صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
کد خبر: 4791
گزارشگر: 213
۸۳۰
۰
۰
۶
وعده مصطفی سالاری درباره همسان سازی دایمی

«جزییات» افزایش چند برابری منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان

«جزییات» افزایش چند برابری منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان
مصطفی سالاری در نشست رویای اجتماعی فراگیر گفت:منابع حوزه مستمری در اسفند سال ۹۸ ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود که که در مرداد ۹۹ پس از اجرای متناسب سازی مرحله اول به ۹۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: تلاش می‌کنیم منابع ۳ سال آینده اجرای متناسب سازی را تامین کنیم.

مصطفی سالاری در نشست رویای اجتماعی فراگیر که در هتل هما در حال برگزاری است، با بیان این مطلب، گفت:منابع حوزه مستمری در اسفند سال ۹۸، ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود که که در مرداد ۹۹ پس از اجرای متناسب سازی مرحله اول به ۹۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: پس از اجرای مرحله دوم متناسب سازی حجم منابع به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید. تنها در یک مدت ۱۴ ماهه منابع ۲.۵ برابر شد.

مدیرعامل تامین اجتماعی افزود: برای ما مهم بود که منابع به میزانی افزایش پیدا کنند که سازمان بتواند تعهدات خود را ایفا کند نه اینکه تعهدات از منابع عقب بماند.

سالاری با بیان اینکه در حوزه دریافت مطالبات از دولت اتفاق های بی نظیری رخ داد، گفت: تنها سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان وصول کردیم و در سال ۱۴۰۰، با کمک نمایندگان مجلس ۸۹ هزار میلیارد تومان ظرفیت ایجاد کردیم. تلاش می کنیم که تا ۲ تا ۳ هفته آینده نقل و انتقال ۸۹ هزار میلیارد تومان را آغاز کنیم.

به نقل از ایلنا، سالاری همچنین خبر داد که سازمان تا ۲ تا ۳ هفته آینده از طرح هایی که هزینه های درمان بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنها را کاهش می‌دهد، رونمایی می کند.

این در حالی است که بازنشستگان به دلیل دغدغه‌های بسیاری که دارند، در آخرین روزهای دولت روحانی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه یک نشست برگزار کردند.

 به گزارش آسیانیوز، در دیدار نمایندگان بازنشستگان، رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داده شد تا پایان کار این دولت، مشکل بازنشستگان حل می‌شود.

بازنشستگان مطالباتی دارند که باید قبل از پایان کار دولت دوازدهم برآورده شود که اگر به درازا بکشد و به دولت بعدی موکول شود، ممکن است در روند اجرای آن‌ها اختلال ایجاد شده یا برای مدتی دچار وقفه شود.

بازنشستگان دغدغه‌های بسیار دارند و در همین راستا در هفته‌ای که گذشت، با محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) یک نشست برگزار کردند.

حاضران در این نشست می‌گویند: پس از طرح مسائل و مشکلات بازنشستگان، نوبخت در خصوص مطالبه بازنشستگان پیش از موعد اظهار داشت: انشاءالله با دایمی شدن همسان‌سازی حقوق، مشکل این گروه از بازنشستگان هم خیلی کمتر خواهد شد. رییس برنامه و بودجه کشور در خصوص حق مناطق جنگی بازنشستگان و عملیاتی شدن آن، قول اجرایی شدن و صدور احکام را داد.

به گفته بازنشستگان، نوبخت در ادامه در مورد فوق‌العاده ویژه کادر بهداشت و درمان و نیز حذف بند ۷ لایحه رتبه‌بندی نیز اظهار داشت: هیچ نگرانی نداشته باشید؛ تمام این مشکلات حل خواهند شد.

همچنین چندی پیش فرج کمیجانی، فعال کارگری از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان خبر داد. همچنین این مدیر هماهنگی و سخنگوی کارگروه ٣١ نفره گفت: طی یک نشست خصوصی با محمدباقر نوبخت در خصوص مطالبات بر حق بازنشستگان و فرهنگیان مواردی را به بحث گذاشتیم که مقرر شد لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری جدی نوبخت در سریعترین زمان ممکن بدون نوبت در دستور کار هیات وزیران قرار گیرد و بلافاصله مصوبه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی افزود: در عین حال، در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ١٣٩٩ صحبت و مقرر شد در همین هفته به اتفاق تعدادی از این عزیزان با معاونین سازمان برنامه و بودجه تشکیل گردد و برای پرداخت سریعتر اتخاذ تصمیم شود. در خصوص فوق العاده ویژه همکاران فرهنگی بحث‌های بسیار جدی مطرح و در نهایت قرار شد به اتفاق جمعی از فرهنگیان برای پیگیری این امر مهم اقدام نماییم که این جلسه در هفته آینده در محل سازمان تشکیل خواهد شد و امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران این موضوع را به نتیجه برسانیم.

وی تاکید کرد: حتما با اراده نوبخت و قول مساعد او، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین دولت به نتیجه خواهد رسید و اصلا جای نگرانی ندارد./

https://www.asianews.ir/u/2vy
اخبار مرتبط
بازنشستگان به دلیل دغدغه‌های بسیاری که دارند، در آخرین روزهای دولت روحانی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه یک نشست برگزار کردند.
تیر ماه چهار واریزی برای مردم انجام می شود و واریز مرحله دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه صورت می گیرد.
علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح، چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قول دادند این اعتبار به زودی فراهم و در تیرماه پرداخت انجام می‌شود.
فعال صنفی بازنشستگان گفت: طی یک نشست خصوصی با محمدباقر نوبخت در خصوص مطالبات بر حق بازنشستگان و فرهنگیان موارد به بحث گذاشته شد که مقرر شد با اراده وی و قول مساعد، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین دولت به نتیجه برسد.
پرداخت وام ضروری به بازنشستگان تامین اجتماعی از تیرماه آغاز می شود و به زودی دور جدیدی از پرداخت‌ها انجام خواهد شد.
جزییات و زمان‌بندی واریز حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در خرداد ۱۴۰۰ اعلام شد.
پرداخت مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان سایر سطوح در تیرماه پرداخت می شود؛ در حالی که در خردادماه قرار بود این وعده محقق شود.
عضو کارگروه ۳۱ نفره‌ی پیگیری مطالبات بازنشستگان با ارسال نامه‌ای به معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، به تعلل در ابلاغ لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اعتراض کرد.
واریز مستمری خرداد ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز مطابق حروف الفبا آغاز شد و این قشر انتظار داشتند که تفاوت افزایش مستمری سال جدید که مربوط به فروردین ماه است هم در کنار مستمری این ماه، پرداخت شود.
مراحل تصویب و بررسی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بسیار به درازا کشیده است؛ براساس آخرین خبرها، این لایحه در روزهای اخیر تحویل دبیرخانه‌ی هیات دولت شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید