صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
کد خبر: 4676
گزارشگر: 213
۱۶۵۹
۰
۰
۶
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی از وام 7 میلیونی خبر داد

واریز «مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان» در تیرماه امسال

واریز «مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان» در تیرماه امسال
علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح، چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قول دادند این اعتبار به زودی فراهم و در تیرماه پرداخت انجام می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، علی دهقان کیا از وعده سازمان برای پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح در تیرماه خبر داد.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران)اظهار داشت: در ارتباط با پرداخت مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان گفت: در این رابطه زیاد پیگیری کردیم؛ چند جلسه متوالی با مسئولان امر و مقامات سازمان داشتیم. کانون‌ها و فعالان صنفی همگی فشار آوردند که اعتبار مورد نیاز در خردادماه فراهم شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی به ایلنا گفت: پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح، چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ قول دادند این اعتبار به زودی فراهم و در تیرماه پرداخت انجام می‌شود.

دهقان کیا تاکید کرد: امیدواریم هرچه زودتر به وعده‌ی خود عمل کنند و مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان هرچه زودتر پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تهران در ارتباط با افزایش مبلغ وام بازنشستگان گفت: وام ضروری بازنشستگان کارگری از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان افزایش یافته و همه‌ی مجوزهای آن نیز صادر شده است. قرار است وام هفت میلیون تومانی از تیرماه پرداخت شود و اگر مشکلی نباشد، ثبت نام آن از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد.

وی توضیح می‌دهد: امیدواریم مشکلات سایت و سامانه اینترنتی آن حل شود تا بازنشستگان بتوانند مراحل ثبت نام سایت را غیرحضوری و آنلاین انجام دهند.

به گفته دهقان کیا، سهمیه این وام محدود است و طبعاً همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند اما مشمولان واجد شرایط از تیرماه هفت میلیون تومان وام خواهند گرفت.

همچنین روز گذشته یک فعال صنفی بازنشستگان گفت: طی یک نشست خصوصی با محمدباقر نوبخت در خصوص مطالبات بر حق بازنشستگان و فرهنگیان موارد به بحث گذاشته شد که مقرر شد با اراده وی و قول مساعد، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین دولت به نتیجه برسد... امیدواریم؟!

به گزارش آسیانیوز، فرج کمیجانی، فعال کارگری از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان خبر داد.

 این مدیر هماهنگی و سخنگوی کارگروه ٣١ نفره گفت: طی یک نشست خصوصی با محمدباقر نوبخت در خصوص مطالبات بر حق بازنشستگان و فرهنگیان مواردی را به بحث گذاشتیم که مقرر شد لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری جدی نوبخت در سریعترین زمان ممکن بدون نوبت در دستور کار هیات وزیران قرار گیرد و بلافاصله مصوبه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی افزود: در عین حال، در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ١٣٩٩ صحبت و مقرر شد در همین هفته به اتفاق تعدادی از این عزیزان با معاونین سازمان برنامه و بودجه تشکیل گردد و برای پرداخت سریعتر اتخاذ تصمیم شود. در خصوص فوق العاده ویژه همکاران فرهنگی بحث‌های بسیار جدی مطرح و در نهایت قرار شد به اتفاق جمعی از فرهنگیان برای پیگیری این امر مهم اقدام نماییم که این جلسه در هفته آینده در محل سازمان تشکیل خواهد شد و امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران این موضوع را به نتیجه برسانیم.

وی تاکید کرد: حتما با اراده نوبخت و قول مساعد او، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین دولت به نتیجه خواهد رسید و اصلا جای نگرانی ندارد.

چندی پیش عضو کارگروه ۳۱ نفره‌ی پیگیری مطالبات بازنشستگان با ارسال نامه‌ای به معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، به تعلل در ابلاغ لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اعتراض کرد./

https://www.asianews.ir/u/2t2
اخبار مرتبط
فعال صنفی بازنشستگان گفت: طی یک نشست خصوصی با محمدباقر نوبخت در خصوص مطالبات بر حق بازنشستگان و فرهنگیان موارد به بحث گذاشته شد که مقرر شد با اراده وی و قول مساعد، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین دولت به نتیجه برسد.
پرداخت وام ضروری به بازنشستگان تامین اجتماعی از تیرماه آغاز می شود و به زودی دور جدیدی از پرداخت‌ها انجام خواهد شد.
پرداخت مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان سایر سطوح در تیرماه پرداخت می شود؛ در حالی که در خردادماه قرار بود این وعده محقق شود.
عضو کارگروه ۳۱ نفره‌ی پیگیری مطالبات بازنشستگان با ارسال نامه‌ای به معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، به تعلل در ابلاغ لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اعتراض کرد.
واریز مستمری خرداد ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز مطابق حروف الفبا آغاز شد و این قشر انتظار داشتند که تفاوت افزایش مستمری سال جدید که مربوط به فروردین ماه است هم در کنار مستمری این ماه، پرداخت شود.
مراحل تصویب و بررسی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بسیار به درازا کشیده است؛ براساس آخرین خبرها، این لایحه در روزهای اخیر تحویل دبیرخانه‌ی هیات دولت شده است.
لایحه دائمی همسان سازی حقوق بازنشستگان هنوز در دولت در دست بررسی است و انتظار می‌رود که ظرف روزهای آینده این لایحه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
سازمان برنامه و بودجه متوسط حقوق بازنشستگان صندوق‌ها را اعلام کرد؛ این در حالی است که براساس وعده محمدباقر نوبخت همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود و در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش‌نویس لایحه حداقل ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است.
در آخرین جلسات مشترک برگزار شده، نسخه‌ی نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه شد و این امیدواری وجود دارد که با حداکثر فوریت در مجلس به تصویب برسد تا قدری از مشکلات بازنشستگان کشور کاسته شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید