صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱
کد خبر: 4673
گزارشگر: 213
۱۷۹۲
۰
۰
۵
اظهارات تخصصی پزشکی قانونی بنا بر تحقیقات از اکبر خرمدین و همسرش

بابک خرمدین؛ قربانی «کُند ذهنی مادر» و «اختلال روانی» پدر

بابک خرمدین؛ قربانی «کُند ذهنی مادر» و «اختلال روانی» پدر
پزشکی قانونی پس از بررسی های تخصصی نظر خود درباره اکبر خرمدین و همسرش را که متهمند پسر، دختر و داماداشان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله کرده اند صادر کرد که براساس آن اکبر خرمدین(پدر خانواده) اختلال روانپزشکی دارد؛ اما نه در آن حدی که مسئول اعمالش نباشد و همسرش نیز اختلال روانپزشکی در حد کند ذهنی دارد اما نه در آن حد که مسئول اعمال خویش نباشد.

به گزارش آسیانیوز، آخرین بررسی ها در پرونده خرمدین ها نشان می دهد که اکبر خرمدین و همسرش هر دو از اختلال روانپزشکی رنج می برند اما نه در آن حد که مسئول جنایاتی که مرتکب شده اند نباشند.

پزشکی قانونی: اکبر خرمدین اختلال روانی دارد و همسرش کندذهن است


پزشکی قانونی پس از بررسی های تخصصی نظریه خود درباره اکبر خرمدین و همسرش را که متهمند پسر، دختر و داماداشان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله کرده اند صادر کرده است. در این نظریه آمده است که اکبر خرمدین(پدر خانواده) اختلال روانپزشکی دارد اما نه در آن حدی که مسئول اعمالش نباشد. همسرش نیز اختلال روانپزشکی در حد کند ذهنی دارد اما نه در آن حد که مسئول اعمال خودش نباشد.همشهری نوشت

همشهری نوشت همچنین روز گذشته هر دو متهم با انتقال به شهرک اکباتان و محل جنایت، صحنه قتل هایی را که مرتکب شده بودند بازسازی کردند و نزد بازپرس جنایی و کارآگاهان پلیس شرح دادند که چطور در سال 90 دامادشان( شوهر آرزو) و بعد در سال 97 آرزو و اردیبهشت امسال نیز بابک خرمدین را به قتل رساندند. متهمان تا کنون انگیزه های مختلفی را برای ارتکاب این جنایات هولناک بیان کرده اند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

 

این در حالی است که دوستان، همسایگان و آشنایان و دانشجویان بابک خرمدین هنرمند جوان سینمای ایران نیز در مراسم یادبود او تاکید کردند که مردم به شایعات درباره «بابک» بی توجه باشند. مراسم یادبود زنده یاد بابک خرمدین، کارگردان جوان سینمای ایران 29 اردیبهشت با حضور دانشجویان و دوستان وی و همسایگان در شهرک اکباتان برگزار شد.

این مراسم ؛ با درخواست و حضور دوستان، دانشجویان و همسایگان بابک خرمدین و هماهنگی #اکباتان من و هیات مدیره بلوک c2 انجام شده است.

از دوستان زنده یاد خرمدین که با حالت شدید حزن آلود در مراسم سخن می گفت، اظهار داشت: آیا تعقل نمی کنید که کسی را نشناخته قضاوت نکنید؟ من از شما می پرسم در بین شما کسی هست که کوچکترین ناراحتی از جانب بابک خرمدین داشته باشد؟ پاسخ به این سول «خیر» است. زیرا کسی از یک انسان نیک هیچ بدی نمی بیند.


وی در ادامه توضیح داد: تعجبی نمی کنم اگر امروز به این شایعات ادامه دهید، فردا دامن خودتان را نگیرد و آیا تعقل نمی کنید «آدمی که امروز دم از شجاعت می زند همان موجود دوپایی نیست که اگر گیر نمی افتاد هرگز چیزی نمی گفت.. من از شما می پرسم مگر شما خدا هستید که افرادی را که کاری انجام نداده اند، قضاوت کنید..برای شادی روح بابک به شایعات گوش ندهید و دامن نزنید.

از آشنایان دیگر این کارگردان جوان تازه درگذشته، درباره وی و ضرورت توجه نکردن مردم به شایعات توضیح داد: از قدم رنجه کردن شما مردم متشکرم. این موضوع را از یاد ببرید..برای فررزندان و خانواده های ما بسیار بد است.. خانواده ها دچار تزلزل می شوند؛ اگر کسی بحثی در این باره کرد، موضوع را تغییر دهید روح و اعصاب فرزندان ما و آینده شان آسیب می بیند...

یکی از دوستان صمیمی بابک خرمدین نیز با اندوه و ناراحتی درباره اخلاق و شخصیت و دوران نوجوانی وی گفت: من بابک را از کودکی می شناسم.. جایی منتشر شد که پدرش گفته در روز تولدش او را کشتم؛ بابک متولد 14 مهر بود؛ چرا این شایعات را درست می کنند.. او صمیمی ترین دوست من بود و در یک خط زندگی می کرد و من کوچکترین بداخلاقی از وی ندیدم.

بابک خرمدین سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۸۸ است، این کارگردان سال ۱۳۷۹ در دوره فیلم سازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران شرکت کرد.

وی در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهی لندن می‌شود و در آن‌جا با مساله مهاجرت و غربت درگیری پیدا می‌کند. وی فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» را تا حد زیادی با الهام گرفتن از آن دوره زندگی خود ساخته است؛ این فیلم روایت زندگی روزمره یاشار مهاجر ایرانی ترک تبار در لندن است که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است. همزمان با اتمام کالج، دچار مشکل مالی و دلتنگی برای خانواده‌اش و ایران می‌شود و بین ماندن و برگشتن مردد است.

فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» یک اثر مستند داستانی به شمار می‌رود که در گروه هنر و تجربه اکران شد.

آثار بابک خرمدین:
“بور بیجاده رنگ” ۱۳۸۶ (۲۲ دقیقه)
“سه شنبه: مامان” ۱۳۸۸ (۹ دقیقه)
فیلم نیمه بلند داستانی “روزن (کورسو) ” ۱۳۸۹ (۴۲ دقیقه) با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
فیلم بلند داستانی “سوگنامه‌ای برای یاشار” ۱۳۹۲ ساخته شده در لندن (۷۲ دقیقه)
ساخت سه فیلم کوتاه داستانی به نام‌های “برش” ۱۳۸۳ به مدت (۱۲ دقیقه
جوایز بابک خرمدین
برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای ” بور بیجاده رنگ” در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان دوستانه) ۱۳۸۸ و کاندید در (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)
برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸
برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر) ۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین)

فعالیت های هنری دیگر بابک خرمدین

پخش فیلم‌های برش، سه شنبه: مامان، روزن (کورسو) و سوگنامه‌ای برای یاشار در جشنواره‌های: فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت، تصویر سال، جشنواره‌ی یاس (رسانه‌های تصویری) و…
حضور به مدت یک سال در دایره فیلم و سریال ارتش و ساخت برنامه‌های مختلف برای ارتش جمهوری اسلامی ایران (۸۸ -۱۳۸۷)
ساخت چند مستند تحت عنوان ” داغ عشق” در مورد جانبازان در ماه مبارک رمضان برای شبکه چهار سیما (۱۳۹۲)
مسئول سینمایی فرهنگسرای دانشجو (شفق) سال ۱۳۸۷ (فرصت نمایش)
برگزاری کلاس‌های نقد و تحلیل آثار کریشتف کیشلوفسکی (فیلمساز لهستانی) در گروه فرهنگی هنری ضمیر. (۱۳۸۸)
تدریس کارگردانی در انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر تهران (۱۳۸۹)
تدریس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی فرهنگ و هنر، رشته‌ی سینما (واحد ۴) و (واحد ۴۸) از سال ۱۳۹۳
ساخت مستند ” روایت یک انحراف” در مورد وضعیت فرهنگی سینمای ایران (۱۳۸۷)
نگارش چند فیلمنامه داستانی به نام‌های ” ورودی سیزده”، ” دهانم زیبا و چشمانم سبز” (برگرفته از داستان کوتاهی از سالینجر)، “کنتراست” و فیلمنامه‌ی بلند سینمایی “رویای مرد مضحک”
نمایش فیلم بلند داستانی”سوگنامه‌ای برای یاشار” از ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ در سینما‌های هنر و تجربه از جمله آثار او به شمار می آیند./

https://www.asianews.ir/u/2sz
اخبار مرتبط
وکیل خواهر بابک خرمدین گفت از کسانی که به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم و مستند بدون دستور مقام قضائی اقدام کرده‌اند شکایت می‌کند؛ این در حالی است که دوستان و دانشجویان این هنرمند نیز در مراسم یادبود او تاکید کردند که مردم به شایعات درباره «بابک» بی توجه باشند.
روایت خانواده داماد خرمدین دارای ابهاماتی است که هراز گاهی با انتشار اظهار نظر‌های بدون سند و مدرک پیچیده‌تر هم می‌شود؛ چرا باید پدر و مادری فرزندان و دامادشان را به قتل برسانند؟ آن‌ها چه کرده بودند؟ و چرا خانواده داماد آن‌ها به نام فرامرز پیگیر پرونده او نشده‌اند.
مراسم یادبود زنده یاد بابک خرمدین، کارگردان جوان سینمای ایران، امروز با حضور دانشجویان و دوستان وی و همسایگان در شهرک اکباتان برگزار شد.
سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: پدر و مادر خرمدین به قتل داماد و دختر خودشان هم اعتراف کردند و گفتند آنها را هم به روش تکه تکه کردن جسد به قتل رسانده اند.
پدر بابک خرمدین، کارگردان سینما پس از قتل پسرش احساس رضایت می کند و پس از اعتراف به انگیزه اش برای قتل فرزندش شکرگزاری و دعا کرده است این قتل با همکاری مادر این کارگردان سینما صورت گرفته است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید