صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۶
کد خبر: 4647
گزارشگر: 213
۲۰۰۰
۰
۰
۷
ادامه افشاگری های مسوولان در روزهای انتخاباتی 1400

«سخنان جنجالی» دیگر محمود احمدی‌نژاد و افشای فساد در وزارت اطلاعات

«سخنان جنجالی» دیگر محمود احمدی‌نژاد و افشای فساد در وزارت اطلاعات
محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با افشای فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات گفت که در زمان دولت وی، معاون وزیر اطلاعات با استفاده از نفوذ خود، لوازم آرایشی و لباس را به جای کالاهای حساس امنیتی از گمرک وارد کشور می‌کرد.

به گزارش آسیانیوز، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با افشای فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات مدعی شد در زمان دولت وی، معاون وزیر اطلاعات با استفاده از نفوذ خود، لوازم آرایشی و لباس را به جای کالاهای حساس امنیتی از گمرک وارد کشور می‌کرد.

------------------------

بیشتر بخوانید:

«انحلال سپاه» و «شورای نگهبان»؟!

«مرگ و میر کرونا» از آمار رسمی بسیار «بیشتر» است

«دز اول» واکسن در ایران «ایمنی» ندارد؟

کارهایی که باید «بعد از تزریق واکسن کرونا» انجام دهیم

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

او در این باره گفت که استاندار بوشهر در تماس با وی گفته است مدیرکل گمرک به دلیل فشار نهادهای امنیتی از سمت خود استعفا داده است. دلیل این موضوع آن بوده که معاون وزیر اطلاعات هر هفته ۲۵ تا ۵۰ کانتینر را به‌عنوان تجهیزات حساس و امنیتی وارد کشور می‌کند و اجازه بازرسی نمی‌دهد. اما پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود که این کانتینرها حاوی لوازم آرایشی و لباس هستند.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

اسراییل می خواهد به ایران «درس خوبی» بدهد؟!

حقوق بازنشستگان «به طور دائمی» متناسب سازی می شود

تکلیف «دائمی شدن همسان‌سازی» را در «همین چند روز» مشخص کنید!

احتمال تجاوز جنسی کلیسا به ۲۱۵ کودک دفن شده در «گورهای دسته جمعی»

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پس از بررسی‌ها مشخص شد که پشت این ماجرا یکی از معاونین وزارت اطلاعات است. به گفته احمدی‌نژاد این معاون پس از درخواست عزل از سوی وی، از طریق نهادهای دیگر فشار می‌آورد که بر سمت خود باقی بماند. پیش‌تر نیز درباره ورود وزارت اطلاعات در اقتصاد انتقادات فراوانی مطرح شده بود.

در همین رابطه و پیش‌تر، علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی گفته بود: «یک مقدار از صحبت‌هایی که در مورد فعالیت‌های اقتصادی وزارت اطلاعات می‌شد تبلیغ دشمنان بود و بخش دیگری از آن کار دوستانی بود که به طور کامل نسبت به وظایف وزارت اطلاعات آگاهی نداشتند. مثلاً وقتی ما بخواهیم یک فساد اقتصادی را برملا کنیم، باید در پوشش فعالیت اقتصادی به موضوع نزدیک شویم. در آن زمان چون حجم کار بالا بود، دشمنان تبلیغات زیادی علیه ما انجام دادند. مخالفین داخل و خارج هم فعال بودند.»

به نوشته وب‌سایت هاشمی رفسنجانی، در سال ۱۳۹۱ نیز علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که وی در دوران مسئولیت خود ۱۰۰ شرکت اقتصادی، وابسته به وزارت اطلاعات را تعطیل کرد. در مورد گستره و ژرفای فعالیت‌های اقتصادی، شرکت‌های وابسته به وزارت اطلاعات، داده‌های تأیید شده‌ای در دسترس نیست.

اکبر خوش‌کوشک که سال‌ها از نیروهای رده بالای وزارت اطلاعات بود و در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای بارها نام او به میان آمد نیز در مصاحبه با مجله صدا در سال ۱۳۹۳ گفته است «وزارت اطلاعات در آغاز دهه هفتاد از رئیس‌جمهور وقت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اجازه گرفت فعالیت اقتصادی بکند. آیت‌الله هاشمی هم اجازه فعالیت محدود اقتصادی را دادند.»

در همین راستا، محمود احمدی‌نژاد پیش‌تر و در تیرماه ۱۳۹۰ نیز در مورد نقش سپاه در قاچاق کالا، گفته بود: «بین ۵۵ تا ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می‌شود که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است. این رقم همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می‌اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی» خودمان.»

احمدی‌نژاد در سخنان جنجالی خود از نیروها و ارگان‌های مختلف کشور خواسته بود که کالاهای امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی خود را نیز از مرز قانونی وارد کنند. بلافاصله پس از این اظهارات، محمدعلی عزیرجعفری، فرمانده وقت سپاه پاسداران با حمله به محمود احمدی‌نژاد او را ذی‌نفع در قاچاق کالا و اظهاراتش را «صحبت‌های انحرافی» خواند: «ما اسکله‌هایی در اختیار داریم اما در آن‌ها هیچ‌وقت تبادل کالا صورت نمی‌گیرد و این مسائل صحبت‌های انحرافی است که مطرح می‌کنند. افرادی که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند ذی‌نفع هستند و با مطرح کردن چنین بحث‌هایی، قصد دارند توجه دولت و دستگاه‌های دیگر را از جایی که قاچاق اصلی کالا اتفاق می‌افتد، منحرف کنند.»/

 
https://www.asianews.ir/u/2sa
اخبار مرتبط
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.
احمدی‌نژاد بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید