صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۹
کد خبر: 4259
گزارشگر: 213
۱۹۴۹
۰
۰
۸
نامزد انتخابات 1400 وعده اصلاح و اشتغال در کشاورزی داد

وعده انتخاباتی «سعید محمد» چیست؟

وعده انتخاباتی «سعید محمد» چیست؟
سعید محمد یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری وعده داده است که توسعه بخش کشاورزی و تجدید ساختار حوزه جهاد کشاورزی را از مهم ترین اولویت‌های اقتصادی‌اش بیان کرده است.

وعده سعید محمد برای اصلاح ساختار کشاورزی

سعید محمد یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری وعده داده است که توسعه بخش کشاورزی و تجدید ساختار حوزه جهاد کشاورزی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی‌اش خواهد بود.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و مبادلات تجاری دارد و در ایران هم تولید و صادرات محصولات غذایی و کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بخش مهمی از صادرات ایران شامل اقلام کشاورزی است که به کشورهای همسایه صورت می‌گیرد.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

فرماندهان سپاه پاسداران رسما وارد صحنه انتخابات شدند
🔴 سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻 بایدن می‌داند ورود به برجام قبل از انتخابات ایران ممکن نیست

نظامیان کودتا نمی کنند!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادعای «استقرار دمکراسی» کرد

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

البته اشتغال‌زایی بخش کشاورزی در ایران کمترین سهم را در میان بخش‌های مختلف دارد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۹ بخش خدمات سهم حدود ۵۰ درصدی از اشتغال کشور داشته است. همچنین بخش صنعت با ۳۳ درصد و بخش کشاورزی با نزدیک به ۱۶ درصد بعد از بخش خدمات قرار دارند.

با این وجود در چنین شرایطی که تعریف جدیدی از جایگاه بخش‌های اقتصادی کشور صورت پذیرفته و در طول برنامه‌های توسعه محوریت بخش کشاورزی به عنوان یکی از اهداف اقتصاد کشور مورد تاکید قرار گرفته، باید دید برنامه کاندیداها برای توجه به این بخش چیست؟

البته سهم قابل توجه بخش کشاورزی در رشد اقتصادی کشور به رغم کاهش سهم آن از موجودی سرمایه در مقایسه با بخش‌های دیگر باعث شده که بسیاری از سیاستگذاران بر این باور باشند که این بخش ‌می‌تواند محل مناسبی برای ایجاد اشتغال باشد.

اما همان طور که اشاره شد آمارها نشان می‌دهد که سهم کشاورزی از اشتغال کشور چندان زیاد نیست، به ویژه در ایام کرونا این بخش نسبت به بخش خدمات و تولید آسیب کمتری دیده است. بنابراین شاید اینگونه به نظر برسد که طراحی و تدوین یک برنامه برای احیای حوزه خدمات و حمایت از این بخش باید در اولویت کاندیداهای ریاست جمهوری باشد.

با این وجود در برهه زمانی کنونی سیاست گسترش فعالیت‌های کاربر در بخش کشاورزی در تمامی دنیا سیاست مطرودی است، با این وجود در ایران همچنان تلاش‌ها و سیاست‌ها بر افزایش اشتغال در این بخش متمرکز شده است.

به گزارش آسیانیوز به نقل تجارت نیوز، از این رو پرسش‌های متعددی در خصوص اهداف اشتغال‌زایی و رشد و توسعه کشاورزی وجود دارد که پاسخ روشنی به آنها داده نشده است. اینکه آیا سیاست افزایش اشتغال در بخش کشاورزی با توجه به کمبود سرمایه و عدم پیشرفت‌های لازم در این بخش سیاست مناسبی است؟ اینکه آیا بخش کشاورزی موظف به ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی جویای کار شهری و روستایی است؟ آیا آنچه سیاستگذاران در زمینه اشتغال از کشاورزی انتظار دارند با پتانسیل‌های موجود در این بخش سازگار است؟ و اینکه اولویت سیاست‌ها و برنامه‌‌ها در کشاورزی، ایجاد اشتغال است یا رشد و توسعه اقتصادی آن؟ و در نهایت اینکه ایجاد اشتغال به سبک کنونی در بخش کشاورزی تا چه اندازه می‌تواند بر کاهش فقر و افزایش رفاه موثر باشد؟

بنابراین به نظر می‌رسد تلقی نامزدها از اصلاح ساختار کشاورزی نباید لزوما به اشتغال‌زایی مستقیم برای این بخش متمرکز باشد، بلکه باید از بخش کشاورزی به عنوان یک بخش پرظرفیت برای کمک به رشد و بهره‌وری اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش آسیانیوز ، همچنین مصطفی تاجزاده از جناح اصلاح‌طلب که به طور رسمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شد، در بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود  گفته که «برای تغییر و برای اصلاحات ساختاری، رویکردی و رفتاری» نامزد انتخابات شده است و اهداف خود را «استقرار دمکراسی در ایران، صلح در منطقه و تعامل با جهان» اعلام کرد.

در همین حال حسین دهقان، فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه نیز اولین فردی بود که رسما نامزدی خود را برای این سمت اعلام کرد.

حسین دهقان، مشاور نظامی مقام معظم رهبری در ویدئویی که منتشر کرد، گفت که به جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا «حتما وابستگی ندارم» و تاکید کرد که هدفش از حضور در این عرصه، شکل‌ دادن و «حکمفرما کردن عقلانیت» در فضای تصمیم‌گیری کشور و «قوی‌ و عزیز» کردن جمهوری اسلامی است./

https://www.asianews.ir/u/2ge
اخبار مرتبط
بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، خواستار نامزدی او در انتخابات پیش رو ریاست‌جمهوری شدند آنها در نامه ای نوشتند حسن روحانی دچار «ضعف بنیان‌های تئوریک، رخوت و خمودگی عملی» است و «با فرافکنی، منازعه‌گرایی، عملکرد جزیره‌ای و حاشیه‌سازی عملاً توان و سرمایه کشور را هرز می‌برد».
کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران، در مصاحبه‌ها و دیدارهایشان، غیرمستقیم برای نامزدی خود زمینه‌سازی می‌کنند و بازار وعده و وعید گرم است.
سردار حسین دهقان با اشاره به نگرانی‌ها درباره به قدرت رسیدن نظامی‌ها در ایران گفته است در این کشور «نمی‌توان کودتا کرد» و شرایط هم به گونه‌ای نیست که « نظامیان سایرین را کنار بگذارند و فرد منتخب خود را جایگزین کنند».
برخی فعالان اقتصادی سعی وافر دارند که انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای انجام گیرد که به سرنوشتی مانند مجلس یازدهم ختم نشود. روزنامه آسیا تاکنون نخستین اخبار درباره کاندید شدن سردار حسین دهقان و کاندید زن ریاست جمهوری سال آینده را همراه با عملکردشان؛ به ویژه در عرصه اقتصادی منتشر کرده است..درباره توقعات اقتصادی فعالان تجاری از رییس جمهور آینده، با مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل کارخانه مواد غذایی «گلها» و کارآفرین، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
«گذر از دولت عمیق به یک دولت نظامی» عنوان یادداشتی از دکتر سعید مدنی، جامعه شناس و پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، استاد دانشگاه و روزنامه نگار است که چندی پیش منتشر شد، به این بهانه درباره انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در ایران با وی گفت و گویی انجام داده ایم
انتخابات ۱۴۰۰ ایران در راه است و این روزها زمزمه هایی از کاندید شدن نظامی ها در آن شنیده می شود؛ تا آنجا که به عنوان مثال، سردار حسین دهقان، کاندید شدن خود را اعلام کرده و با پیام صلح و آشتی و اصلاح امور پا به میدان گذاشته و بیان کرده که مطیع کامل برنامه های رهبری است.. از سوی دیگر هم احساس می شود که نظامی ها در صورت شرکت در انتخابات سراغ برنامه هایی بروند که خواسته همه گروه‌های داخلی است.​آسیانیوز دراین باره و گمانه زنی در انتخابات 1400، با فائزه هاشمی، فعال سیاسی گفت و گو انجام داده است.
محسن رفیق دوست، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران با دفاع از انتخابات یکی از سپاهیان به عنوان رئیس‌جمهور گفته است اگر یک سپاهی رئیس‌جمهور ایران شود، «یک ساله مشکلات کشور حل می شود؛ این در حالی است که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با پیشنهاد یک نماینده مبنی بر ممنوعیت ثبت نام نظامیان در انتخابات مخالفت کردند.
تقارن شب یلدا با میلاد با سعادت اسطوره ی صبر حضرت زینب (سلام الله علیها)‌ و روز پرستار را خدمت همه ی هم میهنان عزیزم به ویژه پرستاران صبور و زحمتکش تبریک عرض می نمایم .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید