهای دیگر کشور دست به تجمع زده و بر شرکت نکردن در انتخابات تاکید کردند.
گروهی از سهامداران حقیقی در اعتراض به ریزش بازار بورس و زیان‌های وارده به آنها مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار تهران تجمع کردند و شعار «عزا، عزاست امروز» سر دادند.
بازار سهام در حالت نزولی قرار گرفته و به اخبار و حواشی مذاکرات در وین واکنش خاصی نشان نمی‌دهد و روند منفی شاخص و افزایش صف‌های فروش ادامه دارد.
امروز بورس تحت تاثیر نشست وین قرار دارد و تحولات امروز بازار سهام به اخبار دیپلماتیک بستگی دارد.
فضای سرمایه گذاری در بازار سهام اگر چه با تردید و ابهام روبه‌روست که همچنان بورس بازان در یک وضعیت خوش بینانه، منتظر محرک های قوی از جمله مذاکرات برجامی هستند؛ در حالی که اگر دولت به وعده‌هایش برای حجم تامین مالی از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی عمل کند احتمالا سال آینده یک سال رویایی از نظر عرضه‌های اولیه در بورس خواهد بود
رییس سازمان بورس گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.
در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود دو درصد رشد کرد و بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت. همچنین با تاثیر هزار و ۲۵۵واحدی سومین نماد تاثیرگذار بر رشد شاخص شناخته شد.
در کشورهای مختلف، رابطه منطقی میان بازدهی بازارهای دارایی و بخش حقیقی اقتصاد وجود دارد. فاصله‌گرفتن غیرمنطقی این دو، نشانه وجود حباب در بازارهای دارایی است؛ بازار سرمایه در سال‌جاری با ابرنوسان روبه‌رو شد که هم در فاز کاهشی و هم در فاز افزایشی، بهره‌گیری از ابزار نرخ سود می‌توانست باعث ایجاد تعادل در بازار شود. اما شواهد حاکی از آن است که نه تنها از این ابزار استفاده نشد، رویکردهای دستوری تزریق نقدینگی به بورس در جهت حمایت حبابی در دستور کار قرار گرفت.
بورس امروز با تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا شروع به کار کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا در شاخص‌سازان افزایش یافت و با مثبت مواجه شد. اما آینده بورس چه خواهد شد؟ چه سناریوهایی مطرح است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید