صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
کد خبر: 4181
گزارشگر: 213
۱۷۵۳
۰
۰
۱۴
مقاومت سناتورها در مقابل بازگشت به توافق هسته ای

مایک پمپئو از طرح «اقدام فشار حداکثری» رونمایی خواهد کرد/هشدار جمهوری‌خواهان آمریکا و مقام‌ های امنیتی اسرائیل در بازگشت «جو بایدن» به برجام

مایک پمپئو از طرح «اقدام فشار حداکثری» رونمایی خواهد کرد/هشدار جمهوری‌خواهان آمریکا و مقام‌ های امنیتی اسرائیل در بازگشت «جو بایدن» به برجام
در حالی که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.

در حالی که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.

کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان روز چهارشنبه اعلام کرد با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود.

این کمیته خاطرنشان کرد طرح مورد اشاره به دنبال تثبیت استراتژی دولت ترامپ در فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی خواهد بود که به گفته تنظیم‌کنندگان طرح تا کنون «کاملا موفق» بوده است.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

آغاز مذاکرات برجامی ها در اتریش و تجمع مخالفان

تمدید «وضعیت اضطراری ملی» علیه ایران توسط جو بایدن/تحریم های همه جانبه ادامه دار است

به برجام بازنگردید!

آمریکا تحریم‌های تهران را لغو نمی‌ کند

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

پیشنهادکنندگان این طرح می‌گویند هدف آنها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و نیز موشک‌های بالستیک است.

این خبر مدعی است کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران  باید از تامین مالی تروریسم بین‌المللی دست بکشد.

از سوی دیگر، بیش از دو هزار مقام سابق اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در نامه‌ای به جو بایدن در مورد پیامدهای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران هشدار دادند و تاکید کردند که عجله در مذاکره با جمهوری اسلامی به طور مستقیم اسرائیل و متحدان جدید عرب این کشور را با تهدید مواجه می‌کند.

آنها در نامه خود نوشته‌اند: «ما از اینکه دولت بایدن و تعداد معدودی از کشورهای اروپایی در حال بازگشت به توافقنامه هسته‌ای با ایران هستند ناامید شده‌ایم چرا که آنان نگرانی نزدیک‌ترین و آسیب‌پذیرترین کشورها نسبت به ایران و نیز کشورهایی که شناخت بهتری از ایران دارند را نادیده می‌گیرند.»

نگارندگان این نامه مدعی شده اند: «ایران صریحا و آشکارا به دنبال نابودی کشور ما و سرنگونی دولت‌های عربی است که ما با آنها صلح کرده‌ایم. برای جلوگیری از فاجعه، ممانعت از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح‌های هسته‌ای و مقابله با فعالیت‌های بدخواهانه این رژیم ضروری است.»

این مقام‌های سابق اسرائیلی همچنین با اشاره به اصولی که دولت آمریکا و قدرتهای اروپایی باید در مذاکرات رعایت کنند، تاکید کردند این کشورها هرگز نباید به توافق سال ۲۰۱۵ بازگردند، چرا که برجام نتوانست توانایی‌های هسته‌ای ایران را محدود کند.

این نامه همچنین تاکید کرده است که برنامه موشکی و تحرک‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران باید در مذاکرات گنجانده شود.

در حالی که جیک سالیوان می‌گوید ایران باید سطح و حجم غنی‌سازی اورانیوم را کاهش دهد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران را «سازنده» توصیف کرد و گفت مادامی که مطمئن نشویم ایران به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت، تحریم‌ها لغو نمی‌شود.

جیک سالیوان روز یکشنبه ۲۹ فروردین در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» اعلام کرد مادامی که ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبندی کامل نشان ندهد، تحریم‌ها لغو نخواهد شد.

او توضیح نداد که در جریان مذاکرات برجام آمریکا دقیقا خواهان چه اقداماتی از طرف ایران است، اما گفت این اقدامات باید زمان دسترسی ایران به بمب هسته‌ای را طولانی‌تر کند./

https://www.asianews.ir/u/2bQ
اخبار مرتبط
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد احتمال رکود بازار وجود دارد.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، ضمن استقبال از حضور ایران در مذاکرات در وین، پایتخت اتریش برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، گفت که هنوز برای قضاوت درباره این مذاکرات زود است و اقدام ایران به غنی‌سازی ۶۰ درصدی خلاف توافق است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران با باقیماندن در توافق این آزمون را با موفقیت قطعی گذراند، تاکید کرد: دولت بایدن صرفا تعهد خود را به فشار حداکثری ترامپ نشان داده است.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه در واکنش به تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اعلام کرد در حال هماهنگ کردن پاسخی به این اقدام ایران است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، گفتگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفتگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری های ناشی از این گفتگوها، بویژه در حوزه های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می آورد.
مذاکرات هسته‌ای بین ایران و اعضای باقی‌مانده برجام امروز عصر به وقت تهران با مشارکت نماینده آمریکا در وین آغاز شد و هدف از این مذاکرات که با میانجی‌گری اتحادیه اروپا انجام می‌شود، بازگرداند ایران و آمریکا به تعهدات برجامی خود عنوان شده است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در آستانه نشست کمیسیون برجام با حضور نماینده ایالات متحده در وین، با بیان اینکه رابرت مالی ریاست هیات آمریکایی را در این نشست بر عهده دارد، گفت که واشینگتن چالش‌های پیش رو را دست‌کم نمی‌گیرد و انتظار دست‌یابی به پیشرفتی زودهنگام یا فوری را ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید