صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 4272
گزارشگر: 213
۱۲۹۶۴۴
۱۱
۸
۲۳
اظهارات رئیس اتحادیه جامعه‌ی کارگری درباره افزایش همسان سازی

جزییات «افزایش مستمری‌» بازنشستگان تامین اجتماعی در احکام جدید/مستمری بگیران چقدر حقوق دریافت می کنند؟

جزییات «افزایش مستمری‌» بازنشستگان تامین اجتماعی در احکام جدید/مستمری بگیران چقدر حقوق دریافت می کنند؟
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری درباره میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید گفت: بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری، جزییات ۶ گامی را که در افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۰ دخیل هستند، برشمرد.


حسن صادقی،رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری در تشریح گام‌های شش‌گانه سازمان تامین اجتماعی در افزایش مستمری‌ها گفت: گام اول مستمری اسفند ماه ضرب در ۲۶ درصد به اضافه ۲۴۸ هزار و پانصد تومان است. گام دوم، تعیین ضریب زمان برقراری از طریق رابطه زیر است: (مستمری زمان برقراری تقسیم بر حداقل مستمری زمان برقراری). گام سوم تعیین ضریب سال ۱۴۰۰ از طریق رابطه‌ی مستمری سال ۱۴۰۰ تقسیم بر حداقل مستمری این سال است.»

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

حقوق بازنشستگان باید ۹ میلیون تومان باشد

واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟

ضرورت افزایش مستمری، بُن و حق مسکنِ بازنشستگان از حقوق فروردین

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس

تصمیمات قالیباف جامعه را دو قطبی و استخوان مردم را می شکند/خواب ظالمانه مجلس برای کارگر و کارمند و پروار کردن 4 درصدی های جامعه

--------------------------------------------------------------------------------------------
وی در تشریح‌های گام‌های چهارم تا ششم، گفت: «گام چهارم تعیین ضریب کاهش است که از طریق رابطه‌ی زمان برقراری مستمری، منهای ضریب سال ۱۴۰۰ تعین می‌شود. گام پنجم، تعیین مبلغ متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ از طریق (ضریب کاهش ضرب در حداقل مستمری ۱۴۰۰ ضرب در ۷۵ درصد) است. گام ششم تعیین مستمری فروردین ۱۴۰۰ با احتساب متناسب‌سازی از طریق مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ به اضافه مبلغ متناسب سال ۱۴۰۰ است.»

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری، افزود: «از درون این ۶ گام اتفاقی رخ می‌دهد که خلاصه‌ی آن را این چنین شرح می‌دهم؛ فردی در سال ۱۳۸۴ بازنشسته شده بود. در آن زمان مستمری‌اش، ۵ برابر حداقل بود اما حالا به ۲ برابر رسیده است. بر این اساس ۷۵ درصد را ضرب در ۳ می‌کنند و بر روی مستمری وی قرار می‌دهند. اگر این فرمول اجرا شود تا حدودی پاسخ مطالبات را می‌دهد. من بعید می‌دانم که اشتباه شب عید و فرودین ماه تکرار شود.»

وی در مورد زمان صدور احکام، گفت: «قرار شد که احکام هرچه زودتر اصلاح و در هفته کارگر صادر شوند. انتظار داریم که تا ۱۱ اردیبهشت یعنی روز کارگر احکام با در نظر گرفتن اصلاحاتی که روی آن‌ها توافق شده صادر شوند تا در صورت لحاظ شدن خواسته‌هایمان در روز کارگر از آقای سالاری حمایت کنیم.»

صادقی در مورد میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید، گفت: «بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (بسته به داشتن عائله‌مندی و حق همسر) دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی (بر مبنای ۳۰ سال) بازنشسته شده‌اند، با در نظر گرفتن بهره‌مندی از عائله‌مندی و حق همسر، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.»

این در حالی است که بازنشستگان و مستمری بگیران به نحوه‌ی اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم معترض هستند. بر این اساس آنها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود. بر این اساس آن‌ها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود.

------------------------------
بیشتر بخوانید:
تجمع گسترده «مالباختگان بورس»؛ «کشاورزان اصفهان» و معترضان اقتصادی شرکت ها
«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس
تشریح آخرین وضعیت «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان»
سود «سهام عدالت» چگونه واریز می شود؟/ سود هر سهامدار متفاوت با دیگری است
چه کسانی «پوست مرغ» می‌خورند! «پای مرغ» کیلویی چند؟!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
بازنشستگان معترض خواهان رفع تمام تخلف‌های سازمان تامین اجتماعی در زمینه اجرای متناسب‌سازی هستند و بر این اساس اولین تخلف تامین اجتماعی را محاسبه حقوق با پایه ۹۸ می‌دانند.
آن‌ها همچنین به محاسبه نکردن حقوق از کار افتادگان و بازماندگان برابر ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی بر اساس ۳۰ روز معترض هستند. حذف مبلغ اضافه شده اسفندماه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور که حتی از دیوان عدالت اداری هم رای دارند، افزایش مزایای سالانه بعنوان متناسب‌سازی و از محل بودجه متناسب‌سازی، لحاظ نشدن متناسب‌سازی مرحله دوم در احکام ۱۴۰۰، عدم افزایش حق سنوات به صورت سالانه، تفاوت قائل شدن میان بازنشستگان همکار و غیرهمکاران، عدم افزاش حقوق‌ها به نسبت درصد افزایش‌ها در سال۹۹ و عدم اجرای متناسب‌سازی قبل از اعمال ماده ۹۶ و پرداخت نکردن صحیح حق اولاد و عائله‌مندی برابر بند چهار ماده ۶۸قانون مدیرت خدمات کشوری از دیگر مواردی است که بازنشستگان به آن‌ها اعتراض دارند./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/2gW
اخبار مرتبط
جلسه نهایی تدوین پیش نویس لایحه دو فوریتی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و تعدادی از اعضای کارگروه ۴۲ نفره به نمایندگی از بازنشستگان تشکیل شد.
سندیکاهای کارگری و تشکل صنفی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه/یازدهم اردیبهشت)، به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی در ایران اعتراض کردند و آن را عامل «فقر روز افزون» کارگران دانستند.
بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی امروز از دقایقی پیش در برخی از شهرستان‌ها مقابل ادارات سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده‌اند؛ آن‌ها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود.
یک فعال کارگری گفت: قرار بود قفل‌های زنگ زده اقتصاد را بگشایند اما بیشتر از قبل، قفل به پای زندگی ما کارگران و مزدبگیران نهادند و یکی از شعارها، اشتغال و کارآفرینی بود مثلا گفتند در دولت قبلی فساد وجود داشت و پول‌های نفت و دکل‌های نفتی را غارت کردند؛ گفتند چرا تحصیل‌کرده‌ها باید به خارج فرار کنند. از وضعیت درمان، مسکن و مایحتاج اولیه ناراضی بودند اما نتیجه چه شد؛ در هیچ زمینه بهبود اساسی حاصل نشد!
نماینده مجلس گفت: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خواستار همسان سازی و متناسب سازی حقوق هستند که با پی گیری های انجام شده و طبق برنامه ششم در سال ۹۵ سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را انجام دهد و همچنین دولت هم موظف شده است تا بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
رئیس کانون عالی بازنشستگان گفت: سازمان از دولت طلبی سنگینی دارد و اگر دولت مطالبات سازمان را درست و حسابی پرداخت کند، سازمان هم می‌تواند به تعهدات خودش و راجع به مجموعه‌ی بازنشستگان اقدام‌های لازم را انجام دهد. با این حال احکام متناسب‌سازی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دائمی است.
با ادامه دور جدید اعتراضات معیشتی و صنفی در کشور بازنشستگان تامین اجتماعی و مال‌باختگان بازار بورس ایران در تهران و شهرهای دیگر کشور دست به تجمع زده و بر شرکت نکردن در انتخابات تاکید کردند.
برخی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان‌سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش‌بینی شده را دریافت کردند؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این مشکل، فقط برای تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی به علت مشکلات فنی سامانه رخ داده و در اردیبهشت ماه قرار است ما به التفاوت حقوق آن‌ها پرداخت شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
متذکر
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
0

مبلغ متناسب سازی تقریباً یک سوم مبلغ متناسب سازی بدست آمده با این فرمول متناسب سازی در حکم صادره محاسبه شده!

اسدالله زارعی
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
1

آقای سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اولامتناسب سازی وترغیب را جز ء پایه حقوق قرار دهید بعد افزایش وهمسان سا۱۴۰۰صورت پذیرد ثانیا فوق‌العاده مناطق جنگی و ارتقاء یک گروه قبل از سال ۹۶را برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برقرارشود چون ما مشمول استخدام کشوری و تابع قانون نظام هماهنگ هستیم واگر این کار انجام ندهید بی عدالتی و تبعیض غیر قانونی قائل شده اید

آزیتا محمدی
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
1

هر چقدر که حقوق اضافه بشه فایده نداره باید جلوی تورم گرفته بشه این مسئله باید ریشه ای حل بشه الان کارفرمایی که حقوق کارگرش افزایش پیدا کرده حتما تولید خودشو اعم از پوشاک مواد غذایی ....رو با افزایش قیمت میفروشه بهر جهت مواد اولیه ی هم گرانتر تهیه میکنه این دوره باطله هر چقدر حقوق افزایش پیدا کنه باز هم کمه .یه نسبت سرانگشتی ایا ققط به اندازه ی اجاره بها حقوق ما افزایش پیدا کرده؟

وهاب
۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
1

با این همه دک و پوز و دمبل دیمبول احساس میکنید که دارید کار بزرگ و شاخی انجام میدید؟ آخه ۴ میلیون تومن،آخه یه بازنشسته ماهی ۴ میلیون خرجشه؟ واقعا ملتو مسخره کردید؟ تامین اجتماعی به درد لاجرز دیوارم نمیخوره،ماهی نزدیک ۱ میلیون تومن از مردم بدبختی که خودشونو بیمه کردن میگیره،بعدا این چندرغاز حقوقو موقع بازنشسگی پرداخت میکنه؟ واسه چی مردمو دست انداختید؟ چرا نمیخواید بفهمید باید حداقل به مردم بدبخت ماهیانه ۱۰ تومن بدید تا بتونن بلکه با این حقوق دو سه هفته از ماه رو دووم بیارن

متذکر
۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
1

در احکام جدید میزان متناسب سازی مرحله دوم اشتباه محاسبه شده و با فرمول ارائه شده فاصله زیادی دارد و ادعای افزایش بیش از 2.5 برابر مستمری نسبت به سال 98 کذب است! و در فیش حقوقی صادره در سایت هم خبری از مابه التفاوت حکم اصلاحی فروردین ماه با محاسبه اشتباهی متناسب سازی نیست و تنها فیش حقوقی براساس متناسب سازی اشتباه در اردیبهشت ماه صادر شده است! معلوم نیست چرا تأمین اجتماعی اینقدر بازی در میاورد و از صدور احکام و فیش های حقوقی صحیح خودداری می کند!

ناشناس
۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
1

خب مجلس نماینده نداره که برای حق وعدالت بجنگد،،،،،باید برای وطن بجنگد ولی تا الان اتفاقی نیافتاده وگرنه مردم از جای جای کشور دستبکار میشن،،،، این یک هشدار سخت است، اول مقام در کشور زیر حمله قرار میگیرند در هر جا

ناشناس
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
0

سوال من فردی با تقریبا ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه امسال ۱۴۰۰ چقدر حقوق می گیرد؟

ناشناس
۱۴۰۰/۰۲/۳۰
0
0
0

خدالعنتتون کنه اردیبهشت ماه هم اومد حقوق مارو دادن ولی خبری ادز اضافه شدن نشد چرا الکی ب مردم قول میدین اگ خدایی وجود داشته باشه همتون سرب نیست میشید و مملکت از دستتون خارج میشه خدا خودتونو بچهاتونوب زمین گرم بزنه لعنتیا

علی سروقدی
۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
0

بنظر من ۴۲ نفرشون سرسپرده هستن ،چون هیچ همسان سازی اجرانشد وفقط ۷۰ هزار تومان حقوق اردیبهشت با فروردین فرق داشت ،بچه هم بخواهید گول بزنید به این صورت متوجه میشه،فقط بساطتونو زودتر جمع کنید وبرید که گند زدید به همه چی

رضا
۱۴۰۱/۰۱/۲۹
0
0
1

دو ناعدالتی ۱- افزایش حقوق باز نشسته ها در سال قبل باعث شده که بازنشسته های امسال (اواخر سال ۱۴۰۰) حقوق شان کمتر بشود؟برای حبران آن ، چه اقدامی می کنند؟ ۲- بازنشسته هایی که کمتر حق بیمه پرداخت کردند ، درصد افزایش حقوق شان بیشتر شده.چرا؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید