صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۹
کد خبر: 4994
گزارشگر: 213
۱۱۴۱
۰
۰
۳
یک ویروس شناس درباره وضعیت قبل و بعد از واکسن کرونا گفت

بهبودیافتگان کرونا چهار ماه واکسن نزنند

بهبودیافتگان کرونا چهار ماه واکسن نزنند
یک ویروس شناس گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند.

به گزارش آسیانیوز، دکترای ویروس‌شناسی پزشکی با تاکید بر عدم مصرف دارو قبل از تزریق واکسن کرونا به هموطنان توصیه کرد: ۴۸ ساعت قبل از تزریق این واکسن مسکن مصرف نکنند.

مهرداد روانشاد افزود: برخی بیماران زمینه‌ای همچون بیماران هموفیلی (خون‌تراوی)، کبدی، کلیوی، دیابت (کنترل نشده)، تیروئید، دارای ضعف سیستم ایمنی بدن و سابقه سکته مغزی و قلبی باید با رعایت موازین احتیاطی و زیر نظر پزشک متخصص از واکسن کرونا استفاده کنند.

---------------------------------

بیشتر بخوانید

نمایش فیلم جعفر پناهی در جشنواره کن؛ «قهرمان» اصغر فرهادی در بخش مسابقه

وزیر دفاع اسرائیل گفت در حال «رویارو شدن» با ایران هستیم

اسراییل در تدارک حمله به ایران/رییس ستاد ارتش اسرائیل به جو بایدن هشدار داد

«جزییات» و تشریح محدودیت مشاغل و اماکن/احتمال تعطیلی تهران

چرا دختران «سیگار» به دست دارند؟

--------------------------------------------------------------

«جزییات» و ثبت نام واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر

ماهواره‌ ها «بمب ساعتی» تهران را رصد کردند

از پربازدیدهای «ساسی مانکن» و «صدف بیوتی» تا سرنوشت انتخابات و فوتبال یورو؟

بازیگر نقش کارگر جنسی برنده شد!

-------------------------------------------------------------------------------------

وی اضافه کرد: برخی اشخاص از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، این بیماران نیز باید با مشورت متخصصان علوم پزشکی از واکسن کرونا استفاده کنند. همچنین بیماران مبتلا به صرع و بیماری‌های بدخیمی نظیر سرطان به منظور تزریق واکسن باید تحت نظارت پزشکان باشند.

بهبودیافتگان کرونا حداقل ۴ ماه تزریق واکسن را به تعویق بیاندازند

روانشاد گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند، اما در صورت تمایل به تزریق واکسن مطابق با برنامه‌ریزی باید دوره قرنطینه ۱۰ تا ۱۴ روزه را گذرانده و علائم بالینی بیماری کاملا رفع شده باشد.

این استاد علوم پزشکی ادامه داد: در صورت ابتلا به برخی بیماری‌های تب‌دار از جمله آنفلوآنزا نیز باید تزریق واکسن را به تعویق انداخته و پس از دستیابی به سلامت کامل، حداقل یک هفته صبر کرده و سپس تزریق واکسن انجام شود.

وی تاکید کرد: در صورت داشتن حساسیت هم استفاده از واکسن کووید۱۹ باید با رعایت موازین احتیاطی انجام شود. همچنین با بروز عوارض شدید، پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، نباید برای دوز دوم از نوع واکسن پیشین با همان برند، استفاده شود؛ زیرا تزریق دوز دوم می‌تواند عوارضی شدیدتر و گاه خطرناک‌ به همراه داشته باشد.

به نقل از ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

از ابتدای شیوع کرونا در ایران(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۳ هزار و ۷۱۱ نفر از هموطنان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند./

https://www.asianews.ir/u/31n
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مطابق پیش بینی‌هایی که کرده ایم، فردا ۵.١ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود؛ این در حالی است که هنوز مشخص نیست این واکسن ها را به کدام گروهها یا چه کسانی تزریق می کنند؟
رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت گفت: واکسن از خارج کشور تامین می‌شود و ما مجبوریم تا زمانی که نسبت به رسیدن واکسن به دستمان مطمئن نباشیم، اقدام نکنیم و احتمالا روز چهارشنبه ممکن است محموله‌ای با تعداد قابل توجه واکسن به کشور برسد که اگر وارد شود هفته بعد گروه سنی جدید یعنی ۶۵ تا ۶۹ سال را اعلام می‌کنیم.
علی دایی با انتقاد از ویدیوهای ساخته شده از او در ارتباط با ماجرای نشست خبری بازی با سپاهان و بازی با نام عباس بوعذار گفت: این مسائل در دنیا رایج است اما در دنیا کسی را مسخره نمی‌کنند و در دنیا طنز می‌گویند.
رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال، گفت: برای افرادی که از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کردند و در نوبت اول تزریق واکسن هستند و همچنین برای افرادی که منتظر دریافت دز دوم واکسن هستند، پیامک ارسال می‌شود.
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه «حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد»، گفت: تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از آمار رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است.
مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا، اعلام کرد که تاکنون به نیم درصد جمعیت ایران دوز دوم واکسن کرونا و به سه درصد دوز اول تزریق شده است؛ همچنین برخی از پزشکان و محققان در ایران نسبت به تزریق واکسن کووایران برکت به جای واکسن سینوفارم در دُز دوم تردید دارند.
از بهمن ۹۹ تا اواخر اردیبهشت سال جاری، حدود ۵٫۷ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده که ۴٫۸ میلیون دز آن تزریق شده است؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن کرونا نیست و ۹۰۰ هزار دز از واکسن‌های وارداتی مفقود شده است؛ این در حالی است که بیش از ۴۰ روز از شروع واکسیناسیون سنی سالمندان می‌گذرد و اغلب آنها هنوز دز دوم را دریافت نکرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید