صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۲
کد خبر: 4553
گزارشگر: 213
۱۰۰۹
۰
۰
۱۰
دیدار سردبیر روزنامه «آسیا» با مقام عالی سفارت تاجیکستان

سفیر تاجیکستان: کرونا را مهار کردیم و گردشگری را رونق دادیم!

سفیر تاجیکستان: کرونا را مهار کردیم و گردشگری را رونق دادیم!
سفیر تاجیکستان در ایران در دیدار با سردبیر روزنامه «آسیا» با اشاره به روابط دوستانه موجود میان دو کشور ایران و تاجیکستان گفت: یک هیئت بلندپایه تاجیکستان در سطح وزرا به زودى به ایران سفر مى‏ کنند و ما امیدواریم با توسعه روابط اقتصادى دو کشور مبادلات کالا به خوبى انجام شود و رونق گردشگرى بیشتر شود؛ چرا که کرونا هم چند ماهی است در تاجیکستان مهار شده است.

به گزراش آسیانیوز، دیدار ایرج جمشیدی، سردبیر روزنامه «آسیا» با نظام‏ الدین زاهدى، سفیر تاجیکستان در ایران، به بهانه بیستمین سال تاسیس سازمان همکاری «شانگهای» که ریاست دوره ای آن در حال حاضر بر عهده تاجیکستان است، در محل سفارت این کشور صورت گرفت. در این دیدار همچنین درخصوص وضعیت روابط ایران و تاجیکستان، داد و ستدهای اقتصادی و فرهنگی و نیز صادرات و واردات مباحثی بیان شد.

دیدار ایرج جمشیدی سردبیر آسیا با سفیر تاجیکستان

 

--------------------------

بیشتر بخوانید:

دیدار با سفیر استرالیا صادرات مواد غذائی را افزایش داده ایم

سرصفحه با ایرج جمشیدی دیدار با سفیر قزاقستان

🔴 آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻خاطرات ر. اعتمادی با شعبان جعفری

🔴 آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻مستند ناصر ملک‌مطیعی

🔴 سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻 اعتراض بی‌ اعتراض!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سفیر تاجیکستان در ادامه این دیدار گفت: «شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان در روزهاى 25 و 26 شهریور ماه سال 1400 سران 18 کشور جهان است.»

وى افزود: «شرکت‏کنندگان در این اجلاس سران 8 کشور عضو اصلى، 4 کشور عضو ناظر و 6 کشور شرکاى گفت و گوى سازمان همکارى منطقه‏اى شانگهاى هستند.»

سفیر تاجیکستان گفت: «تشکیل این اجلاس همزمان با پایان ریاست دوره‏اى کشور تاجیکستان بر این سازمان است. در این اجلاس، سران کشورهاى شرکت کننده اقدامات انجام شده و برنامه ‏هاى آینده سازمان را که در تاجیکستان و سایر کشورهاى عضو اقدام شده است بررسى و تصویب مى‏ کنند.»

 زاهدى با اشاره به روابط دوستانه موجود میان دو کشور ایران و تاجیکستان و سفرهاى مقامات دو کشور به کشور همدیگر گفت: «یک هیئت بلندپایه تاجیکستان در سطح وزرا به زودى به ایران سفر مى‏ کنند و در دیدار با مقامات ایران براى گسترش روابط سیاسى، اقتصادى و فرهنگى دو کشور مذاکره خواهند داشت.»

سفیر تاجیکستان افزود: «تاجیکستان امیدوار است با اتخاذ تصمیم‏هاى سازنده با توسعه روابط اقتصادى دو کشور مبادلات کالاهاى مورد دو کشور به خوبى انجام شود. دولت تاجیکستان براى رونق گردشگرى دو کشور و صدور میوه ‏هاى مرغوب به ایران آماده است.»

وى اظهار امیدوارى کرد گردشگران ایرانى در سفر به تاجیکستان از مناظر طبیعى، باغ‏ها و پارک‏ هاى زیبا مانند پارک‏ هاى کوروش، خیام، رودکى، جامى و علی شیر ندایى و مکان‏ هاى تفریحى دیگر لذت ببرند.

سفیر تاجیکستان گفت: «خوشبختانه بیمارى کرونا در تاجیکستان مهار شده و در دو سه ماه گذشته حتى یک نفر هم به علت ابتلا به کرونا فوت نشده است.»/


حمید دهقان
https://www.asianews.ir/u/2pu
اخبار مرتبط
سفیر پیشین ایران در آلمان گفت: مذاکرات وین تقریبا به نوعی بن بست رسیده است؛ هرچند دوستان مذاکره کننده می گویند پیشرفتی خوبی داشتیم، اما اصل قضیه و چگونگی برداشتن تحریم ها، حتی در موضع گیری های آمریکایی ها بیان نمی شود و وزیر خارجه آمریکا که عنوان می کند ما تحریم های حقوق بشری را ابقا و تشدید می کنیم یا مثلا می گویند تحریم های دوره ترامپ برداشته می شود؛ در حالی که تعداد زیادی از این تحریم ها در دوره اوباما هم وجود داشت؛ علیهذا برجام در یک تناقض گیر افتاده است.
یکی از مهم ترین عـوامـل شکل دهنده الگوی غذایی هر جامعه مجموعه عادات و فرهنگ غذایی آن جامعه است و ایرانیان مردمی خوش ذائقه و دارای تنوع غذایی بسیار بالا هستند و سنت خوردن، از ماندگارترین میراثهای فرهنگ و تمدن ایرانیان است؛ اما آنچه قابل تامل است، الگوی تغذیه ای است و سطح سلامت جامعه وابستگی زیادی به تغذیه مناسب و سالم دارد.
سیاوش صوفی نژاد، طراح و کارشناس معماری یادداشت کوتاهی درباره دیدارش با «جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا در سفارت این کشور در ایران منتشر کرد.
راب مَک‌ایر، سفیر بریتانیا با انتشار عکسی توییت کرد: با توجه به وضعیت پاندامی، سیزده بدر را داخل باغ سفارت با خانواده‌ام می‌گذرانم. این روز یادآور اهمیت حفظ طبیعت است برای همه.
سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید که تهران از ساعت ۱۲ شب به وقت محلی، تمام دسترسی‌های فراپادمانی آژانس به تاسیسات هسته‌ای خود را متوقف کرد.
امیراصلان افشار قاسملو، دیپلمات پیشین ایرانی و نمایندهٔ مراغه در دوره‌های نوزدهم و مجلس شورای ملی درگدشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید