صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۲
کد خبر: 4392
گزارشگر: 213
۸۶۷
۰
۰
۲۱
رشد شاخص کل تا آخر اردیبهشت

«صعود» بازار سرمایه تا پایان هفته

«صعود» بازار سرمایه تا پایان هفته
بازار سرمایه امروز روند متعادلی را با تاثیرپذیری از متقارن شدن دامنه نوسان داشت و سیگنال‌های مهم و موثر در بازار امروز و بالا رفتن نرخ دلار نسبت به روز گذشته بوده است؛ در همین حال یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است ادامه روند تعادلی و صعودی شدن بازار در این هفته بستگی به سهم‌های کوچک دارد.

به گزارش آسیانیوز ، یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است ادامه روند تعادلی و صعودی شدن بازار در این هفته بستگی به سهم‌های کوچک دارد.

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

خروج نقدینگی از بورس ادامه دارد/رییس سازمان بورس در کلاب هاوس

شهرام جزایری (از زندان) در ارتباط با بورس نظر داد

فوری/خیابان سعادت آباد تهران «توسط مالباختگان بورس» بسته شد
-------------------------------------------------------------
بازار سرمایه امروز روند متعادلی را با تاثیرپذیری از متقارن شدن دامنه نوسان داشت. از سیگنال‌های مهم و موثر در بازار امروز بالا رفتن نرخ دلار نسبت به روز گذشته بوده است که به نظر می‌رسد بازار واکنش مثبتی نسبت به آن نشان داده؛ شاخص‌سازان و نمادهای موثر بر شاخص امروز روندی مثبت را در پیش گرفتند و در نهایت شاخص کل با ۰٫۴۷ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد قرار گرفت.

میترا تاتاری، کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات در بازار امروز خوب بود و همان طور که انتظار می‌رفت گروه خودرویی و پالایشی تحرکات مطلوبی را در بازار داشتند. بازار با روند خوب و مطلوبی پیش رفت اما ادامه روند تعادلی و صعودی شدن بازار بستگی به سهم‌های کوچک دارد. وی در این باره افزود: البته امروز برخی از سهم‌های کوچکی که مدت‌ها در صف فروش قفل بودند باز شدند و به روند عادی خود برگشتند.

تاتاری افزود: به خاطر متقارن شدن دامنه نوسان پیش‌‎بینی می‌کنم تا پایان هفته وضعیت بازار به همین صورت باشد و تغییر خاصی در آن رخ ندهد. در تابلو معاملات امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ گروه پالایشی و خودرویی تاثیر مثبتی را در شاخص داشتند که برای فردا و تا آخر هفته هم این دو گروه در بازار پیش‌رو هستند.

به نقل از تجارت نیوز، وی درباره وضعیت شاخص کل هم‌وزن نیز گفت: شاخص کل هم‌وزن تا فردا نمی‌توان گفت که مثبت می‌شود اما تا پایان هفته این امکان وجود دارد که به شرایط تعادل و صعودی برسد.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که بورس در شرایط بلاتکلیفی قرار دارد و قیمت دلار، لایحه بودجه و بحث مذاکرات هنوز معادلات مجهول اقتصاد ایران است. از طرفی انتخابات ۱۴۰۰ نیز در راه است و این موضوع نیز می‌تواند بورس را در شرایط معلق نگه دارد مدتی قبل اما خبر تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سهام به گوش رسید و روند بورس تغییر کرد. با این حال بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس برای متعادل شدن به پول بیشتری نیاز دارد.

همچنین ایران در سال گذشته(99) روزگار متفاوتی را پشت سر گذاشت و روند حوادث به گونه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی پیش رفت؛ ویروس کرونا که البته تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داد، زندگی ایرانیان را هم با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرد، اما هجوم مردم به سمت بورس و راه‌یافتن اصطلاحات بازار سرمایه به زندگی روزمره مردم یکی از پدیده‌های سال ۹۹ در جامعه ایران بوده‌ است؛ در حالی که از ماه‌ها پیش ورق برگشت و نه‌تنها سودهای حاصل‌شده که حتی سرمایه مردم هم از بین رفت./

https://www.asianews.ir/u/2lJ
اخبار مرتبط
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان نیمه اول معاملات ۱.۶ درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۱۵درصد صعود کرد.
مردم ایران در بازارها دچار فرهنگ عجیبی شده‌اند؛ به این صورت که در صف گران می‌خرند و همان را در صف ارزان می‌فروشند؛ در حالی است که کسانی سود خواهند برد که درست و سنجیده سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ نه احساسی و با صف‌نشینی.
امروز در اصفهان کشاورزان معترض به وضعیت زاینده‌رود و حق آبه خود، اقدام به برگزاری تجمع کردند؛ همچنین تجمع برخی از سهامداران شرکت خودروسازی «آذیکو» و مالباختگان بورس نیز در استانهای مختلف کشور به درگیری هایی کشیده شد.
سهامداران و مالباختگان بازار سرمایه امروز اول اردیبهشت 1400 مقابل سازمان بورس تحمع اعتراضی برگزار کردند و مانع تردد خودروها در خیابان سعادت آباد شدند؛ این تجمع در بیشتر شهرهای بزرگ ایران شکل گرفته است.
ده‌ها نفر از سهام‌داران مال‌باخته بورس با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران شعارهایی از قبیل «از بس دروغ شنیدیم، ما دیگه رای نمی‌دیم» سردادند.
عضو شورای عالی بورس گفت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.
بازار سرمایه تا کنون در معاملات سال جدید روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.
با ادامه دور جدید اعتراضات معیشتی و صنفی در کشور بازنشستگان تامین اجتماعی و مال‌باختگان بازار بورس ایران در تهران و شهرهای دیگر کشور دست به تجمع زده و بر شرکت نکردن در انتخابات تاکید کردند.
گروهی از سهامداران حقیقی در اعتراض به ریزش بازار بورس و زیان‌های وارده به آنها مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار تهران تجمع کردند و شعار «عزا، عزاست امروز» سر دادند.
بازار سهام در حالت نزولی قرار گرفته و به اخبار و حواشی مذاکرات در وین واکنش خاصی نشان نمی‌دهد و روند منفی شاخص و افزایش صف‌های فروش ادامه دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید