صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۴
کد خبر: 4233
گزارشگر: 213
۱۴۰۳
۲
۰
۵
اظهارات مقام مذاکره کننده درباره نتیجه مذاکرات هسته ای در وین

عراقچی گفت موفقیت در برجام «نامشخص» است

عراقچی گفت موفقیت در برجام «نامشخص» است
عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه، ‌در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به اختلاف نظرها میان تهران و کشورهای غربی گفت هنوز مشخص نیست توافق صورت بگیرد، اختلاف‌نظرها زیاد است.

 اختلاف‌نظرها زیاد است، هنوز مشخص نیست در مذاکرات به توافق برسیم

عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه، ‌در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به اختلاف نظرها میان تهران و کشورهای غربی گفت هنوز مشخص نیست توافق صورت بگیرد، اختلاف‌نظرها زیاد است.

-------------------------

بیشتر بخوانید:
آغاز مذاکرات برجامی ها در اتریش و تجمع مخالفان
تمدید «وضعیت اضطراری ملی» علیه ایران توسط جو بایدن/تحریم های همه جانبه ادامه دار است
به برجام بازنگردید!
آمریکا تحریم‌های تهران را لغو نمی‌ کند
--------------------------------------------------------------------------------------

فضل عمویی،‌ سخنگوی این کمیسیون، ‌روز یکشنبه ضمن اشاره به برگزاری جلسه با عراقچی به نقل از او گفت: «همچنان اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. با اینکه برخی مباحث روشن شده، اما هنوز مشخص نیست که به توافق برسیم.» پایگاه خبری «خانه ملت» نیز به نقل از عراقچی نوشته بود که تهران «اجازه فرسایشی شدن مذاکرات» را نخواهد داد.


اما با این که این مقام وزارت امور خارجه اشاره کرده بود برای برداشتن «تحریم‌های بخشی» تفاهم وجود دارد، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از او گفته است: «در مورد لغو تحریم‌ها بین ایران و طرف آمریکایی اختلاف نظر وجود دارد.»

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که در مذاکرات وین خواستار لغو همه تحریم‌ها شده است، اما واشینگتن هم قبلا اعلام کرده بود تا زمان اطمینان از اقدام ایران امتیازی نخواهد داد.

این در حالی است که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.

کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان روز چهارشنبه اعلام کرد با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود.

این کمیته خاطرنشان کرد طرح مورد اشاره به دنبال تثبیت استراتژی دولت ترامپ در فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی خواهد بود که به گفته تنظیم‌کنندگان طرح تا کنون «کاملا موفق» بوده است. پیشنهادکنندگان این طرح می‌گویند هدف آنها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و نیز موشک‌های بالستیک است.

این خبر مدعی است کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران باید از تامین مالی تروریسم بین‌المللی دست بکشد.

از سوی دیگر، بیش از دو هزار مقام سابق اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در نامه‌ای به جو بایدن در مورد پیامدهای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران هشدار دادند و مدعی شدند که عجله در مذاکره با جمهوری اسلامی به طور مستقیم اسرائیل و متحدان جدید عرب این کشور را با تهدید مواجه می‌کند.

آنها در نامه خود نوشته‌اند: «ما از اینکه دولت بایدن و تعداد معدودی از کشورهای اروپایی در حال بازگشت به توافقنامه هسته‌ای با ایران هستند ناامید شده‌ایم چرا که آنان نگرانی نزدیک‌ترین و آسیب‌پذیرترین کشورها نسبت به ایران و نیز کشورهایی که شناخت بهتری از ایران دارند را نادیده می‌گیرند.»

نگارندگان این نامه مدعی شده اند: «ایران صریحا و آشکارا به دنبال نابودی کشور ما و سرنگونی دولت‌های عربی است که ما با آنها صلح کرده‌ایم. برای جلوگیری از فاجعه، ممانعت از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح‌های هسته‌ای و مقابله با فعالیت‌های بدخواهانه این رژیم ضروری است.»/

https://www.asianews.ir/u/2eG
اخبار مرتبط
کابینه محدود امنیتی سیاسی اسرائیل شامگاه پنجشنبه، دوم اردیبهشت، دومین نشست خود در هفته جاری را برای بررسی راه‌های مقابل این کشور در صورت احیای برجام، توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، برگزار می‌کند.
با ادامه مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، وزیر خارجه اسرائیل، از قدرت‌های جهانی خواست اطمینان حاصل کنند که ایران در آینده قادر به تولید سلاح هسته‌ای نخواهد بود.
در حالی که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.
ساعاتی پس از آنکه روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داد مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران مذاکرات مستقیمی را با هدف ترمیم روابط دوجانبه در پایتخت عراق برگزار کرده‌اند؛ روزنامه عرب‌نیوز به نقل از یک مقام ارشد ریاض و شبکه المیادین به نقل از یک مقام ایرانی این خبر را تکذیب کردند.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، ضمن استقبال از حضور ایران در مذاکرات در وین، پایتخت اتریش برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، گفت که هنوز برای قضاوت درباره این مذاکرات زود است و اقدام ایران به غنی‌سازی ۶۰ درصدی خلاف توافق است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران با باقیماندن در توافق این آزمون را با موفقیت قطعی گذراند، تاکید کرد: دولت بایدن صرفا تعهد خود را به فشار حداکثری ترامپ نشان داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Husin
۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
0

پس از تصویب قانون به حذف امریکا از عراق ..مردم عراق از یک دولت فاسد رنج می برند که قانون را اجرا نمی کند . این مهم است که به همکاری با سیستانی به شکل یک دولت جدید اجرای قانون عراق . و در اینجا اهمیت مداخله همه برای حمایت از سیستانی برای تشکیل یک دولت جدید برای بیرون آوردن آمریکایی ها است.

عراقچی
۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
0

هشت سال مذاکره کردید فقط سفر خارج رفتید حال کردید ۸ سال هم حضرات احمدی نژادی این ۱۶ سال ما حصل کارنامه دوتاتون در حد صفر .این قدر هم ماشاله اعتماد به نفس دارید پاسخگو نیستید .


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید