صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۷
کد خبر: 5060
گزارشگر: 213
۱۵۲۷
۰
۰
۳
ارسال آسترازنکا در قالب برنامه کواکس به کشور

ژاپن به ایران واکسن کرونا می فرستد

ژاپن به ایران واکسن کرونا می فرستد
ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی تعداد ۱۱ میلیون دوز از واکسن ضدکرونای آسترازنکا را در قالب برنامه کواکس به کشورهای ایران، بنگلادش، لائوس، نپال، سری‌لانکا و همچنین چند کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام اهدا کند.
به گزارش آسیانیوز، ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی تعداد ۱۱ میلیون دوز از واکسن ضدکرونای آسترازنکا را در قالب برنامه کواکس به کشورهای ایران، بنگلادش، لائوس، نپال، سری‌لانکا و همچنین چند کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام اهدا کند.

سفارت ژاپن در تهران روز دوشنبه ۲۱ تیر در پیامی اینستاگرامی نوشت که در قالب این تصمیم، «پس از انجام کلیه هماهنگی‌ها، ۲.۹ میلیون دوز» از این واکسن تحویل ایران خواهد شد.

برنامه کواکس که با حضور ۷۶ کشور جهان دنبال می‌شود زیر نظر سازمان جهانی بهداشت قرار دارد و هدف آن کمک به خرید و توزیع عادلانه‌تر واکسن کرونا در همه کشورهای جهان است.

ژاپن موفق شده است ۱۲۰ میلیون دوز از واکسن آسترازنکا را از این شرکت دارویی خریداری کند که بیشترین دوزهای آن توسط کارخانه‌های داخلی در ژاپن تولید خواهند شد.

رویترز نوشت دوزهای تولیدی واکسن آسترازنکا در ژاپن هنوز از سوی سازمان جهانی بهداشت برای استفاده در برنامه کواکس تأیید نشده‌اند، اما ژاپن می‌گوید برای رسیدگی به درخواست‌های اضطراری تأمین واکسن از سوی دیگر کشورها، به ارسال محموله‌های این نوع از واکسن به چند کشور یادشده اقدام خواهد کرد.

به گزارش رویترز، ژاپن همچنین بر اساس برنامه‌های توافقات دوجانبه با اندونزی، تایوان و ویتنام، به هر یک از این کشورها یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا ارسال خواهد کرد.

ایمنی واکسن محصول شرکت «آسترازنکا» که تاکنون واکسن اصلی طرح «کواکس» بوده چندی پیش به دلیل لخته شدن خون در تعدادی از دریافت‌کنندگان این واکسن زیر سؤال رفته بود اما آژانس دارویی اروپا پس از آن اعلام کرد که کماکان فواید تزریق این واکسن به عوارض جانبی بسیار محدود آن برتری دارد./
https://www.asianews.ir/u/33u
اخبار مرتبط
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
سایت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن (افراد ۶۵ سال به بالا) باز شده است.
تزریق سومین دوز واکسن، گامی کمکی برای تقویت ضریب ایمنی تلقی می‌شود و ادارات درمانی و دارویی آمریکا آن را ضروری نمی‌دانند و این دوز برای اغلب گروه‌ها مفید خواهد بود.
یک ویروس شناس گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مطابق پیش بینی‌هایی که کرده ایم، فردا ۵.١ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود؛ این در حالی است که هنوز مشخص نیست این واکسن ها را به کدام گروهها یا چه کسانی تزریق می کنند؟
رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت گفت: واکسن از خارج کشور تامین می‌شود و ما مجبوریم تا زمانی که نسبت به رسیدن واکسن به دستمان مطمئن نباشیم، اقدام نکنیم و احتمالا روز چهارشنبه ممکن است محموله‌ای با تعداد قابل توجه واکسن به کشور برسد که اگر وارد شود هفته بعد گروه سنی جدید یعنی ۶۵ تا ۶۹ سال را اعلام می‌کنیم.
علی دایی با انتقاد از ویدیوهای ساخته شده از او در ارتباط با ماجرای نشست خبری بازی با سپاهان و بازی با نام عباس بوعذار گفت: این مسائل در دنیا رایج است اما در دنیا کسی را مسخره نمی‌کنند و در دنیا طنز می‌گویند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید