صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۵
کد خبر: 4601
گزارشگر: 213
۱۲۷۱
۰
۰
۷
برتری ایران در مقدماتی جام جهانی گروه C آسیا

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بحرین تاریخی شد

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بحرین تاریخی شد
از دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه C آسیا، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه سه بر صفر از سد بحرین گذشت؛ در حالی که در تاریخ دیدارهای دو کشور، این نخستین بار است که ایران در زمین بحرین موفق به کسب پیروزی می‌شود.
به گزارش آسیانیوز، از دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه C آسیا، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه سه بر صفر از سد بحرین گذشت.

در تاریخ دیدارهای دو کشور، این نخستین بار است که ایران در زمین بحرین موفق به کسب پیروزی می‌شود. ایران پیش از این شش بار در بحرین به میدان رفته بود که حاصلش چهار شکست و دو تساوی بود.

میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ، علی دایی، افشین قطبی، کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس مربیانی بودند که ایران با آنها در خاک بحرین، از دستیابی به پیروزی بازماند.

سوای تاریخی بودن این نتیجه، موضوع مهم‌تری هم در میان بود. وضعیت بغرنج ایران در جدول با توجه به دو شکست دور رفت در برابر بحرین و عراق.

ایران حالا با پیروزی مقابل بحرین، ۱۲ امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین و البته یک بازی کمتر از این تیم، پس از عراق که ۱۴ امتیازی است در رده دوم قرار گرفته.

عراق و ایران در گام بعدی با هنگ کنگ و کامبوج بازی دارند. پیروزی احتمالی دو تیم، معرفی صدرنشین را به دیدار آخر موکول می‌کند. جایی که ایران برای جبران شکست دور رفت و صعود به عنوان تیم اول، باید از سد عراق بگذرد.

بازی ایران و بحرین، دو چهره متفاوت داشت. در نیمه اول، سردرگمی و اشتباهات بر بازی ایران حکمفرما بود. بازیکنانی مانند قلیزاده، حاج‌صفی و آزمون نیمه رضایت‌بخشی را پشت سر نگذاشتند.

در نیمه دوم اما با ورود سامان قدوس همچنین نبوغ مهدی طارمی، روند مسابقه کاملاً دگرگون شد. مهاجم سرشناس پورتو یک گل زد و دو پاس گل زیبا داد.

حاج‌صفی از آغاز نیمه دوم، از مرکز زمین به دفاع چپ رفت و با ورود عزت‌اللهی، ایران کاملاً بر توپ و میدان مسلط بود.

دراگان اسکوچیچ تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی (سامان قدوس - ۴۶) مهدی طارمی، وحید امیری (سعید عزت‌اللهی - ۶۸) حسین کنعانی‌ (مرتضی پورعلی گنجی -۸۳) احمد نوراللهی، علی قلیزاده (مهدی قایدی - ۸۳) و سردار آزمون (مهدی ترابی - ۷۳) به زمین فرستاد.

در دقیقه ۵۴ نفوذ عالی طارمی در پشت محوطه جریمه بحرین و پاس طلایی‌اش آزمون را در موقعیت تک به تک قرار داد تا ایران به گل برسد.

با این گل، همه بازیکنان اصلی و ذخیره ایران که نیمه‌ای پر التهاب را سپری کرده بودند، نفسی به راحتی کشیدند.

هفت دقیقه بعد باز هم طارمی آزمون را در موقعیت تک به تک صاحب توپ کرد تا دومین گلش را به تور دروازه بحرین برساند.

در دقیقه ۸۰ توپ‌ربایی ترابی و پاس او به نوراللهی، در ادامه نصیب طارمی شد تا بازی درخشان خود را با چرخشی تماشایی و ثبت گل سوم ایران کامل کند.

در نیمه دوم ایران چند موقعیت دیگر نیز داشت و باز هم می‌توانست به گل برسد. در این نیمه حرکات پابه‌توپ قدوس چشمگیر بود و تحسین گزارشگر تلویزیون بحرین را نیز در پی داشت.

در دیگر دیدار این گروه عراق با نتیجه چهار بر یک از سد کامبوج گذشت. سوریه نیز در گروه خود با غلبه بر گوام و کسب هفتمین برد پیاپی، مانند ژاپن صعود خود را به مرحله سوم انتخابی قطعی کرد./

https://www.asianews.ir/u/2r1
اخبار مرتبط
با برگزاری بازی‌های معوقه از لیگ برتر ایران و مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس با رقبای خود که در بین سایر تیم‌ها بیشترین بازیکن ملی‌پوش را دارند، دراگان اسکوچیچ فهرست بازیکنان مدنظر خود برای حضور در تیم ملی را اعلام خواهد کرد.
«نادر دست‌ نشان» اسطوره فوتبال مازندران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، آغازی طوفانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد و این گزینش انتقاد برخی رسانه‌های ورزشی و هواداران فوتبال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
علی انصاریان بازیکن پیشین فوتبال ایران دقایقی پیش در بیمارستانی در تهران درگذشت. او دومین ورزشکار جوان فوتبال کشور است که در روزهای اخیر در اثر ابتلا به کرونا جان باخت.
دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی ۲-۲ در حالی در استادیوم آزادی به پایان رسید که امروز آلودگی هوای تهران در خطرناکترین حالت خود و در وضعیت بنفش(فراتر از قرمز) قرار داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید