صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
کد خبر: 4611
گزارشگر: 213
۲۵۲۲
۰
۰
۴
بررسی لایحه متناسب سازی در تعطیلات مجلس به درازا می کشد

«تصویب همسان سازی» حقوق بازنشستگان قبل از دولت بعدی

«تصویب همسان سازی» حقوق بازنشستگان قبل از دولت بعدی
مراحل تصویب و بررسی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بسیار به درازا کشیده است؛ براساس آخرین خبرها، این لایحه در روزهای اخیر تحویل دبیرخانه‌ی هیات دولت شده است.

به گزارش آسیانیوز،  بازنشستگان نگران تعطیلی دو هفته‌ای مجلس و معطل ماندن لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی هستند.

مراحل تصویب و بررسی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بسیار به درازا کشیده است؛ براساس آخرین خبرها، این لایحه در روزهای اخیر تحویل دبیرخانه‌ی هیات دولت شده است.

-----------------------

بیشتر بخوانید:
اجرای «تساوی همسان سازی» یا اعلام افزایش متوسط حقوق بازنشستگان؟!
واریز «تفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت» بازنشستگان تامین اجتماعی
«افزایش سنوات بازنشستگان تامین اجتماعی» با اجرای «رای مثبت» دیوان عدالت اداری
حقوق بازنشستگان «به طور دائمی» متناسب سازی می شود
تشریح «افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان» تامین اجتماعی در سال جاری
واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ایلنا نوشت جمعی از بازنشستگان در نامه‌ای خطاب به نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) ضمن نگرانی بابت طولانی شدن کار نوشتند: این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات دو هفته‌ای مجلس شورای اسلامی، زمانی برای مطرح شدن و تصویب این طرح در مجلس قبل از انتخابات و پایان دولت وجود دارد یا خیر؟

بازنشستگان نگران هستند لایحه‌ای که تا این اندازه در ارتباط با آن تبلیغات شده و وعده داده‌اند، قبل از پایان کار دولت فعلی به نتیجه نرسد و کار به دولت بعدی بیفتد؛ آن‌ها از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست دارند به کار تصویب در دولت و ارسال به مجلس هرچه زودتر خاتمه دهند.

این در حالی است که لایحه دائمی همسان سازی حقوق بازنشستگان هنوز در دولت در دست بررسی است و انتظار می‌رود که ظرف روزهای آینده این لایحه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به گزارش آسیانیوز، لایحه دائمی همسان سازی حقوق بازنشستگان هنوز در دولت در دست بررسی است و انتظار می‌رود که ظرف روزهای آینده این لایحه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

لایحه دائمی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت در دست بررسی است. ایلنا نوشت انتظار می‌رود که این لایحه ظرف روزهای آینده با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. ۶ میلیون بازنشسته در 3 صندوق کشوری، لشکری و تامین اجتماعی از این لایحه منتفع می‌شوند.

این لایحه با هدف بهبود وضعیت دریافتی بازنشستگان تدوین شده است.

در اولین روزهای خرداد نیز در نشستی با نمایندگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی که به ریاست رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، پیش‌نویس لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی و مفاد پیش‌بینی شده در آن مورد تایید نمایندگان بازنشستگان قرار گرفت و این امیدواری وجود دارد که با حداکثر فوریت در مجلس به تصویب برسد تا قدری از مشکلات بازنشستگان کشور کاسته شود.

ماده دوم و سوم این لایحه به سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کارگری اختصاص دارد؛ براین اساس، دولت مکلف شده ظرف پنج سال بدهی خود به سازمان را کامل تادیه نماید؛ از سوی دیگر، هر سال باید بدهی جاری دولت به سازمان پرداخت شود و همچنین سازمان تامین اجتماعی مکلف شده سالانه متناسب‌سازی را برای بازنشستگان خود اجرا نماید؛ با این حساب، دائمی شدن همسان‌سازی برای بازنشستگان کارگری اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که آنگونه که رئیس سازمان برنامه و بودجه چندی پیش مطرح کرده، تکلیف لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسره خواهد شد. این لایحه نهایی و به مجلس رائه می‌شود؛در حالی که بازنشستگان کارگری نگران تغییرات نهایی این لایحه مهم هستند. لایحه‌ای که در صورت تصویب در مجلس، چند و چون اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در سال‌های آینده مشخص خواهد کرد و شیوه نامه‌های اجرایی صد درصد خواهد شد.

در همین راستا بازنشستگان خوزستانی که در یک سال و چندماه گذشته برای پیگیری مطالبات خود و همصنفان خود تلاش‌های بسیار کرده‌اند می‌گویند: باید سهم بازنشستگان کارگری در این لایحه به خوبی دیده شود. این سهم شامل پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان و پرداخت بودجه جداگانه‌ی سالانه برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری است./

https://www.asianews.ir/u/2ra
اخبار مرتبط
لایحه دائمی همسان سازی حقوق بازنشستگان هنوز در دولت در دست بررسی است و انتظار می‌رود که ظرف روزهای آینده این لایحه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
سازمان برنامه و بودجه متوسط حقوق بازنشستگان صندوق‌ها را اعلام کرد؛ این در حالی است که براساس وعده محمدباقر نوبخت همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود و در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش‌نویس لایحه حداقل ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است.
در آخرین جلسات مشترک برگزار شده، نسخه‌ی نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه شد و این امیدواری وجود دارد که با حداکثر فوریت در مجلس به تصویب برسد تا قدری از مشکلات بازنشستگان کشور کاسته شود.
رای اخیر دیوان عدالت، رایی مثبت به نفع بازنشستگان امروز و فرداست؛ به نفع آن‌هایی که همین امسال یا سال‌های بعد، پس از سال‌ها بیمه‌پردازی به صندوق تامین اجتماعی، مشمول بازنشستگی می‌شوند و براساس الزامات ماده ۲۴ قانون کار، کارفرما باید به ازای هر سال از سنوات خدمت آن‌ها، یک پایه حقوق (آخرین حقوق دریافتی)را بپردازد.
حقوق اردیبهشت بازنشسته‌های تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود حقوق غیرحداقلی بگیران در این ماه افزایش یابد و حتی مابه‌التفاوت فروردین نیز واریز شود؛ اما به نظر می‌رسد اینطور نبوده است.
ظاهرا روز گذشته حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده است؛ این در حالی است که قرار بود گروهی از بازنشستگان مشمول حقوق بیشتری در اردیبهشت شوند و افزایش بیشتر مستمری احتمالا به دولت بعد موکول خواهد شد.
براساس وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در همین هفته تکلیف لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسره خواهد شد؛ در حالی که بازنشستگان خوزستانی خواستار توجه به مطالبات خود در تنظیم لایحه دائمی شدن همسان‌سازی شدند؛ چرا که در صورت قانون شدن همسان‌سازی دائمی، از اضطراب و نگرانی بازنشستگان کارگری کاسته خواهد شد و این بازنشستگان دیگر هر سال در انتظار التفات دولت یا مقامات سازمان نخواهند ماند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ویدئو کنفرانسی تبادل موافقت‌نامه بودجه ادارت کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد و این بودجه در سال ۹۹، ۱۷۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود؛ گفت: به منظور اطمینان خاطر بازنشستگان محترم؛ در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش‌نویس لایحه حداقل ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است که پس از اخذ مصوبه‌ای از هیات دولت به مجلس ارائه می‌شود.
براساس بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، به میزان ۳۹درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۶درصد به‌علاوه مبلغ ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان افزایش می‌یابد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید